Gjest Gjest_Hvitveis_* Skrevet 3. november 2005 #1 Skrevet 3. november 2005 Hvis jeg har et digitalt foto, fins det noen filtre eller andre metoder i PhotoShop som gjør meg i stand til å forvandle det til en tegning/illistrasjon? I hvert fall tilnærmet lik?
Brunhilde Skrevet 3. november 2005 #2 Skrevet 3. november 2005 (endret) Mener du Adobe PhotoShop? I så fall fins det ganske så mange. Du velger filter i menyen - og så får du dem ramset opp. Lek og lær, det er utrolig hva man kan få til! Endret 3. november 2005 av Brunhilde
suzie Skrevet 3. november 2005 #3 Skrevet 3. november 2005 Filtere kan fungere - eller du kan prøve Image >> Adjustments >> Posterize... (Prøv med forskj. levels og se hva som fungerer best..)
Gjest Gjest_Hvitveis_* Skrevet 3. november 2005 #4 Skrevet 3. november 2005 Ja, det blir tilnærmet lik, men det jeg tenker på går ikke, får jeg ikke til med verken filtre eller posterize. Når man tegner, tegner man streker rundt noe for å lage form (Donald!), mens det inne i blir ingen ting eller en farge. Når jeg bruker metodene dere nevner så blir det som malerier, mange, mange sjatteringer, og uten den streken rundt. Noen andre som skjønner hva jeg mener?
suzie Skrevet 3. november 2005 #5 Skrevet 3. november 2005 Hvis du skal gå til noe slikt må du nok gå grundigere til verks. Rett og slett tegne av fotoet med penneverktøy, og fylle det med egne farger.... Ganske mye mer tidkrevende....
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2005 #6 Skrevet 3. november 2005 Kanskje du finner ut noe på http://www.good-tutorials.com eller http://www.tutorialized.com på photo effects eller photo retouch. Ligger mange sider der ute du kan sjekke ut.
Gjest Gjest_Hvitveis_* Skrevet 3. november 2005 #7 Skrevet 3. november 2005 Ja, siste gjest! Det var akkurat noe sånn type informasjon jeg lette etter. Tusen takk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå