Gå til innhold

Kan jeg sende sosialsøknad til livsopphold? vet ikke om jeg forstår samtalen med nav.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg hadde en samtale med nav angående bostøtte.

Jeg er også i en situasjon hvor jeg har starta en ny jobb. Og jeg trodde jeg skulle få utbetaling 20 mars, men det blir ikke før 20 april. Hun spurte meg om jeg hadde midler å leve for til da. Jeg sa at jeg hadde 1500 kr fram til da. Hun sa at du kan jo søke om livsopphold også. Søknaden var rundt 3 uker, men 20 april er jo ikke så lenge til. Jeg sa dette til henne, og hun sa liksom " å ja", men nå lurer jeg på om jeg avblåste det selv ved å hentyde at jeg ikke trengte det. Kan jeg fortsatt søke, eller er det meningsløst siden jeg får penger? Nå ble jeg forvirra her..  Jeg hadde btw ikke tenkt til det, men nå tenker jeg at jeg kanskje burde siden hun nevnte det? Om jeg viser til hvor lite jeg har på konto kan jeg fortsatt få støtte? Pengene jeg får den 20 april er ikke allverden.  

Anonymkode: 01a02...54b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bostøtte har ikke noe med NAV å gjøre. Det er husbanken du skal søke til, ikke NAV. Bostøtte er for å betale for supplerende for bolig når man har lav inntekt og høye boutgifter, ikke livsopphold. Livsopphold er sosialstønad. 

Du har 1500 kr frem til 20. April, det klarer du vell? Hvorfor får du ikke nok utbetalt på første lønning? Har du ikke jobbet nok? 

Anonymkode: 6fa01...cc7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...