Gå til innhold

PhotoShop-ekspert?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Hvitveis_*
Skrevet

Hvis jeg har et digitalt foto, fins det noen filtre eller andre metoder i PhotoShop som gjør meg i stand til å forvandle det til en tegning/illistrasjon? I hvert fall tilnærmet lik?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Mener du Adobe PhotoShop? I så fall fins det ganske så mange. Du velger filter i menyen - og så får du dem ramset opp. Lek og lær, det er utrolig hva man kan få til!

Endret av Brunhilde
Skrevet

Filtere kan fungere - eller du kan prøve Image >> Adjustments >> Posterize... (Prøv med forskj. levels og se hva som fungerer best..)

Gjest Gjest_Hvitveis_*
Skrevet

Ja, det blir tilnærmet lik, men det jeg tenker på går ikke, får jeg ikke til med verken filtre eller posterize.

Når man tegner, tegner man streker rundt noe for å lage form (Donald!), mens det inne i blir ingen ting eller en farge. Når jeg bruker metodene dere nevner så blir det som malerier, mange, mange sjatteringer, og uten den streken rundt.

Noen andre som skjønner hva jeg mener?

Skrevet

Hvis du skal gå til noe slikt må du nok gå grundigere til verks. Rett og slett tegne av fotoet med penneverktøy, og fylle det med egne farger.... Ganske mye mer tidkrevende....

Gjest Gjest_Hvitveis_*
Skrevet

Ja, siste gjest! Det var akkurat noe sånn type informasjon jeg lette etter. Tusen takk :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...