AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #1 Skrevet 11. april 2022 Hei! Jeg er en kvinne i midten av trettiårene uten barn, men gift. Jeg har en bror i utlandet med barn og en i Norge med barn. Min bror i utlandet med familie har jeg et supert forhold til! Vi har besøkt hverandre et par ganger årlig og da er vi sammen med barna og de og det er veldig hyggelig. Min bror i Norge bor i samme by. De har et barn. Hans kone har alltid vært helt uinteressert i familien og kommer ikke i bursdager, deltar ikke i familiegruppen på meldinger, sier aldri gratulerer med dagen eller lignende. Min bror virker også helt uinteressert og de inviterer aldri til noe, selv om han noen ganger kommer i bursdager etc. problemet er at han veldig gjerne vil ha meg som barnevakt! Da sender han melding og er veldig på. Når jeg kommer og passer barn spør de aldri hvordan jeg har det og utenom barnepass er han helt uinteressert i meg og mitt liv. Får en så vond klump i magen. Føler de kun bruker meg som gratis barnepass. Har prøvd å si dette før uten at han forstod meg. Lurer på hva andre hadde gjort i min situasjon? Og er dette greit? Anonymkode: 5f202...c23 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #2 Skrevet 11. april 2022 Jeg ville nok bare sluttet å sitte barnevakt. Hvis de reagerer, så forklar hvorfor. Det er en helt ærlig sak å ikke ønske å bli utnyttet av familie bare fordi man er i familie. Anonymkode: 2a0b2...406 11 1
Dina86 Skrevet 11. april 2022 #3 Skrevet 11. april 2022 Jeg hadde sluttet å sitte barnevakt for dem, hvertfall ikke ofte. Den eneste grunnen til at jeg hadde gjort det hadde vært for å ha et forhold til nevøen/niesa mi. De fortjener ikke at du hjelper dem! 5 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #4 Skrevet 11. april 2022 Tusen takk for svar! Jeg setter veldig stor pris på det. Man føler seg jo som en kjip tante, samtidig går jeg alltid hjem og føler meg utnyttet etterpå. Anonymkode: 5f202...c23 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #5 Skrevet 11. april 2022 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Tusen takk for svar! Jeg setter veldig stor pris på det. Man føler seg jo som en kjip tante, samtidig går jeg alltid hjem og føler meg utnyttet etterpå. Anonymkode: 5f202...c23 Det skjønner jeg godt! Det er jo trist om du skulle miste kontakten med nevøer og nieser om du slutter å sitte barnevakt, så du må nesten kjenne litt på hva som er viktigst Anonymkode: 91845...51e 2 1
Raven.Writingdesk Skrevet 11. april 2022 #6 Skrevet 11. april 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hei! Jeg er en kvinne i midten av trettiårene uten barn, men gift. Jeg har en bror i utlandet med barn og en i Norge med barn. Min bror i utlandet med familie har jeg et supert forhold til! Vi har besøkt hverandre et par ganger årlig og da er vi sammen med barna og de og det er veldig hyggelig. Min bror i Norge bor i samme by. De har et barn. Hans kone har alltid vært helt uinteressert i familien og kommer ikke i bursdager, deltar ikke i familiegruppen på meldinger, sier aldri gratulerer med dagen eller lignende. Min bror virker også helt uinteressert og de inviterer aldri til noe, selv om han noen ganger kommer i bursdager etc. problemet er at han veldig gjerne vil ha meg som barnevakt! Da sender han melding og er veldig på. Når jeg kommer og passer barn spør de aldri hvordan jeg har det og utenom barnepass er han helt uinteressert i meg og mitt liv. Får en så vond klump i magen. Føler de kun bruker meg som gratis barnepass. Har prøvd å si dette før uten at han forstod meg. Lurer på hva andre hadde gjort i min situasjon? Og er dette greit? Anonymkode: 5f202...c23 Det kommer litt an på: liker du å sitte barnevakt? Får du noe ut av relasjonen med dine tante/onkel barn? I så fall skal du fortsette med det for din egen del når det passer deg. Om du ikke liker det, lar du vær. Du skylder ikke din bror noe som helst. 3 2
kraftwerk Skrevet 11. april 2022 #7 Skrevet 11. april 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hei! Jeg er en kvinne i midten av trettiårene uten barn, men gift. Jeg har en bror i utlandet med barn og en i Norge med barn. Min bror i utlandet med familie har jeg et supert forhold til! Vi har besøkt hverandre et par ganger årlig og da er vi sammen med barna og de og det er veldig hyggelig. Min bror i Norge bor i samme by. De har et barn. Hans kone har alltid vært helt uinteressert i familien og kommer ikke i bursdager, deltar ikke i familiegruppen på meldinger, sier aldri gratulerer med dagen eller lignende. Min bror virker også helt uinteressert og de inviterer aldri til noe, selv om han noen ganger kommer i bursdager etc. problemet er at han veldig gjerne vil ha meg som barnevakt! Da sender han melding og er veldig på. Når jeg kommer og passer barn spør de aldri hvordan jeg har det og utenom barnepass er han helt uinteressert i meg og mitt liv. Får en så vond klump i magen. Føler de kun bruker meg som gratis barnepass. Har prøvd å si dette før uten at han forstod meg. Lurer på hva andre hadde gjort i min situasjon? Og er dette greit? Anonymkode: 5f202...c23 Ville sluttet tvert med å sitte barnevakt, og hadde ugrunnet aldri sagt «ja» til æ sitte barnevakt for disse menneskene. Du kan gjerne sende en sms til din bror, hvor du informerer om at han ikke trenger å spørre deg om å sitte barnevakt igjen., 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #8 Skrevet 11. april 2022 Det der hadde ikke jeg gidde, for skal en relasjon være to-veis. De bare utnytter og spiller uvitende når du tar det opp. Ser personen over her sier du kan sende en sms for å si at du ikke har planer om å gjøre fremover, men det hadde jeg droppet. Ville bare sagt nei neste gang de spør. Anonymkode: 04fc7...127 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #9 Skrevet 11. april 2022 Raven.Writingdesk skrev (8 minutter siden): Det kommer litt an på: liker du å sitte barnevakt? Får du noe ut av relasjonen med dine tante/onkel barn? I så fall skal du fortsette med det for din egen del når det passer deg. Om du ikke liker det, lar du vær. Du skylder ikke din bror noe som helst. Dette er jeg veldig enig i! Har vært/er i noenlunde samme situasjon. En bror+svigerinne som kun er interessert i meg som barnevakt. Det er veldig sårende at de ikke har interesse for meg og mitt liv - utenom at jeg kan stille som barnevakt. Men så er det faktisk viktigere for meg å ha en relasjon til nevøene mine, så jeg stiller som barnevakt - når det passer for meg. Så får det andre bare ligge. Jeg skjønner godt om du ikke vil, det må du nesten vurdere selv ♥️ Anonymkode: 1dd85...d09 2 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #10 Skrevet 11. april 2022 Skjønner det veldig godt, ble mye utnyttet selv til barnevakt. Jeg likte det i tenårene, men etterhvert som jeg fikk mitt eget liv og forpliktelser merket jeg veldig hvor ekstremt lite interessert mitt ene søsken var i mitt liv. Og han spurte alltid om for mye - for ofte. Der var det aldri mulig å ta med seg en niese på kino, men måtte liksom ha alle 6 barn ei hel helg. Så jeg måtte bare sette grenser. Men, ungene har jo godt av kontakt med deg - så jeg ville tenkt meg litt om før en kuttet det helt ut. Jeg ville sagt ja avogtil om det var for en kveld - og så heller invitert på hyggelige ting. Tenk at det er for DEM, og ikke din sløve bror og svigerinne. Anonymkode: f41f8...9bd 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #11 Skrevet 11. april 2022 TS her, vil bare si tusen takk for veldig fine svar og gode innspill ❤️ Anonymkode: 5f202...c23
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #12 Skrevet 11. april 2022 Kan du si nei noen ganger; litt for å markere? Evt ta initiativ til å ta de med ut på noe når det passer DEG? Personlig hadde jeg aldri klart å kutte ut kontakten med tantebarn pga dårlig relasjon til mitt søsken💜 Anonymkode: 49ff7...cb3 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #13 Skrevet 11. april 2022 Veldig godt forslag! Jeg kan prøve å strekke ut enda en hånd, og dersom det ikke er interesse for det så er jeg enig i at relasjonen med tantebarn er veldig viktig uansett. Takk 🌸🤍 Anonymkode: 5f202...c23
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå