Gå til innhold

Har gått med bakteriell vaginose hele svangerskapet fordi lege nektet å sjekke meg!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har gått med bakteriell vaginose i 16 uker fordi lege nektet å sjekke meg da jeg fortalte om symptomer. Fikk beskjed om at det var normalt at miljøet der nede endrer seg.

Etter jeg begynte å blø nærmest befalte jeg legen å sjekke meg. Og nå viser det seg at jeg har gått rundt med bv hele svangerskapet! Dette har gitt meg en økt risiko for spontanabort hele graviditeten! Dette er ugreit! Vurderer å bytte legekontor pga dette

Anonymkode: 2dd17...d6b

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ok, men hvorfor bad du ikke jordmor om å sjekke deg f.eks? Du kunne også ha gått privat! Med andre ord er det flere ting du faktisk kunne ha gjort selv, så ikke legg all skyld over på legen din…

Anonymkode: f1969...cb4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er andre som kan sjekke det, så av og til må man ta saken i egne hender når man har en unyttig lege. 

Anonymkode: 8d0b0...616

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ok, men hvorfor bad du ikke jordmor om å sjekke deg f.eks? Du kunne også ha gått privat! Med andre ord er det flere ting du faktisk kunne ha gjort selv, så ikke legg all skyld over på legen din…

Jordmor utfører ikke sjekk! Legen sa det var normalt så da stolte jeg på vedkommende. 

TS

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jordmor utfører ikke sjekk! Legen sa det var normalt så da stolte jeg på vedkommende. 

TS

Selvfølgelig utfører jordmødre sjekk der nede! Og det er lov med en second opinion om man vil!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dessuten får vi gravide hele tiden høre at vi er hysteriske så hvorfor skulle jeg lage noe scene ut av at en lege jeg stolte på sa det var normalt..

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Selvfølgelig utfører jordmødre sjekk der nede! Og det er lov med en second opinion om man vil!

Nei, jordmor utfører ikke sjekk.

• Liker 3
Skrevet

Hva er det med dere? Her var det legen som ikke gjorde jobben sin. En pasient skal kunne stole på legen sin ikke trenge å dra til fem forskjellige for å få svar. Godt at det ordnet seg da ts. Sånt er skummelt når en gravid. 

• Liker 13
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dessuten får vi gravide hele tiden høre at vi er hysteriske så hvorfor skulle jeg lage noe scene ut av at en lege jeg stolte på sa det var normalt..

Legen gjorde en feil. Ta det opp med vedkommende, og gå videre med livet ditt. Liker du ikke reaksjonen til legen når du tar det opp så bytter du lege. Det er menneskelig å gjøre feil.

Anonymkode: c4ea5...c1a

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jordmor utfører ikke slik sjekk nei, de sjekker før fødsel om åpning og slikt, og etterpå, med sting osv. Ville klaget direkte til legen, si ifra hvordan du føler deg ivaretatt, og at du nå ikke stoler på hen. 

Anonymkode: 5441b...ccb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hva skal man med en lege, om man burde VITE at denne ikke duger, så man må finne en privat om man faktisk feiler noe? Er det da ikke noe galt et sted? 

Anonymkode: 2f3a2...e7a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke vært i live i dag hadde jeg ikke oppsøkt fifth(!!!) opinion☹️

Anonymkode: 8c128...737

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Catliner skrev (2 timer siden):

Hva er det med dere? Her var det legen som ikke gjorde jobben sin. En pasient skal kunne stole på legen sin ikke trenge å dra til fem forskjellige for å få svar. Godt at det ordnet seg da ts. Sånt er skummelt når en gravid. 

Hvis man ikke stoler på at legen tar deg seriøst så får man en vurdering av noen andre. Litt ansvar mener jeg man må ta selv også hvis man er sikker på at noe er galt og legen ikke tar det seriøst 

• 2 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår deg godt og ville byttet fastlege om jeg var deg. Har selv opplevd mange ganger at fastleger ikke tar ting seriøst. Gikk blant annet rundt med mykoplasma i 4 år, var til utallige leger da jeg mente jeg måtte ha en sykdom men de testet kun for klamydia og gonore. Mitt råd er å bytte fastlege til du finner en som ser deg og hører deg. Uansett om det betyr bytte 3-4 ganger før du er fornøyd. Masse lykke til i svangeskapet ditt ❤️

Anonymkode: fe495...02f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.4.2022 den 12.55):

Hvis man ikke stoler på at legen tar deg seriøst så får man en vurdering av noen andre. Litt ansvar mener jeg man må ta selv også hvis man er sikker på at noe er galt og legen ikke tar det seriøst 

Jeg selv har prøvd å få en ny lege sin vurdering, men ble fortalt at dette ikke var mulig da jeg ikke fikk lov å gå til noen ande enn fastlege. Det er i tillegg veldig kjedelig å være hun som «tror hun vet bedre enn legen», selv om man ofte vet bedre dessverre 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.4.2022 den 9.43):

Legen har ALL skyld. Hvorfor skal man gå privat og betale flere tusen for en lege er så bastant og nesevis at han ikke gidder å sjekke for en så enkel ting, hvor man faktisk utfører sjekken selv til og med. 

Vil tipse det ts, da jeg slet med BV ofte før. Fant ut at man kan bestille gratis test via nett, og sende tilbake å få svar + resept. Da slipper man legen. BV er ofte tilbakevendende så om du får plager igjen kan det være ett alternativ 🥰

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...