Gereon Rath Skrevet 11. april 2022 #1 Del Skrevet 11. april 2022 Nummer 1-hiten har blitt over et minutt kortere siden 90-tallet. Har vi blitt mer utålmodige? https://www.nrk.no/kultur/hitlatene-har-blitt-et-minutt-kortere-siden-90-tallet-1.15915208 Så hva tror dere, er det fordi mange har blitt mer utålmodige? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MyMichelle Skrevet 11. april 2022 #2 Del Skrevet 11. april 2022 Er vel pga Spotify, som det står. Det er enklere å hoppe til en ny låt der enn når man bare hørte på radio, LP, CD eller kassett. Så for å tjene gjør artistene det slik. Det er synd dersom det ødelegger musikken. Jeg liker at flere gir ut LP og EP igjen, jeg kjøper men har ikke noe å spille dem på 😆 Undersøkelsen dreier seg om pop, mon tro om det også gjelder rock. Det er den type musikk jeg liker best. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #3 Del Skrevet 11. april 2022 Dette har jeg og så lagt merke til. Låtene er over før de har kommet skikkelig igang. Oppmerksomhetsspennet vårt har blitt tragisk dårlig. VI skal bare se fem sekunder lange tiktok-videoder. Savner da jeg kjøpte en cd-singel med Radio edit, og en EXTENDED versjon. Anonymkode: b3f85...2e1 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #4 Del Skrevet 11. april 2022 Hvordan man man nyte en sang hvis den er på to minutter? Nyter dagens ungdom i det hele tatt musikk? Noen som vet? Anonymkode: b3f85...2e1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #5 Del Skrevet 11. april 2022 Sitat Singh trekker fram at korte låter med tidlige refreng «inviterer til å bli spilt på repeat». – Du skal føle at du ikke blir metta, og derfor skal du ha lyst til å spille den om og om igjen, forklarer han. Altså, jeg spilte favorittsangene mine på repeat i det uendelige. På det verste hørte jeg samme sang en uke i strekk, og sangene kunne være opp til ti minutter lange. Så dette med å bli "metta", skjønner jeg ikke. Er sangen bra, så går det uansett på repeat. Anonymkode: b3f85...2e1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MullahDadullah Skrevet 11. april 2022 #6 Del Skrevet 11. april 2022 MyMichelle skrev (50 minutter siden): Er vel pga Spotify, som det står. Det er enklere å hoppe til en ny låt der enn når man bare hørte på radio, LP, CD eller kassett. Så for å tjene gjør artistene det slik. Det er synd dersom det ødelegger musikken. Jeg liker at flere gir ut LP og EP igjen, jeg kjøper men har ikke noe å spille dem på 😆 Undersøkelsen dreier seg om pop, mon tro om det også gjelder rock. Det er den type musikk jeg liker best. Kjøper du CD, og mangler CD spiller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kikkana Skrevet 11. april 2022 #7 Del Skrevet 11. april 2022 Den musikalske intelligensen har også falt siden 90 tallet. Både melodi og tekst har blitt mer monotont og bruker mer repitisjon. Men det er vel trend som har utviklet seg mer en siden 90 tallet. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #8 Del Skrevet 11. april 2022 Samme med film. Det må skje noe *hele* tiden, ellers beskrives filmen som "noe av det kjedeligste jeg har sett". Filmer med mer dialog enn action er plutselig blitt uinteressant for den jevne publikummer. Marvel-syndromet. Anonymkode: e63a8...9b7 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ekkoet Skrevet 11. april 2022 #9 Del Skrevet 11. april 2022 Det har jeg også reagert på. Jeg liker best de gamle rockeslagerne som gjerne var 7 minutter, men mye bra ny musikk. Gulty pleasure, Stay med Kid Laroi og Bieber, ofte hørt på den og tenkt at en så fengende sang burde være lengre. Trekker man bort introen står man igjen med 2:20 musikk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #10 Del Skrevet 11. april 2022 Synes mange av hitsene er så kjedelige at det er like greit for min del. Hvis de skulle ha vart lenger hadde jo folk oppdaget at sangene var dårlige. Anonymkode: a34f7...561 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #11 Del Skrevet 11. april 2022 Husker i de gode gamle dager at jeg hørte favorittsangen min på radio, og prøvde å ta den opp på kassett 😄 like spennende hver gang den kom om jeg fikk med hele denne gangen, eller om det ble plapring på slutten av låta. Måtte ofte mange forsøk til 😅 så hvis dagens hitlåter hadde kommet på 80-tallet hadde man kanskje fått lov til å høre hele? Anonymkode: acb3f...9f6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #12 Del Skrevet 11. april 2022 Det er sant. Jeg synes på en måte det er greit, det passer tiden vår, selv om jeg syntes det var greit med lengre sanger på 80 og 90 tallet. Ting går bare litt raskere nå generelt sett. Anonymkode: e6c25...2d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måneskinn Skrevet 11. april 2022 #13 Del Skrevet 11. april 2022 Låtene blir kortere, og lyden blir mer flat og uinteressant. Syns så mye av dagens musikk er så flat... Sitter å ser en serie på Viaplay for tida, med handling fra 60-tallet, du verden for en god musikk det var. Nå har jeg også vokst opp med sånn så kanskje derfor jeg har et særdeles godt forhold til det, men musikken var vel bedre før på mange måter? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #14 Del Skrevet 11. april 2022 Måneskinn skrev (1 time siden): Låtene blir kortere, og lyden blir mer flat og uinteressant. Syns så mye av dagens musikk er så flat... Sitter å ser en serie på Viaplay for tida, med handling fra 60-tallet, du verden for en god musikk det var. Nå har jeg også vokst opp med sånn så kanskje derfor jeg har et særdeles godt forhold til det, men musikken var vel bedre før på mange måter? Det var jo mye mer ekte instrumenter, mens nå blir mye laget på datamaskiner bare. Jeg synes det er mye bra som kommer ut nå, men det blir helt annerledes produsert enn før. Anonymkode: e6c25...2d1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #15 Del Skrevet 11. april 2022 Låtene det gjelder fortjener ikke mer boltreplass uansett, to innholdsløse og monotone minutter med autotune og null dynamikk er strengt tatt bedre enn fire. Selv går jeg mer og mer den andre veien, og velger lengre låter med mer interessant innhold. Når jeg lager låter selv blir de også gjerne 5-6 minutter eller mer, gode ideer får ikke fullt utløp på to minutter. Anonymkode: d9e64...6b0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snabeltann Skrevet 16. april 2022 #16 Del Skrevet 16. april 2022 Måneskinn skrev (På 4/11/2022 den 20.58): Låtene blir kortere, og lyden blir mer flat og uinteressant. Syns så mye av dagens musikk er så flat... Sitter å ser en serie på Viaplay for tida, med handling fra 60-tallet, du verden for en god musikk det var. Nå har jeg også vokst opp med sånn så kanskje derfor jeg har et særdeles godt forhold til det, men musikken var vel bedre før på mange måter? Nysgjerrig... hvilken serie? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måneskinn Skrevet 17. april 2022 #17 Del Skrevet 17. april 2022 Snabeltann skrev (10 timer siden): Nysgjerrig... hvilken serie? Call the midwife (Livet i East End på norsk) ligger på viaplay. Mye god musikk der 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Optimo Skrevet 29. april 2022 #18 Del Skrevet 29. april 2022 Enda et bevis på at generasjon TikTok har konsentrasjon på linje med en underutviklet mygg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 1. mai 2022 #19 Del Skrevet 1. mai 2022 Måneskinn skrev (På 17.4.2022 den 9.41): Call the midwife (Livet i East End på norsk) ligger på viaplay. Mye god musikk der Veldig fin serie som klarer å være både ganske realistisk og veldig hyggelig 👍😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #20 Del Skrevet 1. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 11.4.2022 den 11.51): Hvordan man man nyte en sang hvis den er på to minutter? Nyter dagens ungdom i det hele tatt musikk? Noen som vet? Anonymkode: b3f85...2e1 TO minutter?! Da har jo knapt gitarsoloen varmet opp eller bruce springsteen funnet ordene enda.. Forøvrig har jeg 1000 cd'er jeg jevnlig hører på og Spotify har endret mye av musikken jeg hører på, tonene er annerledes, noen ganger mangler til og med tekst eller de har forlenget/forkortet, merker det nå og da. Anonymkode: 30258...8d2 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå