Gjest Bullabu Skrevet 11. april 2022 #1 Skrevet 11. april 2022 Skal jeg trekke fra på skatten det som min arbeidsgiver har trekt fra min lønn i pensjon? Eller er dette inkludert i mitt minstefradrag? Trekkes det ikke 2 prosent av min lønn? Har arbeidsavklaringspenger.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #2 Skrevet 11. april 2022 Bullabu skrev (Akkurat nå): Skal jeg trekke fra på skatten det som min arbeidsgiver har trekt fra min lønn i pensjon? Eller er dette inkludert i mitt minstefradrag? Trekkes det ikke 2 prosent av min lønn? Har arbeidsavklaringspenger. Nei, den trenger du ikke føre opp står når en prøver å sette det opp ”premie pension er oftest ikke et fradrag” Anonymkode: cf728...bb6
Gjest Bullabu Skrevet 11. april 2022 #3 Skrevet 11. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, den trenger du ikke føre opp står når en prøver å sette det opp ”premie pension er oftest ikke et fradrag” Anonymkode: cf728...bb6 Det står på internett at fradrag gies for det arbeidsgiver har trekt deg i premie ...de må jo ha glemt å føre dette opp, ser ikke noe i mitt oppgjør
Gjest Bullabu Skrevet 11. april 2022 #4 Skrevet 11. april 2022 (endret) Bullabu skrev (1 minutt siden): Det står på internett at fradrag gies for det arbeidsgiver har trekt deg i premie ...de må jo ha glemt å føre dette opp, ser ikke noe i mitt oppgjør Endret 11. april 2022 av Bullabu
Gjest Bullabu Skrevet 11. april 2022 #6 Skrevet 11. april 2022 Jeg har statens pensjonskasse. Det står oppført minstefradrag på.ca. 106.000 kr. ..er pensjonstrekket med i det?
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #7 Skrevet 11. april 2022 Bullabu skrev (3 minutter siden): Det står på internett at fradrag gies for det arbeidsgiver har trekt deg i premie ...de må jo ha glemt å føre dette opp, ser ikke noe i mitt oppgjør Nei mener når en ska føre opp det på skattemeldingen. Så kommer det opp en fane med information. Jeg fører ikke opp di 146 nok i premie pensionsfond som jeg har. Anonymkode: cf728...bb6
Gjest Bullabu Skrevet 11. april 2022 #8 Skrevet 11. april 2022 (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei mener når en ska føre opp det på skattemeldingen. Så kommer det opp en fane med information. Jeg fører ikke opp di 146 nok i premie pensionsfond som jeg har. Anonymkode: cf728...bb6 Hmm..det står en skal føre det opp, ihvertfall IPS Endret 11. april 2022 av Bullabu
Gjest Skrevet 11. april 2022 #9 Skrevet 11. april 2022 Bullabu skrev (5 minutter siden): Det står på internett at fradrag gies for det arbeidsgiver har trekt deg i premie ...de må jo ha glemt å føre dette opp, ser ikke noe i mitt oppgjør Da må du be arbeidsgiver rette det. Det er bl.a derfor du får årsoppgave - for å sjekke at arbeidsgiver gjør det riktig. Pensjonspremie er ikke en del av minstefradraget. Jeg syns det er rart hvis arbeidsgiver ikke har innberettet det. De fleste som er medlem i Statens pensjonskasse jobber i staten eller på videregående skoler. Er du sikker på at det ikke er med?
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #10 Skrevet 11. april 2022 Bullabu skrev (2 minutter siden): Hmm..det står en skal føre det opp, ihvertfall IPS Okei, jeg blir lit usikker. Fikk beskjed av arbeidsgiver at det allrede var fyllt ut av dem. Men kan du ikke ringe skatteetaten og spørre?:) Anonymkode: cf728...bb6
Gjest Bullabu Skrevet 11. april 2022 #11 Skrevet 11. april 2022 Er ikke det med i minstefradraget? Ok...trekkes det 2 prosent av mine arbeidsavklaringspenger årlig? Noen som vet?🙈så jeg skal føre opp de 77 000 kr. som de har trekt fra min lønn til pensjonssparing i statens pensjonskasse ?
Gjest Bullabu Skrevet 11. april 2022 #12 Skrevet 11. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Okei, jeg blir lit usikker. Fikk beskjed av arbeidsgiver at det allrede var fyllt ut av dem. Men kan du ikke ringe skatteetaten og spørre?:) Anonymkode: cf728...bb6 Ok, men om man har privat pensjonssparing skal det føres opp....
Gjest Skrevet 11. april 2022 #13 Skrevet 11. april 2022 Bullabu skrev (Akkurat nå): Er ikke det med i minstefradraget? Ok...trekkes det 2 prosent av mine arbeidsavklaringspenger årlig? Noen som vet?🙈så jeg skal føre opp de 77 000 kr. som de har trekt fra min lønn til pensjonssparing i statens pensjonskasse ? Jeg tviler stekt på at det er trukket 77 000,- til spk på aap. Jeg blir trukket ca. 10 000,- til spk av lønn på 550 000,-. Har du 7 ganger så mye i aap? Jeg tror heller ikke det blir trukket pensjonspremie på aap til spk, men det skal komme fram på lønnsslipper og årsoppgave.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå