Gå til innhold

Svigerforeldre gjør forskjell

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er den som har vært lengst i familien til samboeren min. Det har som regel gått veldig greit med svigerforeldrene mine, men da søskene til samboeren min fant seg kjæreste/ samboeren,  merket jeg at forskjellen ble større. Merker det godt t.d i bursdager ( jeg er vant med å få noe lite med svigerfamilien min og det er helt ok!!)Når samboeren til svogeren min har er det litt mer styr med at hun må skrive ønskeliste over hva han ønsker seg osv...Så det blir ganske store summer noen ganger. Dette gjelder også til jul. Det samme er med samboeren til svigerinnen min. Merker og når vi alle er samlet at det ofte er stor interesse rundt jobben til de to og det ofte blir pratet om hvor flink spesielt hun ene er. 

Må understreke at det er ikke for å være gjerrig eller noe, men det at det så tydelig blir gjort forskjell på oss synst jeg kan være sårende. 

Min samboer seier at det ikke er noe å bry seg med, i tillegg til at de trenger nok mer bekreftelse av svigerforeldrene enn hva jeg gjør. 

Anonymkode: 56857...8f8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg er den som har vært lengst i familien til samboeren min. Det har som regel gått veldig greit med svigerforeldrene mine, men da søskene til samboeren min fant seg kjæreste/ samboeren,  merket jeg at forskjellen ble større. Merker det godt t.d i bursdager ( jeg er vant med å få noe lite med svigerfamilien min og det er helt ok!!)Når samboeren til svogeren min har er det litt mer styr med at hun må skrive ønskeliste over hva han ønsker seg osv...Så det blir ganske store summer noen ganger. Dette gjelder også til jul. Det samme er med samboeren til svigerinnen min. Merker og når vi alle er samlet at det ofte er stor interesse rundt jobben til de to og det ofte blir pratet om hvor flink spesielt hun ene er. 

Må understreke at det er ikke for å være gjerrig eller noe, men det at det så tydelig blir gjort forskjell på oss synst jeg kan være sårende. 

Min samboer seier at det ikke er noe å bry seg med, i tillegg til at de trenger nok mer bekreftelse av svigerforeldrene enn hva jeg gjør. 

Anonymkode: 56857...8f8

Høres veldig umodent ut. 

Anonymkode: 6bfa4...552

AnonymBruker
Skrevet

Ikke en god følelse å bli forskjellsbehandlet uansett. Ville prøvd å snakke med mannen igjen. Han må ta det opp med familien sin. Ikke unnskylde de med at du ikke trenger bekreftelse. Hvorfor skulle du trenge mindre enn de andre. Selv de med veldig god selvfølelse har godt av bekreftelse.

Er ikke gavene i seg selv, men hva de representerer av omtanke eller mangel på omtanke som er vanskelig.

Anonymkode: faf58...711

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er mange grunner til det som kan oppleves som forskjellsbehandling, men det er ofte vanskelig å se fra andres perspektiv. Det er ikke nødvendigvis forskjellsbehandling.

kanskje de føler de kjenner deg veldig godt fordi du har vært lenge i familien, og derfor bruker tid på å bli kjent med den «nyeste» familiemedlemmene. Kanskje de har mer til felles med de enn med deg?

Kanskje de er dårligere stilte økonomisk og derfor ønsker de å gi mer? Min samboer har yngre søsken som er et helt annet sted i livet enn oss, de med kjærester får gaver med større verdi enn oss fordi de trenger det. Det er helt fair!

kanskje de rett og slett har et bedre forhold? De besøker dine svigerforeldre oftere, hjelper mer til, vier mer tid og omsorg enn det dere gjør? Da blir forholdet og relasjonen ofte tettere.

jeg synes du virker veldig navlebeskuende her.

Anonymkode: 62496...844

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...