Gå til innhold

Godt man bare skal jobbe sammen, ikke det fin tanke?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hørte denne kommentaren forleden, det er jo veldig deilig å vite dette da. At man skal jo bare jobbe sammen, ikke leve sammen 24/7.

Derfor litt bra om man er litt ulike på arbeidsplassen, da er det enda bedre å slippe hverandre etter jobb.

:) 

Anonymkode: 62956...325

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja det er godt å vite! 

Av og til prøver jeg å fortelle meg selv at det er en del av jobben å være her sammen med disse udugelige idiotene og jeg får faktisk lønn for det 😅

(snakker om kollegaer, ikke pasient/klient/bruker etc) 

Anonymkode: 9ff78...302

AnonymBruker
Skrevet

Hehe, jeg tenker ikke idioter da. Synes det går greit å jobbe sammen, men de som tror man er venner på jobb klarer jeg ikke. Som skal henge sammen på fritiden OGSÅ, da har man lite antenner.

Men er så deilig å slå av jobben når man går ut av døra :) 

• Liker 1
Skrevet

Vet ikke om det er off-topic eller ikke, men hva med arbeidsplasser som legger opp til sosiale aktiviteter etter jobb, type lønningspils, sommeravslutning, innenlands- og utenlandsreiser, julebord, etc. Disse er kanskje unntak siden de skjer en sjelden gang i året og så lenge man er sosial i fellesskap? Forstår kan være irriterende hvis det er samme kolleger som ofte "maser" om å finne på ting etter jobb.

Forstår enkelte ledere vil bidra til mer avslappet og sosialt miljø ved å legge opp til sosiale aktiviteter iblant, og vel så bra det, men skulle ønske var mer åpenhet og aksept for at man ikke vil delta på disse tingene. Har aldri likt julebord f.eks, men har vært med av åpenbare grunner, og bare dratt når ble for mye eller kjedet meg for mye. I forrige jobben ble det også ny tradisjon å dra til fjellet og stå på ski hver vår, men etter par ganger gikk jeg lei (av flere grunner) og gadd ikke dra siste par ganger før sluttet på jobben. Hvordan jeg vil disponere fritiden min er strengt tatt min og bare min sak.

Beklager hvis ble off-topic eller avsporing, men ville dele tankene om det.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenker ikke at alle er idioter da 😉 Men i arbeidslivet må man lære seg å omgås alle typer folk. Men da er det jo fint (som TS skriver) at man kun skal jobbe sammen. 

Jeg har ikke noe i mot julebord og lønningspils. Det er hyggelig for de som ønsker å være sosiale, og de som ikke ønsker det kan takke nei uten at folk reagerer. Det er uansett noen som møter opp. 

For min del synes jeg det er midt på treet hyggelig med slike sosiale sammenkomster, men det går fint å bruke 3-4 ettermiddager på det ila et år med 365 dager. 

Merker jo det at det faktisk booster arbeidsmiljøet på jobb i ettertid også 😊

Anonymkode: 9ff78...302

Skrevet

Jeg tilbringer flere våkne timer sammen med kollegaer enn sammen med mannen min, i alle fall på ukedagene, så jeg ser det som en fordel at de er noenlunde ok å jobbe sammen med. Alle har et ansvar for omgivelsene sine, og det å tolerere at folk er ulike er noe man skal ha lært seg allerede som barn. 

En ting jeg lar lagt merke til er at her på KG har vi altså verdens aller glupeste og beste arbeidstakere, med den høyeste lønna, samtidig som de er de største misantropene, mest introverte og med høyest grad av sosial angst. :hoho: 

I alle fall er det slik at "alle" jobber med idioter som ikke gjør oppgavene sine godt nok, "alle" tjener over snittet, "ingen" vil noensinne delta på julebord, lønningspils eller andre frivillige møter med kollegaene sine, "alle" spiser helst lunsjen ved sin egen pult for å slippe å spise sammen med kollegaene sine (eller jobber utelukkende via hjemmekontor), og "ingen" svarer noensinne på telefonoppringinger fra ukjente nummer. 

Er det noe rart at mange sliter med arbeidsmiljøet, sier jeg bare. :fnise: 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Devilheart skrev (2 timer siden):

Vet ikke om det er off-topic eller ikke, men hva med arbeidsplasser som legger opp til sosiale aktiviteter etter jobb, type lønningspils, sommeravslutning, innenlands- og utenlandsreiser, julebord, etc. Disse er kanskje unntak siden de skjer en sjelden gang i året og så lenge man er sosial i fellesskap? Forstår kan være irriterende hvis det er samme kolleger som ofte "maser" om å finne på ting etter jobb.

Forstår enkelte ledere vil bidra til mer avslappet og sosialt miljø ved å legge opp til sosiale aktiviteter iblant, og vel så bra det, men skulle ønske var mer åpenhet og aksept for at man ikke vil delta på disse tingene. Har aldri likt julebord f.eks, men har vært med av åpenbare grunner, og bare dratt når ble for mye eller kjedet meg for mye. I forrige jobben ble det også ny tradisjon å dra til fjellet og stå på ski hver vår, men etter par ganger gikk jeg lei (av flere grunner) og gadd ikke dra siste par ganger før sluttet på jobben. Hvordan jeg vil disponere fritiden min er strengt tatt min og bare min sak.

Beklager hvis ble off-topic eller avsporing, men ville dele tankene om det.

Jeg reagerer på at man kaller det sosialt å arrangere ting på fritiden, det er jo tross alt fritiden vår. Den skal ikke jobben bestemme over. Jeg tenker på det som tvangssosialisering, mange takler dårlig at man sier nei. Når man arrangerer ting blir det forventet å delta, et press. Noen deltar kun pga presset....tør ikke si nei.

Så jeg vil ikke kalle dette sosialt. Julebord er også bare alkohol, alle ting som nordmenn skal arrangere innholder stort sett bare drikking. Utrolig kjedelig.

Sosialt er mennesker som omgås av fri vilje, etter eget ønske. Mennesker du får energi og lyst til å være sammen med, uten betaling :) 

Variasjon er viktig, vær streng på tiden din, den er kort her på jorden.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Enig! Kollegaene mine er helt ok, men jeg hadde blitt gal om jeg måtte bo med dem! 😅 

Jeg har vært med på sosialt etter jobb noen ganger, og synes det kan være hyggelig, men kommer helt an på hva det er. Det var en gang jeg sa jeg ikke kunne være med på et event (hadde ikke lyst av diverse grunner), men det trodde ikke sjefen noe på, bastant som hen er. Veldig irriterende når folk ikke godtar et nei. 

Anonymkode: 60ee8...181

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Enig! Kollegaene mine er helt ok, men jeg hadde blitt gal om jeg måtte bo med dem! 😅 

Jeg har vært med på sosialt etter jobb noen ganger, og synes det kan være hyggelig, men kommer helt an på hva det er. Det var en gang jeg sa jeg ikke kunne være med på et event (hadde ikke lyst av diverse grunner), men det trodde ikke sjefen noe på, bastant som hen er. Veldig irriterende når folk ikke godtar et nei. 

Anonymkode: 60ee8...181

Dette som er hovedproblemet. Slik er det nesten alle steder.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...