Gå til innhold

Hva gjør du når du føler at dere har sklidd litt fra hverandre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hvorfor kanskje? Men si det har vært travelt i det siste, mange oppgaver hjemme og på jobb, lite tid sammen. Eller at dere har vært for mye sammen? Du føler på en distanse mellom dere, at den følelsesmessige intimiteten ikke er der helt som den var. Hva gjør du da? Og pleier det da å være slik at partneren din har kjent på det samme? 

Anonymkode: 38995...c2a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Med mindre dere er gamle og ikke attraktive nok til å finne noe partnere så er det bare å komme seg videre. Livet har mye å by på.

Anonymkode: e1a17...3ad

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Kommer an på hvorfor kanskje? Men si det har vært travelt i det siste, mange oppgaver hjemme og på jobb, lite tid sammen. Eller at dere har vært for mye sammen? Du føler på en distanse mellom dere, at den følelsesmessige intimiteten ikke er der helt som den var. Hva gjør du da? Og pleier det da å være slik at partneren din har kjent på det samme? 

Gå på dater sammen, ha det morsomt og vær alene. Finn gnisten. Og dere kan jo også ta en liten pause Hvis det har blitt for mye av hvarandre, si en uke på hotell eller noe :) bare være alene lit. Alle trenger det iblant

Anonymkode: 8bd8a...c45

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Med mindre dere er gamle og ikke attraktive nok til å finne noe partnere så er det bare å komme seg videre. Livet har mye å by på.

Anonymkode: e1a17...3ad

Mener du det? Bryte opp med små barn, kjøpe ut huset, på grunn av en følelse?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Be om hjelp. Har dere noen andre slektninger vær for seg som kunne hjulpet til? :)

Anonymkode: 88efe...0fd

• Liker 1
Skrevet

Da pleier vi ta en date med vin og prat. Enkelt og greit. 😄

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Trolltunge skrev (1 time siden):

Da pleier vi ta en date med vin og prat. Enkelt og greit. 😄

Hva prater dere om da? Føler at noen ganger går praten litt trått hvis vi har en sånn periode 😕 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta ei uke fra hverandre i koronaisolasjon er ikke dumt, få tid til å savne litt skikkelig. 

Anonymkode: b3d21...405

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva prater dere om da? Føler at noen ganger går praten litt trått hvis vi har en sånn periode 😕 

Du verden, jeg vet egentlig ikke hva jeg skal svare på det. Har aldri det problemet. Min kjære kan man nesten ikke stoppe angående å prate. Man er heldig om man slipper til med annet enn ja, nei egentlig ikke, så fint, enig og andre korte tilbakemeldinger. Får han en halv flaske vin synger og danser han også. 🤣

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
Trolltunge skrev (19 timer siden):

Du verden, jeg vet egentlig ikke hva jeg skal svare på det. Har aldri det problemet. Min kjære kan man nesten ikke stoppe angående å prate. Man er heldig om man slipper til med annet enn ja, nei egentlig ikke, så fint, enig og andre korte tilbakemeldinger. Får han en halv flaske vin synger og danser han også. 🤣

Akkurat sånne perioder det er viktig å ta en date og være på tomannshånd.

Uten barn og mas og ting som en burde gjort.

Vi pleier dra på hotell- finner gnisten og litt kroppslig nærhet er viktig.

Men noen ganger kan jeg nesten Grue meg litt viss det er lenge siden det bare bare vært oss. Hva skal vi snakke om? Men det pleier gå veldig bra!

Vi har vært gift i 10 år!

Anonymkode: 09388...9ea

AnonymBruker
Skrevet

Finn på noe hyggelig sammen. Weekend tur kanskje? Kle deg fint... Overaske han med konsert eller teater?

Her er det for sent. Mannen er tøffel, grodd fast i rutiner. Så er nok lurt å gjøre før det går for lang tid..

Anonymkode: 4cb7e...fcd

AnonymBruker
Skrevet
Trolltunge skrev (På 11.4.2022 den 22.54):

Det høres jo fint ut. Han her er ikke typen til å dele så veldig mye om sitt indre liv. Han kan snakke i timesvis om politikk og nyhetsbildet, men det kjenner jeg ikke er så veldig nærhetsskapende akkurat. 

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det høres jo fint ut. Han her er ikke typen til å dele så veldig mye om sitt indre liv. Han kan snakke i timesvis om politikk og nyhetsbildet, men det kjenner jeg ikke er så veldig nærhetsskapende akkurat. 

Ts

Ja jeg setter pris på at han er slik, og skulle jeg være syndig nok til å klage over at han prater om absolutt alt får jeg straks beskjed fra mine venninner om at jeg ikke vet hvor heldig jeg er, fordi de fleste har menn de føler de må dra igang uvillige samtaler med. 

Så dårlig til å gi deg tips antagelig, men hva med slike kort som skal få par til å diskutere ulikt? Vi fikk en gang i gave, men som du skjønner har jeg ikke akkurat problemer med å få min mann til å prate. Vi har ikke åpnet esken. Min kjære kan lage en lang historie av å ha gått i butikken for å kjøpe egg. Han er veldig observant. Det er ikke måte på hva han får ut av noe jeg omtrent gjør på autopilot, uten å ha noe å fortelle etterpå. 😆😂😂😂

AnonymBruker
Skrevet

Har vi hatt det travelt, så er det godt å krølle oss sammen på sofaen foran TVen. Og stryke og kose på hverandre. Og så preiker vi litt og så føler jeg at vi får den gode connectionen tilbake.

(Men avstanden kommer av travelhet av jobb, som har gjort at vi har fått lite tid til hverandre, etc. Ikke pga problemer i forholdet.)

Anonymkode: cf0df...993

AnonymBruker
Skrevet

Diskuter politikk med ham, hvis det er det han interesserer seg for, dra ham med ut på noe som du vet dere begge liker, lag god mat, gi komplimenter. Det er så mye som kan glede, og gi tilbake godfølelsen.

Jeg mener at man skal jobbe for det man har, og ikke gi opp så lett, men det må selvsagt være slik at begge ønsker det.

Anonymkode: 2ab94...c92

Skrevet

Da smarttelefonen kom syntes jeg kona ble borte i denne og mente vi skulle prate litt. "Om hva da sa hun og jeg er her jeg", men jeg ville ikke forstyrre så det ble ingen prat. Imidlertid fant jeg meg en blokk og skrev ned noen emner å prate om og det kan alle gjøre så blir det litt mer relevant enn sånne spill,  selv om dette sikkert også er en god ide.

Blokken ble ikke brukt, jeg ville ikke forstyrre og den ble vel kastet etterhvert. Et spørsmål jeg hadde skrevet var " hvem er du, hvem er jeg og hvem er vi". Dette kan jo tas fram for samtale av flere og flere ganger i et forhold, det vil kanskje endre seg etterhvert.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og samboeren opplever dette helt ulikt, mest fordi han er vokst opp i et hjem uten nærhet eller emosjonell tilknytning, mens jeg er vokst opp med kjærlige foreldre. Jeg reagerer derfor på en disconnect mye raskere enn ham, og jeg slet de første to årene med å få han til å åpne seg. Fant etterhvert ut at to-tre glass whisky er trikset, og aller helst spontant.

De beste samtalene har vi etter å ha vært ute sammen med venner og god stemning, og jeg spør om ikke vi kan gå hjem rundt midnatt. Da blir vi ofte sittende hjemme bare oss to med lange samtaler og sex fram til solen står opp. Disse kveldene skjer kanskje bare hver andre måned, men de lar oss føle oss begge to veldig sett og hørt i forholdet, og nærheten blir helt fantastisk i tiden etterpå. Og sexlivet også, noe som i tur gjør at han får lettere for å være åpen og sårbar. Jeg, som mange kvinner, behøver nærhet først før kåtheten kommer. 

Ellers anbefaler jeg absolutt slike samtalespill! Gjerne et med både dype personlige spørsmål og seksuelt ladede spørsmål, for å gjøre han med åpen for det 😂 

Og siste forslag er å begynne med en ordentlig god klem minst én gang til dagen. En slik klem hvor man holder rundt hverandre minst ett minutt, gjerne sittende med bena rundt hverandre. Det gjør en stor forandring for oss. Nylig har vi også begynt med dette samtidig som vi syncer pusten vår, noe jeg trodde han ville syntes var teit, men han elsket det.

En annen variasjon er å sitte med lukkede øyer mens man kan ta på hverandre overalt utenom intimsonene, og bare føle på hverandre. Gjerne dette også med pust in sync med hverandre. Vi gjør dette av og til i syv minutter, med alarm på. Han ønsker ofte at vi skal fortsette litt til... Så ender det med sex hver gang 😅

Også er det jo denne øvelsen med å stirre hverandre i øyene for 5 minutter i strekk uten å snakke! Jeg er nervøs for den, men skal prøve den snart. Alle jeg kjenner som har gjort det sier de føler seg mer forelsket i lang tid etterpå. 

Anonymkode: 90668...e55

• Hjerte 2
Skrevet
Trolltunge skrev (17 timer siden):

Ja jeg setter pris på at han er slik, og skulle jeg være syndig nok til å klage over at han prater om absolutt alt får jeg straks beskjed fra mine venninner om at jeg ikke vet hvor heldig jeg er, fordi de fleste har menn de føler de må dra igang uvillige samtaler med. 

Så dårlig til å gi deg tips antagelig, men hva med slike kort som skal få par til å diskutere ulikt? Vi fikk en gang i gave, men som du skjønner har jeg ikke akkurat problemer med å få min mann til å prate. Vi har ikke åpnet esken. Min kjære kan lage en lang historie av å ha gått i butikken for å kjøpe egg. Han er veldig observant. Det er ikke måte på hva han får ut av noe jeg omtrent gjør på autopilot, uten å ha noe å fortelle etterpå. 😆😂😂😂

Det er rart hvor forskjellige folk er, jeg hadde ikke ville brydd folk med å høre på engang, av og til kan jeg fortelle om jeg kjørte av veien.

Likevel kunne jeg sikkert ha hørt på historien til mannen din å funnet stor glede i det.

Nå er jeg ekstremt kjedelig da.

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg og samboeren opplever dette helt ulikt, mest fordi han er vokst opp i et hjem uten nærhet eller emosjonell tilknytning, mens jeg er vokst opp med kjærlige foreldre. Jeg reagerer derfor på en disconnect mye raskere enn ham, og jeg slet de første to årene med å få han til å åpne seg. Fant etterhvert ut at to-tre glass whisky er trikset, og aller helst spontant.

De beste samtalene har vi etter å ha vært ute sammen med venner og god stemning, og jeg spør om ikke vi kan gå hjem rundt midnatt. Da blir vi ofte sittende hjemme bare oss to med lange samtaler og sex fram til solen står opp. Disse kveldene skjer kanskje bare hver andre måned, men de lar oss føle oss begge to veldig sett og hørt i forholdet, og nærheten blir helt fantastisk i tiden etterpå. Og sexlivet også, noe som i tur gjør at han får lettere for å være åpen og sårbar. Jeg, som mange kvinner, behøver nærhet først før kåtheten kommer. 

Ellers anbefaler jeg absolutt slike samtalespill! Gjerne et med både dype personlige spørsmål og seksuelt ladede spørsmål, for å gjøre han med åpen for det 😂 

Og siste forslag er å begynne med en ordentlig god klem minst én gang til dagen. En slik klem hvor man holder rundt hverandre minst ett minutt, gjerne sittende med bena rundt hverandre. Det gjør en stor forandring for oss. Nylig har vi også begynt med dette samtidig som vi syncer pusten vår, noe jeg trodde han ville syntes var teit, men han elsket det.

En annen variasjon er å sitte med lukkede øyer mens man kan ta på hverandre overalt utenom intimsonene, og bare føle på hverandre. Gjerne dette også med pust in sync med hverandre. Vi gjør dette av og til i syv minutter, med alarm på. Han ønsker ofte at vi skal fortsette litt til... Så ender det med sex hver gang 😅

Også er det jo denne øvelsen med å stirre hverandre i øyene for 5 minutter i strekk uten å snakke! Jeg er nervøs for den, men skal prøve den snart. Alle jeg kjenner som har gjort det sier de føler seg mer forelsket i lang tid etterpå. 

Dette høres veldig fint ut😊

AnonymBruker
Skrevet

Forresten, et annet tips jeg vil anbefale på det sterkeste, er å vurdere parterapi, som en preventative measure, i mangel på riktig ordlyd på norsk. Jeg tror slikt kan være mye lettere for å unngå små problemer som vokser seg store over tid, fordi man mangler verktøyene til å jobbe gjennom dem. Gjentakende diskusjoner og krangler er en av de største årsakene for brudd, og utroskap selvsagt.

Jeg ønsker aldri igjen å inngå et forhold med noen med mindre de er åpne for terapi, fordi jeg har sett så mange med ubehandlet bagasje som viser seg på ulikt vis. Man må lære seg å håndtere sine triggere og bli kvitt så mye som mulig, da har man naturligvis mye bedre sjanse for et sunt samliv med god kommunikasjon. Men, begge parter må jo være åpne for den kontinuerlige innsatsen som kreves for å få er velfungerende samliv over lang tid. Dess tidligere man starter, dess bedre er sjansene. De fleste gjør motsatt, hvor de oppsøker parterapi først etter at de skikkelig store problemene har startet. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...