Gå til innhold

Pedagog ville jeg skulle vaske skap og kjøleskap i barnehagen. Hva med å være med barna? Jeg nektet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Du sier selv at det er stille og rolig i dag? Da er det jo en ypperlig mulighet til å få gjort unna ting man ellers ikke har tid til. Alle må bidra, og denne gangen var det din tur til å utføre en litt annerledes oppgave. Jeg har selv jobbet i barnehage i flere år som fagarbeider og denne oppgaven hadde jeg tatt på strak arm. Det ville vært pluss i boka for deg. Og som flere nevner kunne du ha tatt med deg noen av barna inn enten det er store eller små barn er det alltids noe de kan bidra med eller finne på i nærheten av deg. Skapene vasker ikke seg selv. Får håpe du beholder stillingen din etter dette.

Anonymkode: c2485...266

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da regner jeg med at du ikke klarer seinvakt heller..da du må ta ut søpla, feie gulvet og rydde avdeling etc. Du setter heller ikke i oppvaskmaskinen du da?

Bytter du bleier?

Det å vaske skaper og kjøleskap er viktig...det er faktisk noe som kan bli skjekket opp om det ikke er rent nok eller om temperaturen er feil.

Gjør den jobben de ber deg om å gjøre

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Idag er det stille og rolig på jobb, påskleåpent. Og ene pedagogen ville at jeg skulle vaske i alle skap og kjøleskap? Nei, jeg jobber i barnehage og passer på barn sa jeg, og satte meg i sandkassa og lekte med de.

Vaske i skapene? Herregud, det får pedagogen gjøre selv om hun er så opptatt av å ha det rent inni skapet i barnehagen her.

Er det dette disse såkalte pedagogene har gått 3 år på høyskole for? Å delegere de under seg å vaske skap, mens de selv er med barna, sitter å drikker kaffe i "viktige" møter kan gå tidligere osv. Jeg blir matt..

Anonymkode: af57d...de1

Er svært mange sykepleiere som er sånne og. ”Åhh tar ikke søppla eller vasken jeg fordi jeg er sykepleier”. Asså bare fordi du har en utandning så er du ikke bedre en andre og når en jobber i team så må en dele opp atbeidsoppgaver, herregud lissom. 

Anonymkode: 35f4a...dc8

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Tror det blir en lang påskeferie på deg ts. Vasking er endel av stillingsinstruksen, og nekter du å utføre arbeidsoppgavene dine er det oppsigelsesgrunn. Hvis du ikke liker å vaske kan du alltids ta 3 år høyskole utdanning med påfølgende videreutdanning så du kan sitte i møter og drikke kaffe, som du sier.

Anonymkode: 83d4b...0fa

Kan godt hende man må vaske likevel. Hilsen en med doktorgrad, som ikke er redd for å vaske litt om det trengs. 
(Forøvrig er jeg enig med deg.)

Anonymkode: 64bc7...711

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du lager mat og tørker rumper til vanlig. Hvorfor så mye imot å vaske skap?

Anonymkode: aee08...112

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
BobbySocks skrev (3 timer siden):

Å vaske må alle bidra med. Du virker å være nokså blåst. Tror du skapene vasker seg selv?

Har ikke barnehager selvvaskende skap😱?

Anonymkode: cb8a1...44d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kan ikke barna være med å vaske da? De største som snart skal begynne på skolen? 

Anonymkode: db4e0...c4a

Å "vaske" og "lage mat" sammen med barna er en utopi, blir bare søl og klin av det, og man ender opp med dobbel jobb.

I barnehagen må man vaske kjøkkenet ofte, det er strenge krav til hygiene. Jeg har vært pedleder i 10 år tidligere, og vi hadde hver vår uke på rundgang hvor vi vasket, året rundt .

Når det er sagt, så er "leder" i bhg bare tull, det er flat struktur og pedleder er sidestilt med assistenter.

Aldri mer barnehage på meg !!

Anonymkode: 86c77...2ee

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Trodde barnehager blei vaska av eget renholdspersonell etter stengetid, jeg.

Anonymkode: ef818...98d

Renholder vasker fronter, flater og gulv. Skap og hyller er personalets jobb. 

Anonymkode: a2f84...f2b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er du ansatt som da? Egentlig synes jeg det er helt fair at barnehagelærere og barne-og ungdomsarbeidere er med barna mens feks assistenter gjør litt forefallende arbeid. At faktisk fagpersoner prioriterer barna. Er jo slik det blir med ulik kompetanse, kompetansen bør brukes riktig sted. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For en holdning du har! Det er så gale at jeg lurer på om det er trolleståd

Anonymkode: 687c1...037

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Idag er det stille og rolig på jobb, påskleåpent. Og ene pedagogen ville at jeg skulle vaske i alle skap og kjøleskap? Nei, jeg jobber i barnehage og passer på barn sa jeg, og satte meg i sandkassa og lekte med de.

Vaske i skapene? Herregud, det får pedagogen gjøre selv om hun er så opptatt av å ha det rent inni skapet i barnehagen her.

Er det dette disse såkalte pedagogene har gått 3 år på høyskole for? Å delegere de under seg å vaske skap, mens de selv er med barna, sitter å drikker kaffe i "viktige" møter kan gå tidligere osv. Jeg blir matt..

Du tuller?  Å vaske litt ekstra i skap og hyller er jo en helt vanlig jobb når det er lite barn. Som ansatt i barnehage har du ansvar for at barnas inne og utemiljø er trygt og fint, og det innebærer rydding og vasking også. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mye useriøs trolling og/eller kunnskapsløshet i denne tråden. Renhold overlates til renholdspersonalet. Dette kommer kanskje som en overraskelse på dere, men det finnes mennesker som blir leid inn og betalt for å drive renhold. Dette er ikke de barnehageansatte sitt ansvar.

Anonymkode: 8b303...692

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mye useriøs trolling og/eller kunnskapsløshet i denne tråden. Renhold overlates til renholdspersonalet. Dette kommer kanskje som en overraskelse på dere, men det finnes mennesker som blir leid inn og betalt for å drive renhold. Dette er ikke de barnehageansatte sitt ansvar.

I barnehagen jeg jobber i vasker renholderne kun gulvet. Tror det er temmelig vanlig…

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har selv jobbet i barnehage og SFO. Det er helt vanlig å vaske skuffer, skap og kjøleskap som for eks i påskeferie, sommerferie ol.  Meget spesielt å reagere slik, Ts.  

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja det finnes. Men så finnes det rutiner for hva en skal gjøre som ansatt også. Enkelte steder i helsevesenet inkluderer disse rutinene renhold av avdelingskjøkken feks.  Både daglig og det som gjøres en gang i blant. Så å si at dette ikke er de ansatte sitt ansvar blir feil. Selvsagt et ansvar man bør slippe, men det forekommer.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

De vasker gulv, bord, stoler og toalettet.. Det er helt vanlig for personale å vaske kjøleskap, skuffer og skap i påsken, i skolens ferier ol. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

La ped-leder vaske, så kan dere som kjenner barna være hos dem. Mange barn kjenner knapt førskoleleder fordi de nesten aldri ser dem. Husker da mine gikk i barnehage og jeg spurte avd.lederen om hvordan det gikk med barna, eller hva de hadde gjort på. Da ble jeg stadig sendt  til assistenter eller fagarbeidere fordi dem ikke visste noe. 

Forresten kunne ikke lederne gjennomføre foreldrekontaktmøte uten hjelp og samarbeid fra assistentene og fagarbeiderne.

Takk og lov for assistenter og fagarbeiderene som mine barn var så glad i. Har jaggu opplevd mye rart med førskolelærere.  

Anonymkode: 7b217...d50

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

La ped-leder vaske, så kan dere som kjenner barna være hos dem. Mange barn kjenner knapt førskoleleder fordi de nesten aldri ser dem. Husker da mine gikk i barnehage og jeg spurte avd.lederen om hvordan det gikk med barna, eller hva de hadde gjort på. Da ble jeg stadig sendt  til assistenter eller fagarbeidere fordi dem ikke visste noe. 

Forresten kunne ikke lederne gjennomføre foreldrekontaktmøte uten hjelp og samarbeid fra assistentene og fagarbeiderne.

Takk og lov for assistenter og fagarbeiderene som mine barn var så glad i. Har jaggu opplevd mye rart med førskolelærere.  

Anonymkode: 7b217...d50

Det er en del av arbeidsoppgavene i barnehagen. Alle må bidra.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Pikaboo skrev (6 timer siden):

Hvis du er så opptatt med å gjøre jobben din og passe barn, hvorfor i huleste sitter du på kvinneguiden da?

Jeg hadde pause? 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ikke vanlig at renholder vasker der ungenes klær , mat og leker oppbevares nei. 

Anonymkode: a2f84...f2b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...