Gå til innhold

Hva gjør du for å fjerne øyesminke på en skånsom måte?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Syns alltid det henger igjen noe mascararester, og vil helst unngå å skrubbe. Hvordan fjerner du øyesminke på en skånsom måte? Noen tips til gode produkter?

Anonymkode: 70768...b75

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Garnier Micellar cleansing water in oil

Anonymkode: 08728...6c2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Simple Cleansing Wipes. Har du prøvd dem? Det er seriøst den eneste produktet jeg virkelig kan stole på til å fjerne alt av sminke. Funker knallbra. Trenger ikke gnikke eller gnu i det hele tatt.

Det eneste kjipe er jo at det ikke er spesielt miljøvennlig med slike wipes. Pluss at de har en del konserveringsstoffer i seg som ikke akkurat er en bonus. Men jeg pleier kun å bruke dem på selve vippene.

Anonymkode: 64425...e83

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Korres, du finner den på Vita. Etter å ha prøvd flere produkter gjennom årene, er dette den beste så langt synes jeg.

Ingen farlige stoffer, naturlig produkt

Anonymkode: 560b8...72b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Varmt vann og mikrofiber sminkekluter. De tar alt, og huden min er blitt så mye finere etter at jeg begynte å bruke dem. 

Anonymkode: 72f42...de9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjøper en mascara som kan fjernes med varmt vann. Husker dessverre ikke navn. 

Anonymkode: 0da57...563

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 hours ago, AnonymBruker said:

Kjøper en mascara som kan fjernes med varmt vann. Husker dessverre ikke navn. 

Anonymkode: 0da57...563

Takk, det var veldig nyttig 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Garnier Micellar cleansing water in oil

Anonymkode: 08728...6c2

Det har jeg hørt mye bra om! Kanskje jeg skal gi den et forsøk.

Simple Cleansing Wipes. Har du prøvd dem? Det er seriøst den eneste produktet jeg virkelig kan stole på til å fjerne alt av sminke. Funker knallbra. Trenger ikke gnikke eller gnu i det hele tatt.

Det eneste kjipe er jo at det ikke er spesielt miljøvennlig med slike wipes. Pluss at de har en del konserveringsstoffer i seg som ikke akkurat er en bonus. Men jeg pleier kun å bruke dem på selve vippene.

Anonymkode: 64425...e83

Ja, men jeg kjenner det svir rundt øynene etter bruk, så den vil jeg helst unngå :) Syns egentlig de fleste renseservietter virker svært lite skånsomme for huden.

Korres, du finner den på Vita. Etter å ha prøvd flere produkter gjennom årene, er dette den beste så langt synes jeg.

Ingen farlige stoffer, naturlig produkt

Anonymkode: 560b8...72b

Hva da fra Korres? Ser de har veldig mange produkter.

Varmt vann og mikrofiber sminkekluter. De tar alt, og huden min er blitt så mye finere etter at jeg begynte å bruke dem. 

Anonymkode: 72f42...de9

Må det være konkret sminkeklut, eller vil en hvilken som helst mikrofiberklut gjøre nytten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg blir sikkert slakta her, men jeg bare bruker et tørt papir, og mye kommer av der. Jeg skal innrømme at jeg lurer på om vippene men har blitt svakere/tynnere da. Men jeg er ikke noe fan av sånn såper. 

Anonymkode: 26bc6...716

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har et par forskjellige Micellar Water og bruker mikrofiber "rundinger" 😅 Har også noen balms. Er som en krem som fjerner alt.

Anonymkode: e2a64...a44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dermalogica cleansing gel + Mary Kay oil-free eye makeup remover.

Anonymkode: bc33f...570

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bruker en skummende rens som fjerner alt av sminke. Bruker ikke vannfast mascara da.

Anonymkode: 4f5e9...6e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dermalogica. Tar forsiktig på vipper og bryn, lar virke noen sekunder, fjerner forsiktig med en bløt bomullspad. 

Deretter oljerens i hele ansiktet. Så vannbasert rens. (two-step cleaning) 

Anonymkode: 9ee5a...860

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg tar litt av lancome sin sminkefjerner på en bomullsdott.Den er veldig mild og god for mine øyne som ikke tåler allverden. Ikke trenger jeg å skrubbe noe.

Ellers er de her kjempegode på å ta øyesminke:

https://skinsecret.no/produkter/oljerens/ariul-the-perfect-cleansing-oil-pads/

Anonymkode: cf584...349

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg setter en 10-litersbøtte midt på gulvet på badet, fyller den opp til 7 liter, stikker hodet nedi og på en måte snurrer kroppen rundt bøtta, løper rundt den på en måte, mens jeg vibrerer hodet litt for ekstra effekt. Så går sminken vekk pfa friksjon mot vannet. Det ser sikkert teit ut men det er veldig skånsomt for huden.

Anonymkode: 059fb...a09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg bruker Elemis Pro-Collagen Cleansing Balm - den beste sminkefjerneren jeg har hatt. Smører på, og vasker av med en klut. Det er akkurat som sminken smelter bort.

Anonymkode: f4fab...4f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I dusjen vasker jeg meg i ansiktet med en såpe fra Sebamed. Eller så bruker jeg wipes fra Simple.

Anonymkode: fd093...231

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sitat

Garnier Micellar cleansing water.

Skriver under på denne. Bruker den kombinert med mikrofiberklut (som er beregnet på å fjerne sminke, kan kjøpes på sminkebutikker/nett). Avslutter med å skylle kluten i vann, for å deretter vaske en gang til med bare klut og vann. :) kluten kan vaskes i vaskemaskin. 

Anonymkode: 2716c...8a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Det har jeg hørt mye bra om! Kanskje jeg skal gi den et forsøk.

Ja, men jeg kjenner det svir rundt øynene etter bruk, så den vil jeg helst unngå :) Syns egentlig de fleste renseservietter virker svært lite skånsomme for huden.

Hva da fra Korres? Ser de har veldig mange produkter.

Må det være konkret sminkeklut, eller vil en hvilken som helst mikrofiberklut gjøre nytten?

Jeg har sminkeklut fra makeupmekkka! I Funker superb! 

Anonymkode: 9209d...c45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...