Gå til innhold

Norovirus - er jeg hysterisk som ikke vil dra på hytta til svigers?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Planen var at vi skulle dra på hytta til svigers fra skjærtorsdag til 1.påskedag. Nå har svigermor og svigerfar hatt omgangssyke i helgen (på hytta) men ser ikke problemet da de har vært «friske» (les:ikke spydd) siden søndag kveld. De mener at de er friske etter 48 timer på tirsdag og når vi kommer torsdag er det nesten 4 døgn. Jeg nekter å ta med ungene dit da jeg mener at smitten vil være på hytta uansett. Selv om svigermor vasker med klorvann på kontaktflater vil virus kunne finnes på flater hun ikke har vasket, samt i sengetøy og på stoler og sofaer som ikke kan kokevaskes. De mener at jeg er hysterisk som ikke vil dra dit og i prinsippet ødelegge hele påskeferien både med frykt for smitte og følgene av å bli smittet. Jeg har sagt vi kan komme på dagstur på fredag eller lørdag om det er bra vær, uten å komme inn i hytta. Så går vi på do i skogen og har med egen mat. Er jeg hysterisk? Samboeren min har ingen mening, da han egentlig er verdens mest konfliktsky fyr. Dette er første påsken på årevis jeg har fri hele uken og har gledet meg lenge til ferien. Har jobbet turnus i 15 år og aldri hatt fri en hel påske. Før nå, når jeg endelig har fått meg en kontorjobb. Barna ser besteforeldrene jevnlig, de er 8 og 11. svigermor synes som sagt jeg er helt hysterisk som ikke vil ta den risikoen. Hun argumenterer om at man kan aldri garantere seg mot sykdom og at de likegodt kunne blitt syke etter vi kom. Det mener jeg er noe helt annet. Nå vet vi at de har vært syke og det er smitte i hytta. Da blir det en helt annen risiko. Det later de ikke til å forstå. Ikke forstår de at jeg er sliten etter oppstart i ny jobb i januar og hadde sett fram til denne lille ferien for å komme meg litt, så nå tyter facebooken hennes over av hvor skuffet de er over «enkelte» (les:meg).

Er jeg fullstendig hysterisk som ikke vil dra? Hva ville dere gjort?

Anonymkode: 8c864...141

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja- du er hysterisk. 48 timer holder

Anonymkode: 6cbc4...276

• Liker 26
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Du er hysterisk og urimelig. Trygt å dra dit torsdag. Virker bare som om du ikke vil.

Anonymkode: b0f2e...5c9

• Liker 40
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, du er hysterisk. 

Anonymkode: 99836...31d

• Liker 17
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør du når det går spysjuke i bhg/skole? 

Anonymkode: 0ee5d...3c9

• Liker 24
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Enig med alle over her. Du er hysterisk.

Anonymkode: 98a98...9a8

• Liker 15
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Sitter dama å publiserer innlegg på Facebook om at "noen" har ødelagt påsken, og at "enkelte" er skikkelig kjipe? :ler: Blir sikkert god stemning på hytta om du ombestemmer deg også, skjønner jeg :P 

Anonymkode: dc13a...d3d

• Liker 8
Gjest Albbas
Skrevet

Helt klart hysterisk. 

Hvor lenge har du ditt eget hjem i isolasjon da, hvis dere får omgangssyka hjemme? 

AnonymBruker
Skrevet

Du er ikke hysterisk ❤️ Det er lov å ikke ønske seg omgangssyke som smitter helt vilt lett.

Anonymkode: 462d6...caf

• Liker 11
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sitter dama å publiserer innlegg på Facebook om at "noen" har ødelagt påsken, og at "enkelte" er skikkelig kjipe? :ler: Blir sikkert god stemning på hytta om du ombestemmer deg også, skjønner jeg :P 

Anonymkode: dc13a...d3d

Ja herregud svigermor er tydeligvis et produkt av Livets Harde Skole.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Komme på dagsbesøk uten å være inne i hytta og gå på do ute i skogen? Over fem døgn etter at de ble friske? Du kan da ikke være seriøs??

• Liker 21
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns du overdriver- men syns svigermor går over streken som poster sånt på Facebook, det er helt unødvendig. 

Anonymkode: 6cbc4...276

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hysterisk er bare fornavnet.

Anonymkode: cb831...78d

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Dette er veldig hysterisk 

Anonymkode: 3c03b...797

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

TS må da være et troll? Men jeg har en slik svigermor selv, som legger ut alt mulig på Facebook. Ufattelig pinlig og kleint.

• Liker 6
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

TS må da være et troll? Men jeg har en slik svigermor selv, som legger ut alt mulig på Facebook. Ufattelig pinlig og kleint.

Nei jeg er faktisk ikke noe troll. Omgangssyke smitter jo faktisk verre enn ild i tørt gress, og å dra dit er en risiko. Viruset kan leve i uker på inventar og i kaldt vann. Tenker ikke folk på smitterisikoen fra toalettet? Og ja jeg blir  sliten når hun shamer meg (ikke med navn, men alle vet hvem hun mener likevel) på facebook fordi jeg ikke frivillig oppsøker smitte.

Anonymkode: 8c864...141

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner godt at du er skeptisk @TS og ikke har overskudd til å håndtere sykdom. At du blir hengt ut på Facebook i tillegg øker ikke akkurat viljen til å reise.    

Anonymkode: 83454...232

• Liker 5
Skrevet

Jeg er alltid forsiktig når det kommer til omgangssyke, og tar alltid forholdsregler og isolerer osv. Men hvis det kun er de to der alene, ingen andre som ikke har blitt syke enda, og alt av overflater man tar i er vasket, så ville jeg reist på hytta i ditt tilfelle.

At hun legger ut sin frustrasjon på Facebook er selvfølgelig ikke ok, men det er en helt annen problemstilling. Ang. smitte her ville jeg dratt.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...