Gå til innhold

Tørrhoste med pustebesvær om natt.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. Siste uken har jeg har lett tørrhoste hvor det har klødd/kilt i halsen. Siste nettene har det blitt litt verre, våkner med så tørr hals at jeg føler jeg blir kvalt, må hoste og higer etter pusten etterpå. 

Er også sår i halsen, mister stemmen ved hvisking, ikke noe særlig puss/slim fra nese eller svelg. Ikke tett nese. Føler meg slapp men det kan komme av annen (psykisk) sykdom. Ikke feber. Ikke covid. Føler tørrheten lindrer av å svelge og drikke. 

Siden jeg allerede har hatt det en uke tenkte jeg å høre her om noen har hatt lignende og det ikke bare har vært en forbigående forkjølelse. Aldri hatt dette før og blir ikke klokere av å google 😅

Anonymkode: c33f3...ec0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hm. Kan det være en luftveisinfeksjon som har utløst astmaanfall? Mtp det følelsen av å bli kvalt, hoste og hive etter pusten. Når dette pågår er det vanskeligst å trekke pusten inn? Det er litt typisk astma. Jeg oppdaget  min astma ved anfall på natten i voksen alder. Du kan lese om astmaanfall her https://nhi.no/sykdommer/lunger/astma/astma-akutt-voksne/

Det er jo ikke sikkert det er det, men kan være greit å nevne muligheten for legen, min lege tenkte ikke på det i det hele tatt og det ble oppdaget tilfeldig på en standardtest som skulle utelukke astma under utredning. 

Anonymkode: 78d38...2a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...