AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #1 Del Skrevet 11. april 2022 Jeg trenger råd om de Greske øyene Alle dere som kjenner Hellas jeg trenger deres hjelp. Vi er to kvinner som reiser i sommer og vi ser mot Hellas-øyene. Er Kreta kun for familier og gamle mennesker? Hvor skal to kvinner i 30-årene som vil ha en blanding av strand og kultur, shopping og mat gå? Er det lett å finne ferier mellom øyene når vi først kommer dit? Bør jeg bestille på forhånd? Hvor? Hvordan reiser jeg mellom Kreta og Myknos? Ingen av oss er partyjenter men jeg kunne like en natt på Myknos er det langt å reise dit med båt fra Kreta? Noen anbefaling? Jeg vil gjerne ha hotell- og restauranttips... Og hva vi bør se og gjøre... Hvis vi går i turistsesongen som vi gjør, bør alle hoteller være booket før? Jeg har lekt med ideen om å bestille hotell bare for de første nettene og deretter dra til en annen øy og finne et hotell der når vi er der nede , ta det som det kommer , men jeg er livredd for at vi blir sittende fast uten hotell..? Anonymkode: 6ae44...16d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enkefru Skrevet 11. april 2022 #2 Del Skrevet 11. april 2022 Kreta er for alle. Kreta er som et mini-Hellas og en kan fint reise rundt der i flere uker og finne nye steder. Det er store forskjeller på stedene/byene der. Anbefaler Matt Barrets Greek travel guide-gruppe på fb for å lese dere opp hvor dere ønsker å reise, alt etter som HVA dere vil ha ut av ferien. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Voyager Skrevet 12. april 2022 #3 Del Skrevet 12. april 2022 Jeg ville anbefalt et par dager i Athen først, god shopping og god mat, og veeeeldig billig (i forhold til øyene), så tatt ferge derfra til øyer i Kykladene, mye finere enn Kreta synes jeg. Mykonos er nydelig, men en av de dyreste øyene, Santorini er utrolig vakkert og har mye god mat, Paros er billigere og mer barnevennlig, men mye å finne på for 30-åringer også. Hydra er en herlig liten øy uten biler (veldig nært Athen) og masse god mat, og masse ro om man ønsker det. Du bør absolutt booke på forhånd, men om ikke dere er nøye på hva slags steder dere bor så finnes det nok ledige steder for såkalte "øyhoppere" også. Hvis dere drar i august er alt mye dyrere enn i juli, da det er da italienerne har sin fellesferie. Har flere restauranter jeg kan anbefale, spesielt i Athen og Santorini, men ofte så kan det være lurest å høre på hotellet/airbnb verten om anbefalinger. Det åpnes og stenges mye, spesielt nå etter corona. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TLR Skrevet 12. april 2022 #4 Del Skrevet 12. april 2022 Har vært på Samos og der var det veldig fint. Du ser litt av det ekte Hellas. Kreta er også fint men det er for mange turister der. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå