Gå til innhold

Oida!!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Har dere sett hvor mange spennende smileys de inne på Fullt Hus har?? De var jo kjempemorsomme. Hvorfor får ikke vi flere slike?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

For å forklare litt. Først: det er helt greit med linker til andre sider.

Før kunne du bruke smilies og bilder fra andre sider, men så utartet det seg litt.

Problemet er at å linke opp et bilde fra en annen server kalles å stjele båndbredde. Dette er ikke populært for da "tjener" ikke de andre noe på at vi ser bildene.

Derfor og siden det var vanskelig for oss moderatorene å skille mellom gif-er (smilies, bilder) som lå på en privatpersons server eller en fremmed server, bestemte Gry at det var kun våre egne smilies som var lov.

Nå har hun jo lagt inn en del (husk å se under: vis flere smil) så vi får vel prøve å uttrykke oss som best er med dem.

HMSP - moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Stjele båndbredde????????????

Grunnen til at man har en website er at man ønsker mest mulig besøk!!!

Kvinneguiden vil selvfølgelig at brukerne kun skal bruke kvinneguiden og ingen andre sider!!

:hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan bekrefte at det stemmer det som moderator sier.

Når man linker med img-taggen kommer bare bildet opp her og det er en belastning på den siden man linker fra.

Men, det er morsomt å se at du liker smiliene :D

Jeg vet ikke om det går an å bruke her, men "emotipad" kan ofte benyttes for å legge til egne smilies. Den får man en prøveutgave på herfra: www.emotipad.com

Men, en ting jeg ikke kan fatte og begripe er at KG ikke bruker "antifrys-modulen" på smiliene sånn at de ikke stivner når man klikker på dem en gang. Det tar toppen et par minutter å fikse ;)

Mvh

Lin

Admin for Fullt Hus-forumene og Bokprat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Frk. Starya
Tester med en smilie hentet fra "mingle" med emotipad.

drankere.gif

Lin, den der var jo bare helt konge! :lol:

Da jeg først kom hit gjorde jeg den tabben, og satte inn både smilies og bilder.. :roll: Jeg er vant til et forum med fullt anarki, skjønner du.. :sjarmor:

Når det gjelder Emotipad: Jeg lastet ned forsøksversonen, og likte den godt. Men, for å kunne bruke den etter tiden løp ut måtte jeg registrere meg/betale, og når jeg ikke har kredittkort kom jeg ikke langt... :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*flirer*

Har sansen for den, ja ;) Vi har noen litt "grovere" på mingle, men jeg var usikker på hvor grensa går her på KG ;)

Jeg var forresten nettopp på emotipadsiden og lastet ned en ny prøveversjon (min hadde også gått ut). Det gikk bra.

Mulig fordi de har utgitt en ny utgave av prøveversjonen?

Kjenner til problemet med kredittkort.

Selv løste jeg det ved at jeg opprettet en egen tilleggskonto i postbanken, skaffet VISA (uten kreditt, tviler på at de ville gitt kreditt til en student ;)) til den og overfører kun penger dit når det er noe jeg skal betale og kun det som skal betales.

Tør ikke ha VISA knyttet til lønnskontoen.

Mvh

Lin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv løste jeg det ved at jeg opprettet en egen tilleggskonto i postbanken, skaffet VISA (uten kreditt, tviler på at de ville gitt kreditt til en student ) til den og overfører kun penger dit når det er noe jeg skal betale og kun det som skal betales.

Ojsann, dette har jeg aldri hørt om.. Har de et slikt tilbud i de fleste banker, tror du? En løsning som den du beskriver høres jo ideell ut!

Når det gjelder emotipad, så lastet jeg den ned og fikk brukt den to ganger. Tredje gang jeg lastet ned og installerte ville den ikke virke, jeg fikk bare beskjed om at prøveperioden var over... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg sakset litt fra det Gry skrev:

Jeg har endret litt på våre regler.

Vi har lenge hatt regler for hvilke bilder dere har kunnet bruke i innleggene deres på Kvinneguiden. Bildene måtte enten ligge på KGs server, eller egen hjemmeside. Fra og med i dag er det kun tillatt å lenke opp til bilder som ligger på Kvinneguidens server.

Grunnen til dette er ganske enkelt at moderatorene får en veldig stor jobb i å finne ut hvem som har bilder på egen hjemmeside, og hvem som lenker opp fra andre sider. Dessuten blir Kvinneguiden TREGERE å laste når mange bruker smiletegn i innleggene sine som må hentes fra en annen server.

Forøvrig er det nesten aldri lov å lenke opp bilder direkte hos de forskjellige stedene som har slike "smågiffer". Det kalles å stjele  båndbredde, man bruker serveren, uten at nettstedet det er snakk om, får "noe igjen".

Derfor: bruk kun smiletegnene som ligger hos oss i innleggene dine!

Når det gjelder den antifrys - saken anbefaler jeg at du tar det opp i ris/ros temaet. Jeg mener jeg har hørt noe om det, men er ikke sikker.

Det kan være at det er prioriteringsspørsmål fra www.startsiden.no

HMSP - moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt opp det med antifrys modulen før. Da med brukernavnet mitt "kie" (Er for lat til å logge på :lol: ). Mener å huske at jeg til og med limte inn instruksene også.

Men det er ikke noen stor sak, altså. Bare litt irriterende når man vet hvor kjapt det kan fikses. ;)

Ellers er jeg veldig glad for at dere informerer om det der med båndbredde. Tusen takk! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...