AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #1 Skrevet 11. april 2022 Han sover gjerne i bedside criben sin på dagtid i stua, men så snart det er kveld og vi skal legge oss, nekter han å sove i den. Han sover derimot gjerne inntil meg i senga, så det er nok ikke det at han ikke vil sove, tror jeg. Vi hadde jordmor på besøk i dag som sa at vi måtte bare prøve oss fram, og tipset om at han kanskje kunne ligge mellom oss i senga, enten rett på madrassen eller i baby nest. Jeg er livredd faren for krybbedød og er kjempeskeptisk, det er jo fort gjort at han får en dyne over seg, for eksempel. Dessuten skal jo ikke baby nest brukes uten oppsyn, siden kantene utgjør en kvelningsfare. Noen som har erfaringer de vil dele her? Vil jo gjerne få litt søvn på natta, men... Anonymkode: 02926...d4e
Alauda Skrevet 11. april 2022 #2 Skrevet 11. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han sover gjerne i bedside criben sin på dagtid i stua, men så snart det er kveld og vi skal legge oss, nekter han å sove i den. Han sover derimot gjerne inntil meg i senga, så det er nok ikke det at han ikke vil sove, tror jeg. Vi hadde jordmor på besøk i dag som sa at vi måtte bare prøve oss fram, og tipset om at han kanskje kunne ligge mellom oss i senga, enten rett på madrassen eller i baby nest. Jeg er livredd faren for krybbedød og er kjempeskeptisk, det er jo fort gjort at han får en dyne over seg, for eksempel. Dessuten skal jo ikke baby nest brukes uten oppsyn, siden kantene utgjør en kvelningsfare. Noen som har erfaringer de vil dele her? Vil jo gjerne få litt søvn på natta, men... Anonymkode: 02926...d4e Selv ville jeg aldri vennet baby til å sove i foreldresengen. Kjenner til for mange som har hatt problemer med å venne baby av med dette, dessuten forringer det søvnkvaliteten for deg selv, evt. også for far. 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #3 Skrevet 11. april 2022 Det holdt ikke med en tråd i dag om det helt vanlige og velkjente fenomenet om at nyfødte ofte er våkne om natta? Anonymkode: 17ba7...d59 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #4 Skrevet 11. april 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Han sover gjerne i bedside criben sin på dagtid i stua, men så snart det er kveld og vi skal legge oss, nekter han å sove i den. Han sover derimot gjerne inntil meg i senga, så det er nok ikke det at han ikke vil sove, tror jeg. Vi hadde jordmor på besøk i dag som sa at vi måtte bare prøve oss fram, og tipset om at han kanskje kunne ligge mellom oss i senga, enten rett på madrassen eller i baby nest. Jeg er livredd faren for krybbedød og er kjempeskeptisk, det er jo fort gjort at han får en dyne over seg, for eksempel. Dessuten skal jo ikke baby nest brukes uten oppsyn, siden kantene utgjør en kvelningsfare. Noen som har erfaringer de vil dele her? Vil jo gjerne få litt søvn på natta, men... Anonymkode: 02926...d4e Har samsovet uten problem (Innlegget over her må være skrevet av noen som ikke har hatt små barn på 20 år, de aller fleste nå samsover, fordi det er positivt for babyen, trygt, fremmer amming). Å våkne om natten er biologisk betinget hos babyer, dette fordi hyppig amming om natten øker din melkeproduksjon MER enn hyppig amming på dagtid. Anonymkode: 81fd1...4f6 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #5 Skrevet 11. april 2022 Alauda skrev (3 minutter siden): Selv ville jeg aldri vennet baby til å sove i foreldresengen. Kjenner til for mange som har hatt problemer med å venne baby av med dette, dessuten forringer det søvnkvaliteten for deg selv, evt. også for far. Ja, det er også et poeng... man utsetter jo bare problemet når det uansett må avvennes. Søvnkvaliteten kan vel knapt bli dårligere akkurat nå, hehe... AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det holdt ikke med en tråd i dag om det helt vanlige og velkjente fenomenet om at nyfødte ofte er våkne om natta? Anonymkode: 17ba7...d59 Klarer du ikke å lese at jeg spør spesifikt om erfaringer med samsoving her? Anonymkode: 02926...d4e
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #6 Skrevet 11. april 2022 Alauda skrev (6 minutter siden): Selv ville jeg aldri vennet baby til å sove i foreldresengen. Kjenner til for mange som har hatt problemer med å venne baby av med dette, dessuten forringer det søvnkvaliteten for deg selv, evt. også for far. Selvsagt, man sover jo MYE bedre med en skrikende baby i nabosengen Anonymkode: 81fd1...4f6 3 1
Alauda Skrevet 11. april 2022 #7 Skrevet 11. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Selvsagt, man sover jo MYE bedre med en skrikende baby i nabosengen Anonymkode: 81fd1...4f6 Det sier seg vel selv at man ikke lar barnet ligge og skrike uansett hvor det ligger. Men man gjør seg selv en bjørnetjeneste ved å la barnet sove i egen seng for å få sove litt mer akkurat denne natten, i stedet for å tenke litt fremover. Men for all del, har man et veldig godt sovehjerte og sover godt uansett spiller det kanskje ingen rolle. 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #8 Skrevet 11. april 2022 Alauda skrev (Akkurat nå): Det sier seg vel selv at man ikke lar barnet ligge og skrike uansett hvor det ligger. Men man gjør seg selv en bjørnetjeneste ved å la barnet sove i egen seng for å få sove litt mer akkurat denne natten, i stedet for å tenke litt fremover. Men for all del, har man et veldig godt sovehjerte og sover godt uansett spiller det kanskje ingen rolle. Jeg tenker at barnets behov for trygghet og kroppskontakt er viktigere enn å forebygge søvnproblemer som hadde kommet to år senere. Det er noe med å ikke sette seg selv først når man har små barn Mange fødeavdelinger har ikke engang slike senger til babyer lenger, fordi babyene TRENGER kroppskontakt og å sove med mor. Anonymkode: 81fd1...4f6 2 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #9 Skrevet 11. april 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Han sover gjerne i bedside criben sin på dagtid i stua, men så snart det er kveld og vi skal legge oss, nekter han å sove i den. Han sover derimot gjerne inntil meg i senga, så det er nok ikke det at han ikke vil sove, tror jeg. Vi hadde jordmor på besøk i dag som sa at vi måtte bare prøve oss fram, og tipset om at han kanskje kunne ligge mellom oss i senga, enten rett på madrassen eller i baby nest. Jeg er livredd faren for krybbedød og er kjempeskeptisk, det er jo fort gjort at han får en dyne over seg, for eksempel. Dessuten skal jo ikke baby nest brukes uten oppsyn, siden kantene utgjør en kvelningsfare. Noen som har erfaringer de vil dele her? Vil jo gjerne få litt søvn på natta, men... Anonymkode: 02926...d4e Det er helt vanlig å ikke få sove på natta. De vil være nær nær nær. Jeg la baby i babynest med lave kanter i senga. På barselavdelingene i Sverige har de det flere steder fremfor seng til baby. Anonymkode: 95693...8e0
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #10 Skrevet 11. april 2022 Alauda skrev (24 minutter siden): Selv ville jeg aldri vennet baby til å sove i foreldresengen. Kjenner til for mange som har hatt problemer med å venne baby av med dette, dessuten forringer det søvnkvaliteten for deg selv, evt. også for far. Dette er så drøyt. Vi er pattedyr og det handler ikke om å venne baby til noe, men å dekke dens behov eller la være. Anonymkode: 95693...8e0 2 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #11 Skrevet 11. april 2022 Samsov med baby i starten nettopp pga samme problem. Det hjalp for oss, jo eldre hun ble jo mer godtok hun å ligge litt lengre unna i sengen, og ikke helt klistret inntil som i starten. Samboer la seg på gjesterommet så vi hadde hele sengen. Fra 3/4 mnd sov hun i egen seng første del av natten og kom over i min seng ved første oppvåkning. Dette ble senere og senere og ved 7 1/5 mnd avvennet vi pupp på natten og hun har sovet natten igjennom siden det i egen seng på eget rom. Er 2 1/2 år nå og elsker sengen sin Anonymkode: b29b7...518 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #12 Skrevet 11. april 2022 Kan du ikke sove i sovepose, og baby ha sovepose? Da er sjansen mindre for at noe kommer over baby. Anonymkode: 6d6c4...3db
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå