Gå til innhold

Får man ikke CashPoints hos Norwegian hvis man bestilte en LowFare billett?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Flyet ble kansellert pga covid. 

På nettet står det at kun de med fancy billetter får refusjon. Stemmer det? 

Anonymkode: f7bb1...451

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen som vet? 

AnonymBruker
Skrevet

? 🙂

Skrevet

Hvis flyet blir kansellert så skal du få penger, ikke cashpoints

AnonymBruker
Skrevet
prt90 skrev (27 minutter siden):

Hvis flyet blir kansellert så skal du få penger, ikke cashpoints

Åh? Interessant. De har "glemt" å informere meg om det 

AnonymBruker
Skrevet

Du spør om litt ulike ting i overskriften og innlegget ditt. Men ja, hvis flyet er kansellert skal du få refusjon til den betalingsmetoden du har brukt. Så hvis du kjøpte billetten med cashpoints får du cashpoints, hvis du betalte med kort får du pengene tilbake på kortet. 

Anonymkode: 6dfe2...c4a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Du spør om litt ulike ting i overskriften og innlegget ditt. Men ja, hvis flyet er kansellert skal du få refusjon til den betalingsmetoden du har brukt. Så hvis du kjøpte billetten med cashpoints får du cashpoints, hvis du betalte med kort får du pengene tilbake på kortet. 

Så da har Norwegian lurt meg, rett og slett? Jeg fikk mail om at flyet var kansellert pga covid og that's it. 

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Så da har Norwegian lurt meg, rett og slett? Jeg fikk mail om at flyet var kansellert pga covid og that's it. 

Kontakt dem og spør hvor det blir av refusjonen. Det kan ta litt tid. Når var dette? Vanligvis får man muligheten til å booke om til en annen avgang, eller få pengene tilbake.

AnonymBruker
Skrevet

Forresten, hvor på nettet står det at "kun de med fancy billetter" får refusjon?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Kontakt dem og spør hvor det blir av refusjonen. Det kan ta litt tid. Når var dette? Vanligvis får man muligheten til å booke om til en annen avgang, eller få pengene tilbake.

Det er over 1 år siden. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Forresten, hvor på nettet står det at "kun de med fancy billetter" får refusjon?

På Norwegian sin hjemmeside

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 11.4.2022 den 14.54):

Flyet ble kansellert pga covid. 

På nettet står det at kun de med fancy billetter får refusjon. Stemmer det? 

Vi hadde bestilt en tur til London sommeren 2020, men den ble det jo selvfølgelig ikke noe av pga pandemien. Vårt fly ble ikke kansellert, men på Norwegian sine sider det året, så stod det at man kunne selv kansellere flyturen sin hvis man hadde flyavgang mellom da og da. Vi hadde lowfare billetter og vi fikk cashpoints igjen. Men det er jo sånn at hvis Norwegian kansellerer flyavgangen, så skal du få pengene igjen.

https://www.norwegian.no/ruteinformasjon/updates/

På denne siden finner du også svaret. Under "administrer din bestilling", så trykker du på "hvilke alternativer har jeg dersom flyvning blir kansellert". Under der står dette svaret - "Dersom vi kansellerer din flyvning, kan du velge mellom følgende alternativer - endre din reise uten ekstra kostnader eller kansellere din reise og søke om refundering."

Så det er bare til å søke om refundering av pengene. 

Endret av Kittykat
AnonymBruker
Skrevet
Kittykat skrev (24 minutter siden):

Vi hadde bestilt en tur til London sommeren 2020, men den ble det jo selvfølgelig ikke noe av pga pandemien. Vårt fly ble ikke kansellert, men på Norwegian sine sider det året, så stod det at man kunne selv kansellere flyturen sin hvis man hadde flyavgang mellom da og da. Vi hadde lowfare billetter og vi fikk cashpoints igjen. Men det er jo sånn at hvis Norwegian kansellerer flyavgangen, så skal du få pengene igjen.

https://www.norwegian.no/ruteinformasjon/updates/

På denne siden finner du også svaret. Under "administrer din bestilling", så trykker du på "hvilke alternativer har jeg dersom flyvning blir kansellert". Under der står dette svaret - Dersom vi kansellerer din flyvning, kan du velge mellom følgende alternativer - endre din reise uten ekstra kostnader eller kansellere din reise og søke om refundering.

Så det er bare til å søke om refundering av pengene. 

Tusen takk! Mener Norwegian altså at hvis jeg ikke søker om refundering, skal de bare ta pengene? Bastards. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke for sent å søke om refundering? Det er som sagt over 1 år siden 

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

På Norwegian sin hjemmeside

Vis meg hvor det står.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...