Gå til innhold

Hvorfor ser neglene og neglebåndene mine slik ut?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en voksen kvinne og slik har mine negler og neglebånd sett ut hele livet mitt, til tross for at jeg smører meg med håndkrem daglig, har brukt neglebåndsolje, spiser masse b vitaminer og mangler ikke noe vitaminer eller næringsstoffer i kroppen.

Noen som vet hvorfor de ser sånn ut?

Anonymkode: c8220...8ad

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er en voksen kvinne og slik har mine negler og neglebånd sett ut hele livet mitt, til tross for at jeg smører meg med håndkrem daglig, har brukt neglebåndsolje, spiser masse b vitaminer og mangler ikke noe vitaminer eller næringsstoffer i kroppen.

20220411_130736.jpg

AnonymBruker
Skrevet

Peller eller pirker du noe rundt neglene? Hvilket yrke har du? Det er mye som påvirke neglene.

Anonymkode: 3f067...882

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Peller eller pirker du noe rundt neglene? Hvilket yrke har du? Det er mye som påvirke neglene.

Anonymkode: 3f067...882

Når neglebåndene står ut så pleier jeg å klippe av den biten eller bite av.

Er student

AnonymBruker
Skrevet

Jeg dytter forsiktig neglebåndene tilbake når de begynner å vokse ut, slik dine er her. Jeg gjør det bare med neglene mine, men finnes også verktøy for det. Da ser det ryddigere ut :) gjør det ved behov men minst en gang i uka.

Anonymkode: 5bea0...885

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg også har det sånn, men tror det kommer av tørr hud. 

Anonymkode: 6917f...3c0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det sånn året rundt? Mine ser slik ut også, men er verst når det er forandring i været (f.eks. vår til sommer, høst til vinter). Jeg har visstnok "krypende" neglbånd, og dytter dem ned en gang i uka. Det har hjulpet en del, men de fliser seg fortsatt opp litt. Har du prøvd det?:)

Anonymkode: c1f49...94a

Skrevet

Hva slags olje bruker du? Jojoba olje, med litt E-vitamin olje blandet i funker best (iHerb har masse billig). Ha det på en liten penn med slik pensel og ta det på jevnlig i løpet av dagen. Unngå produkter med parfyme

AnonymBruker
Skrevet
Kutta skrev (46 minutter siden):

Hva slags olje bruker du? Jojoba olje, med litt E-vitamin olje blandet i funker best (iHerb har masse billig). Ha det på en liten penn med slik pensel og ta det på jevnlig i løpet av dagen. Unngå produkter med parfyme

Forskjellig neglebåndsolje fra h&m, body shop osv.

Ts 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Er det sånn året rundt? Mine ser slik ut også, men er verst når det er forandring i været (f.eks. vår til sommer, høst til vinter). Jeg har visstnok "krypende" neglbånd, og dytter dem ned en gang i uka. Det har hjulpet en del, men de fliser seg fortsatt opp litt. Har du prøvd det?:)

Anonymkode: c1f49...94a

Ja det er sånn året rundt men kanskje mer om vinteren når luften er tørrere.

Det har blitt verre etter alle spritingen i forbindelse med Corona.

Ts 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jo, du mangler nok vitaminer og mineraler.  Dette kommer innenfra. Rillene på neglene kan også antyde at du er insulinresistent, det kan ende med diabetes 2. 

AnonymBruker
Skrevet

Du tar ikke vare på neglebåndet ditt. Derfor ser de slik ut.

Anonymkode: b3b3e...a41

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dytt neglbåndet tilbake og klipp av det tørre. Finnes utstyr til dette. Man kan også polere selve neglen slik at den blir glattere og blankere.

Anonymkode: 567b4...22b

• Liker 1
Skrevet (endret)

Slik her ser mine negler ut nå også, og jeg har fått påvist neglsopp. Men da ser man også at huden/neglebåndet vokser rundt og inn under neglen (ekstra lag). Ser ikke om det er i ditt tilfelle. 

Endret av kraftwerk
AnonymBruker
Skrevet

Anonymkode: 619e2...ed0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Fjelltopp skrev (3 timer siden):

Jo, du mangler nok vitaminer og mineraler.  Dette kommer innenfra. Rillene på neglene kan også antyde at du er insulinresistent, det kan ende med diabetes 2. 

Jeg sjekker meg for vitaminer og mineraler en gang i året, og fikk vite i januar at jeg har mye på lager av alt.

Jeg tar tusen mg kalsium + magnesium siden jeg ikke tåler så godt melk, tar c-vitaminer, b-vitaminer, jern og i tillegg til dette tar jeg omega-3 Multi som også inneholder en del vitaminer og mineraler.

Jeg spiser veldig mye fisk, frukt og grønnsaker.

Hva betyr det at man er insulinresistens?

Jeg er slank og blir fort slapp hvis jeg spiser for mye karbohydrater dvs grøt, blir skjelven begynner av og til å svette og blir sulten igjen med en gang.

Ts 

AnonymBruker
Skrevet
Fjelltopp skrev (3 timer siden):

Rillene på neglene kan også antyde at du er insulinresistent, det kan ende med diabetes 2. 

Riller på neglene er også helt vanlig å få når man eldes. Trenger ikke være noe galt.

Anonymkode: 12a98...417

• Liker 1
Gjest Albbas
Skrevet

Jeg ble fortalt av en hudlege at dette var en form for eksem som jeg bare måtte leve med. 🤷‍♀️

AnonymBruker
Skrevet
Albbas skrev (2 minutter siden):

Jeg ble fortalt av en hudlege at dette var en form for eksem som jeg bare måtte leve med. 🤷‍♀️

Eksem? Flisete neglebånd eller riller i neglene?

Ts 

• Liker 1
Gjest Albbas
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Eksem? Flisete neglebånd eller riller i neglene?

Ts 

Neglebåndene. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...