AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #1 Skrevet 11. april 2022 Vi er to mennesker hvor en er en frysepinne og en er svett som en sol. Vi blir verken enig i hvor varmt vi skal ha det i huset eller i bilen når vi kjører. A vil ha 25-28 grader + og en vil ha 20 grader. Vi blir ikke enig. Hvordan løser vi dette? Anonymkode: 9b0db...47b
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #2 Skrevet 11. april 2022 En mellomting. Frysepinn må bruke setevarmer på max og ha lavere lufttemperatur i bilen. Inne må det også være en mellomtemperatur, og så må frysepinn ta på tjukk genser utenpå, ullsokker/slippers/tøfler og sitte med tykt pledd. Solvvarm må gå i t-skjorte inne og ta av jakke og andre varme plagg i bilen. Anonymkode: cecb5...99b 4
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #3 Skrevet 11. april 2022 Hos oss er det den som kjører som bestemmer temperatur i bilen (passasjeren bestemmer musikk/radio/lydbok). Jeg mister konsentrasjonen og holder på å sovne hvis det blir for varmt. Har pledd i bilen som den som fryser kan ha over seg. I tillegg er bilen min såpass ny at det er mulig å til en viss grad justere temperatur for fører og passasjer uavhengig av hverandre. Tykke jakker skal jo uansett ikke være på inne i bilen (det var noe av det første vi lærte på kjøreskolen). Inne har vi 21-22 grader, da sitter en av oss i t-skjorte og den andre i tynn ullgenser. Anonymkode: e27f5...06c 4
Tvist Skrevet 11. april 2022 #4 Skrevet 11. april 2022 Frysepinnen bøk kjøre bilen, jeg blir varm av det i alle fall. 21 grader inne bør være mer enn nok, man kan venne seg til det meste. 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #5 Skrevet 11. april 2022 Den som fryser må kle på seg. 20-22 grader er det normale. Hvis jeg hadde kommet på besøk til noen som hadde 25-28 grader inne hadde jeg virkelig begynt å lure. Anonymkode: 98613...879 3
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #6 Skrevet 11. april 2022 Den som fryser får kle på seg, den som er varm får kle av seg, å så finner man en mellomting på temperatur. Det er en dårlig egenskap å tenke at man selv skal få viljen sin på bekostning av andres komfort. Anonymkode: 1b3bd...1dc 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #7 Skrevet 11. april 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Den som fryser må kle på seg. 20-22 grader er det normale. Hvis jeg hadde kommet på besøk til noen som hadde 25-28 grader inne hadde jeg virkelig begynt å lure. Anonymkode: 98613...879 Men den som er varm må også kle av seg. De kan ikke sitte og klage på at de er varme med genseren på. Anonymkode: cecb5...99b 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #8 Skrevet 11. april 2022 Jeg er også frysepinne. Og jeg vet det jo veldig godt selv. Og selv om jeg fryser lett, er det på ingen måte greit å ha det så varmt inne at jeg kan gå i t-skjorte. Jeg går stort sett med ullundertøy og ekstra genser på inne. Mannen går i t-skjorte. Vi holder 21/22 grader inne. Anonymkode: cfdaf...d5d 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #9 Skrevet 11. april 2022 Den som kjører bil bør ha mest å si. Den skal anstrenge seg, og bør ha det mest behagelig. Den andre kan også justere seg så godt den kan med klær. Sjåføren bestemmer musikk. I huset bør det ikke være 25-28 grader. Tenk på strømregningen! Da kan frysepinnen heller ta på seg mer klær. Gå for en mellomting på 22 grader, så kan den varmblodige gå i tskjorte Anonymkode: 9192c...5ed 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #10 Skrevet 11. april 2022 Angående bil, så er det ikke bra å sitte med boblejakker pga sikkerhet med bilbelter. Det er også noe å tenke på i forhold til påkledning og temperatur! Anonymkode: 9192c...5ed 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #11 Skrevet 11. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Den som kjører bil bør ha mest å si. Den skal anstrenge seg, og bør ha det mest behagelig. Den andre kan også justere seg så godt den kan med klær. Sjåføren bestemmer musikk. I huset bør det ikke være 25-28 grader. Tenk på strømregningen! Da kan frysepinnen heller ta på seg mer klær. Gå for en mellomting på 22 grader, så kan den varmblodige gå i tskjorte Anonymkode: 9192c...5ed Frysepinnen HAR på seg masse klær på i bilen og i huset. Skal fryspinnen gå med med jakke inni huset ? Anonymkode: 9b0db...47b
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #12 Skrevet 11. april 2022 Hvis frysepinnen må gå med jakke også ved 22 grader, så må frysepinnen komme seg til lege eller bli særboer. Anonymkode: 9192c...5ed 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #13 Skrevet 11. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Frysepinnen HAR på seg masse klær på i bilen og i huset. Skal fryspinnen gå med med jakke inni huset ? Anonymkode: 9b0db...47b Hvis det er for kaldt uten jakke i 20 grader, med masse klær - snakk med lege. Er frysepinnen undervektig? Anonymkode: cecb5...99b 1
GulSitron Skrevet 11. april 2022 #14 Skrevet 11. april 2022 I bilen er det den som kjører som bestemmer. Av sikkerhetsmessige årsaker. Er jo kjipt hvis den som kjører blir døsen av varmen også kanskje sovner bak rattet og utsetter både dere og andre for fare. I hjemmet tenker jeg at man kan møtes på midten. Den som er kald kan kle seg bedre og den som er varm kan også bruke tynnere klær 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #15 Skrevet 11. april 2022 Altså selv om jeg er frysepinne så har jeg aldri hatt 25-28 grader inne. Det koster for mye, og man kler seg jo bare med ull! Og ja, det gjør jeg nesten hele året. Har 20-21 grader inne. Varmeflaske er også din venn. Anonymkode: bb207...37e
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #16 Skrevet 11. april 2022 Jeg valgte å bli singel 😅 Så nå kan jeg ha 24 grader inne og kose meg, fremfor å få masse klager på hvor varmt det er. Han kan sitte i den lille leiligheten sin uten å svette, og tenke på hvor fint han har det. (PS. Vanligvis blir man varm om man er litt tykk/lubben. Så jeg ville først og fremst fått den som fryser til å legge på seg litt, og den som er varm til å slanke seg litt.) Anonymkode: 4090e...c63
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #17 Skrevet 11. april 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg valgte å bli singel 😅 Så nå kan jeg ha 24 grader inne og kose meg, fremfor å få masse klager på hvor varmt det er. Han kan sitte i den lille leiligheten sin uten å svette, og tenke på hvor fint han har det. (PS. Vanligvis blir man varm om man er litt tykk/lubben. Så jeg ville først og fremst fått den som fryser til å legge på seg litt, og den som er varm til å slanke seg litt.) Anonymkode: 4090e...c63 Det var en en lur idè. Frysepinnen fryser jo til is med 20 grader 🧊 Anonymkode: 9b0db...47b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå