Gjest uri Skrevet 3. november 2005 #1 Skrevet 3. november 2005 Vi sliter litt med å lære hunden vårs fri. Når han sitter i utgansposisjon og jeg sier fri, sitter han bare der.. Jeg må gi han en liten klapp i siden for å få han opp.. Derfor lurer jeg på om noen her har noen tips? Jeg vil helst slippe det å dulte borti han..
Gjest Varg-Menja Skrevet 3. november 2005 #2 Skrevet 3. november 2005 Min hund har lært det ved at jeg har en belønning, som gjør henne så ivrig at hun knapt greier å sitte stille. Da bruker jeg bli-kommando for å få henne til å sitte, og med en gang jeg sier fri får hun lov til å løpe etter ballen, eller hva hun nå får. Men hun er også en ivrig hund, så for henne var bli-delen helt klart vanskeligst. Du kan jo prøve å feks kaste favorittleken til hunden av gårde, i det du sier fri, så kanskje han også reagerer?
Gjest Gjest_Michelet Skrevet 3. november 2005 #3 Skrevet 3. november 2005 Vi lærte valpen vår fri ved å leke med henne rett etter at vi sa fri,det gikk som en lek med henne, nå kan hun både vent(i stedet for bli), og fri Fri betyr gøy
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2005 #4 Skrevet 3. november 2005 Har aldri lært betydningen av ordet fri i det hele tatt, har bare sagt "FRI!!" i en lys og artig stemme så hunden skjønner det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå