Gå til innhold

Gjorde det slutt, men er kjæreste likevel? *forvirret*

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Okey, vet ikke helt hvordan jeg skal formulere meg, men prøver!

Min samboer og Forlovede slo opp for litt over 3 uker siden. Det har vært en turbulent og vanskelig tid, men det kom likevel brått på. Jeg tryglet og ba om at han skulle ombestemme seg, men han var klar på at han var ferdig. Huset skulle selges og vi skulle gå hver vår vei. Han trøstet meg, for jeg var helt fra meg, men var fremdeles veldig klar. Men så.. begynte han å bli kosete, ville ha sex, vi sov sammen, spiste sammen og ting ble bare mer og mer normalt. Nå er nesten alt som det pleide å være. Vi er som kjærester igjen. Han snakker litt om fremtiden, altså vår fremtid. Pinglete som jeg er så tør jeg ikke spørre hvor ståa er. Livredd for svaret jeg får. Vi er jo som et par på alle måter. Det eneste som mangler er at hverken jeg eller han har sagt at vi elsker hverandre siden "bruddet". Hadde egentlig sett for meg at han skulle være den som tok opp tråden igjen om forholdet, ut i fra at han var den som ville ha brudd i utganspunktet. Ikke et ord har blitt nevnt om bruddet i 2 uker. 

Hva skjer her? Vet jeg burde kvinne meg opp å spørre. Men ønsker deres tanker. Har han bare ombestemt seg og tenker at jeg burde forstå det? Eller er han bare fullstendig jævlig å leker kjæreste til vi kan gå hvert til vårt? 

Hilsen kjempeforvirret fru. 

Anonymkode: abfbe...2aa

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er man blitt dumpet, så samler man benene. Ellers er man bare gratis fitte. 

Anonymkode: cdd90...087

• Liker 21
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Stor fare for at han ønsker fordelene ved å ha kjæreste men uten forpliktelser. Sex og nærhet. Så om det plutselig dukker opp noe bedre så stikker han. Og da kan du liksom ikke bli sur, for "det var jo slutt"🙄

Hadde tatt en prat og krevd svar, hvis jeg var deg.

Anonymkode: 64b2e...6b1

Det er akkurat det du skriver jeg er redd for. Men på en annen side, hvorfor snakke om fremtiden vår? 

Svar burde jeg kreve, men er så redd for de svarene jeg kan få. Selv om jeg vet jeg utsetter det eventuelle vonde, så er det kjempevanskelig. I tillegg er ikke han den enkleste å snakke med, ha er svært konfliktsky. Men må bare, så skal gjøre det i påsken. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er man blitt dumpet, så samler man benene. Ellers er man bare gratis fitte. 

Anonymkode: cdd90...087

Det er sant det du skriver. Ikke det jeg vil, men virker bare så normalt slik det er nå. Så hvis det faktisk er så han ikke ønsker et forhold med meg, så er det skikkelig dårlig oppførsel. Han vet jo at jeg vil fortsette og ble helt knust. Da er hele oppførselen hans falsk. Håper ikke det, men noen kan kanskje være så forferdelige?

TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er akkurat det du skriver jeg er redd for. Men på en annen side, hvorfor snakke om fremtiden vår? 

Svar burde jeg kreve, men er så redd for de svarene jeg kan få. Selv om jeg vet jeg utsetter det eventuelle vonde, så er det kjempevanskelig. I tillegg er ikke han den enkleste å snakke med, ha er svært konfliktsky. Men må bare, så skal gjøre det i påsken. 

Snakker som om dere har en fremtid for å bevare dette greiene dere driver med nå. Helt til det dukker opp noe/noen spennende. Du må bli tøffere, si nei det er slutt, vi har ingen fremtid og stopp med sex.

Anonymkode: a6f0a...70d

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Snakker som om dere har en fremtid for å bevare dette greiene dere driver med nå. Helt til det dukker opp noe/noen spennende. Du må bli tøffere, si nei det er slutt, vi har ingen fremtid og stopp med sex.

Anonymkode: a6f0a...70d

Det kan nok hende at det er det han gjør. For meg er det helt uforsåelig hvis det er tilfelle, men..

Ja, jeg må bli tøffere!

TS

• Liker 4
Skrevet

spør ham om når det passer for ham at en eiendomsmegler kommer for å se på huset med tanke på salg.  Når dere faktisk bor sammen og et brudd medfører at du mister ditt hjem er slik uklar oppførsel spesielt jævlig.  Forlang et klart svar på hva han egentlig mener og vil.

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
AnonymBruker
Skrevet
Zouk skrev (3 minutter siden):

spør ham om når det passer for ham at en eiendomsmegler kommer for å se på huset med tanke på salg.  Når dere faktisk bor sammen og et brudd medfører at du mister ditt hjem er slik uklar oppførsel spesielt jævlig.  Forlang et klart svar på hva han egentlig mener og vil.

Takk for svar. Ja, jeg må bare spørre!

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ved å gi deg forhåpninger slipper han at du går rundt og griner og lager ubehagelig stemning. Han er konfliktsky. Dette er en feig måte å holde ut til dere må ut av huset.

Sex har dere fordi han ikke har fått napp andre steder enda.

Hvis han ville prøve igjen, så hadde han sagt det.

Mulig han er usikker men ikke vil gi deg forhåpninger ved å sette ord på det. Men han gir deg jo forhåpninger med handlinger. Men ikke alle er smarte nok til å skjønne det.

Ta en prat. I dag. Jeg vet at det er skummelt, fordi det kan føre til at disse gode stundene kan ta slutt. Men det er bedre å vite hvis det skulle vise seg at han uansett har bestemt seg for å forlate deg, men bare koser seg med deg til han flytter ut.

Anonymkode: 6ebc1...571

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ved å gi deg forhåpninger slipper han at du går rundt og griner og lager ubehagelig stemning. Han er konfliktsky. Dette er en feig måte å holde ut til dere må ut av huset.

Sex har dere fordi han ikke har fått napp andre steder enda.

Hvis han ville prøve igjen, så hadde han sagt det.

Mulig han er usikker men ikke vil gi deg forhåpninger ved å sette ord på det. Men han gir deg jo forhåpninger med handlinger. Men ikke alle er smarte nok til å skjønne det.

Ta en prat. I dag. Jeg vet at det er skummelt, fordi det kan føre til at disse gode stundene kan ta slutt. Men det er bedre å vite hvis det skulle vise seg at han uansett har bestemt seg for å forlate deg, men bare koser seg med deg til han flytter ut.

Anonymkode: 6ebc1...571

Ja, han slipper jo den ubehagelige stemningen. Han burde abselutt ha sagt noe hvis han ville prøve igjen, så det betyr nok kanskje at han ikke vil det. Men på en annen side så er dette litt typisk han, altså ikke si noe, bare gjøre ting å mener at jeg skal forstå. 

Han gir meg forhåpninger, noe som isåfall jeg synes er skikkelig dritt. Men praten må tas, det skjønner jeg. Helt klart bedre å vite, men kommer til å føle meg så lurt hvis det fremdeles egentlig er slutt. 

Takk for svar!

TS

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Kan det være en annen inn i bildet som nå har trukket seg? Når menn er såpass kjappe og bestemte i sitt oppbrudd så har de ofte noen andre som venter på dem. Om den andre parten nå har trukket seg så tenker han kanskje at han kan smyge seg tilbake til deg uten konsekvenser.

Spørsmålet er om dette bruddet kom plutselig og uten forvarsel eller om dere har hatt langvarige problemer som kulminerte i et brudd. Om det kom plutselig så kan det tyde på at han er blitt hekta på noen andre.

Anonymkode: 24e44...564

• Liker 10
Skrevet

Du må selvsagt spørre ham hva han egentlig vil. Ikke fortsett å ha sex med ham om han sier han er i tvil. Lykke til.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ja, han slipper jo den ubehagelige stemningen. Han burde abselutt ha sagt noe hvis han ville prøve igjen, så det betyr nok kanskje at han ikke vil det. Men på en annen side så er dette litt typisk han, altså ikke si noe, bare gjøre ting å mener at jeg skal forstå. 

Han gir meg forhåpninger, noe som isåfall jeg synes er skikkelig dritt. Men praten må tas, det skjønner jeg. Helt klart bedre å vite, men kommer til å føle meg så lurt hvis det fremdeles egentlig er slutt. 

Takk for svar!

TS

Riv av plasteret. Det er vondt å gå i uvissheten, kanskje utsettes bare det uunngåelige.

Anonymkode: 64b2e...6b1

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kan det være en annen inn i bildet som nå har trukket seg? Når menn er såpass kjappe og bestemte i sitt oppbrudd så har de ofte noen andre som venter på dem. Om den andre parten nå har trukket seg så tenker han kanskje at han kan smyge seg tilbake til deg uten konsekvenser.

Spørsmålet er om dette bruddet kom plutselig og uten forvarsel eller om dere har hatt langvarige problemer som kulminerte i et brudd. Om det kom plutselig så kan det tyde på at han er blitt hekta på noen andre.

Anonymkode: 24e44...564

Det kan det jo selvfølgelig være. Han nekter for at det handler om noen andre, men hvem vet. Bruddet kom etter en vanskelig periode der han endret seg veldig. Det er en forklaring for endringen, men den var likevel hard å takle. Vet jeg snakker i koder her, men kan ikke legge ut alt føler jeg. Dette var vel egentlig hovedgrunnen til at det ble brudd i følge han, at jeg ikke taklet denne vanskelige perioden bra nok, og at han trodde vi kom til å få det bedre hver for oss. 

Altså, når man går fra full kjærlighet og alt som følger med der, til nesten ingen ting, samt masse endringer i oppførsel og i ting vi hadde blitt enige om, da ble jeg usikker og skjønte ikke alt jeg sikket burde skjønne. Jeg hadde jo tydelig grunn til å bli usikker ut ifra at forholde ble slutt. Så hadde jo ikke vært så bra en stund, men jeg mener at man må jobbe seg gjennom vanskelige saker og ikke gi opp. Mens han er ikke så enkel å kommunisere med og takler "kritikk" svært dårlig. Noe som da gjorde at hans valg heller var å gjøre det slutt. Fordi det ikke funker som han sier. Jeg sitter da igjen som et spørsmålstegn fordi det eneste jeg har gjort er å ønske å snakke om problemene våre, mens han helst ikke vil det. Og nå vil han jo tydelig ikke snakke om bruddet heller. Bare oppføre seg som om alt er vanlig. Det gjør jo jeg også, fordi jeg er redd for svarene jeg får hvis jeg tar det opp. Skulle virkelig ønske han tok opp tema, fordi det var han som tok avgjølsen. Her ble det mye skjønner jeg, men har vel et behov for å forklare. 

Men å snakke er den eneste løsningen forstår jeg. Bare så dumt at jeg er den eneste som snakker omtrent hvis vi skal snakke om vanskelig ting. Og dette er det vanskeligste i hele verden for meg.

• Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet
Alauda skrev (8 minutter siden):

Du må selvsagt spørre ham hva han egentlig vil. Ikke fortsett å ha sex med ham om han sier han er i tvil. Lykke til.

Det skal jeg gjøre. Ikke noe sex heller nei hvis han ikke vil ha hele meg og det som følger med det. Tusen takk! TS

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Beklager å si det, men han misbruker deg nå. Og du tillater han å gjøre det. 

Riv av plasteret og be han drite og dra. 

Anonymkode: b4193...27f

• Liker 10
Gjest Chroma
Skrevet

Det er ingen vei utenom den ubehagelige praten dessverre. Gjør det så fort som mulig. Uvisshet er ikke greit. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er mange gode forslag i tråden her om hva grunnen hans kan være, men uansett grunn, er han en idiot. Det han utsetter deg for nå er jo psykisk terror, det kan skape et hekt til slutt, om han fortsetter med en slik oppførsel. Det er bedre å være singel enn å leve med dette, jeg hadde ikke stolt på han igjen. En ting er å drite seg ut og gjøre opp/snakke om det etterpå, men dette er bare slemt. 
Du fortjener mye bedre! ❤️

Anonymkode: a8780...5d5

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...