Gå til innhold

Hva gjør du for å fjerne øyesminke på en skånsom måte?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Bruker noen dråper babyolje/vann og bomullpads. Vasker deretter ansiktet med vann. Funker bra og unngår mye unødvendig i ansiktet, huden holder seg veldig fin :)

Anonymkode: 3349d...0af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 11.4.2022 den 14.47):

Jeg blir sikkert slakta her, men jeg bare bruker et tørt papir, og mye kommer av der. Jeg skal innrømme at jeg lurer på om vippene men har blitt svakere/tynnere da. Men jeg er ikke noe fan av sånn såper. 

Anonymkode: 26bc6...716

😬😬😬😬

Vippene mine hadde falt rett av 😅

Jeg har lange relativt pene vipper - og merker de blir surere og tørre når jeg brukte sminkefjerner på pad.

Så nå masserer jeg inn skånsom kremet sminkefjerner med øynene lukket. Vasker helst av med vann, men bruker også mikrofiberklut. Har prøvd endel forskjellig, men synes til nå at Cerave for tørr hud fjerner best mascara/liner uten å legge film på øynene. 

Så bruker jeg castor oil for å pleie vippene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker to-fase sminkerens, for eksempel fra Loreal eller Nivea. Alternativt kan jeg også bruke kokosolje eller olivenolje. 

Bruker som oftest vannfast mascara, og har ikke problemer med å fjerne den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 11.4.2022 den 14.47):

Jeg blir sikkert slakta her, men jeg bare bruker et tørt papir, og mye kommer av der. Jeg skal innrømme at jeg lurer på om vippene men har blitt svakere/tynnere da. Men jeg er ikke noe fan av sånn såper. 

Anonymkode: 26bc6...716

Fullt mulig.

Jeg bruker wipes på reise. Og merker stor forskjell på vippene etter 1-2 uker på tur, sett mot når jeg bruker to-stegs rens. 

Anonymkode: 9ee5a...860

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...