AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #1 Skrevet 11. april 2022 Vet ikke om jeg har seksuell anoreksi, men har de siste årene synes at sex er ekkelt og grusomt. Hadde det ikke slik før. Har prøvd alt mulig, men jeg liker ikke sex lengre. Dette er naturligvis et problem i ekteskapet. Spørsmålet er: Vil legen ta meg seriøst hvis jeg ber om hjelp? Anonymkode: 2b5e0...19c
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #2 Skrevet 11. april 2022 Er det partneren din du ikke tenner på kanskje? Vær ærlig med deg selv. Anonymkode: 81e45...d23 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #3 Skrevet 11. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er det partneren din du ikke tenner på kanskje? Vær ærlig med deg selv. Anonymkode: 81e45...d23 Tenner ikke på ham nei. Jeg fantaserer om andre, men jeg er sikker på at jeg ikke hadde klart å ligget med dem heller når det kom til stykket. Så tror egentlig ikke han er problemet. De som ikke Tenner på ektefellen kjeder seg vel mest når de har sex. Jeg kjeder meg ikke, jeg synes bare det er skikkelig motbydelig. Og denne følelsen kom helt ut av det blå. Anonymkode: 2b5e0...19c
Bamseklemmer Skrevet 11. april 2022 #4 Skrevet 11. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tenner ikke på ham nei. Jeg fantaserer om andre, men jeg er sikker på at jeg ikke hadde klart å ligget med dem heller når det kom til stykket. Så tror egentlig ikke han er problemet. De som ikke Tenner på ektefellen kjeder seg vel mest når de har sex. Jeg kjeder meg ikke, jeg synes bare det er skikkelig motbydelig. Og denne følelsen kom helt ut av det blå. Anonymkode: 2b5e0...19c Jo, legen din skal ta alt alvorlig og proffesjonelt... Har du nylig startet hormon-prevensjon? Den kan drepe all sexlyst hvis du har lavt testosteronnivå fra før.. Legen bør sjekke testosteronnivået ditt, og gi deg tilskudd hvis det trengs.. Det må være et mareritt å ikke ha lyst, på sin kjære man er så utrolig glad i.. håper det ordner seg for dere🧡🤞 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #5 Skrevet 11. april 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Tenner ikke på ham nei. Jeg fantaserer om andre, men jeg er sikker på at jeg ikke hadde klart å ligget med dem heller når det kom til stykket. Så tror egentlig ikke han er problemet. De som ikke Tenner på ektefellen kjeder seg vel mest når de har sex. Jeg kjeder meg ikke, jeg synes bare det er skikkelig motbydelig. Og denne følelsen kom helt ut av det blå. Anonymkode: 2b5e0...19c Har du hatt sex med han selv om du ikke vil? Jeg tror at det Jan gjøre at man føler at sex er ekkelt. At du forbinder det med noe man ikke skal forbinde det med. Men jeg vet ikke. Kanskje du kan snakke med ektefellen din om dette? Anonymkode: 81e45...d23 6
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #6 Skrevet 11. april 2022 Bamseklemmer skrev (3 minutter siden): Jo, legen din skal ta alt alvorlig og proffesjonelt... Har du nylig startet hormon-prevensjon? Den kan drepe all sexlyst hvis du har lavt testosteronnivå fra før.. Legen bør sjekke testosteronnivået ditt, og gi deg tilskudd hvis det trengs.. Det må være et mareritt å ikke ha lyst, på sin kjære man er så utrolig glad i.. håper det ordner seg for dere🧡🤞 Brukte p-piller for lenge siden pga hormonell ubalanse, men da hadde jeg for lavt østrogennivå. Håper det er så enkelt som det, men føler ikke det er lav sexlyst som er problemet. Anonymkode: 2b5e0...19c
Bamseklemmer Skrevet 11. april 2022 #7 Skrevet 11. april 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Brukte p-piller for lenge siden pga hormonell ubalanse, men da hadde jeg for lavt østrogennivå. Håper det er så enkelt som det, men føler ikke det er lav sexlyst som er problemet. Anonymkode: 2b5e0...19c Hmm.. hvis du har sexlyst har du normale testosteronnivå... men jeg forstår ikke med at det er motbydelig hvis du har sexlyst? Er det en slags sperre inni deg du føler på? eller er det sexen i praksisen du ikke liker? 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #8 Skrevet 11. april 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Har du hatt sex med han selv om du ikke vil? Jeg tror at det Jan gjøre at man føler at sex er ekkelt. At du forbinder det med noe man ikke skal forbinde det med. Men jeg vet ikke. Kanskje du kan snakke med ektefellen din om dette? Anonymkode: 81e45...d23 Har hatt pliktsex mange ganger, men det har jo ikke vært traumatisk på noen måte. Jeg vil tro de fleste kvinner har pliktsex av og til. Han har jo skjønt at jeg ikke nyter det slik som før, og det dreper jo gnisten hans også. Derfor har jeg tenkt på å spørre fastlegen, men tør ikke. Aner ikke hva slags lege jeg har med å gjøre. Noen leger gidder ikke behandle ting som sitter i hodet. Anonymkode: 2b5e0...19c
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #9 Skrevet 11. april 2022 Bamseklemmer skrev (5 minutter siden): Hmm.. hvis du har sexlyst har du normale testosteronnivå... men jeg forstår ikke med at det er motbydelig hvis du har sexlyst? Er det en slags sperre inni deg du føler på? eller er det sexen i praksisen du ikke liker? Aner ikke. Får nesten pedovibber selv om vi begge er voksne mennesker. Kan ikke forklare. Det bare føles galt. Anonymkode: 2b5e0...19c
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #10 Skrevet 11. april 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Tenner ikke på ham nei. Jeg fantaserer om andre, men jeg er sikker på at jeg ikke hadde klart å ligget med dem heller når det kom til stykket. Så tror egentlig ikke han er problemet. De som ikke Tenner på ektefellen kjeder seg vel mest når de har sex. Jeg kjeder meg ikke, jeg synes bare det er skikkelig motbydelig. Og denne følelsen kom helt ut av det blå. Anonymkode: 2b5e0...19c At du fantaserer om andre viser at du ikke er aseksuell ihvertfall. Om du ikke tenner på partneren i det hele tatt og har sex med ham likevel er det ikke uvanlig å få negative tanker om sex slik du nå kjenner på. Det er faktisk helt normalt. Det er viktig du er ærlig med ham om det ihvertfall. Så han vet du har mistet all lyst. Dere må finne ut om dere kan leve i et sexlyst forhold sammen eller er villige til å finne ut av det sammen med rådgiving fra sexolog. Anonymkode: 37562...d8c 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #11 Skrevet 11. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): At du fantaserer om andre viser at du ikke er aseksuell ihvertfall. Om du ikke tenner på partneren i det hele tatt og har sex med ham likevel er det ikke uvanlig å få negative tanker om sex slik du nå kjenner på. Det er faktisk helt normalt. Det er viktig du er ærlig med ham om det ihvertfall. Så han vet du har mistet all lyst. Dere må finne ut om dere kan leve i et sexlyst forhold sammen eller er villige til å finne ut av det sammen med rådgiving fra sexolog. Anonymkode: 37562...d8c Er på ingen måte aseksuell og Vi kan ikke leve i et sexløst forhold. Jeg ønsker å nyte sex slik jeg gjorde før. Men hvor mye koster det med rådgivning? Har ikke mye penger til overs for tiden. Anonymkode: 2b5e0...19c
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #12 Skrevet 11. april 2022 Høres ut som det kan være lignende det som skjedde med meg? Jeg hadde mye pliktsex med eksen min, mye sex etter mye mas, han brydde seg bare om sine behov, ikke mine. Han ville ikke tilbringe så mye tid med meg romantisk og all kyssing, klining, fysisk intimitet, lidenskap forsvant og det sammen med det faktum at vi kjente hverandre så godt gjorde at jeg følte at det nesten var broren min jeg hadde sex med. Det føltes helt feil. Det ble for rart rett og slett. Når jeg tenker tilbake nå så synes jeg det er ekkelt, og vi var sammen i mangeee år. Anonymkode: 0ea00...7b9 3
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #13 Skrevet 11. april 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Har hatt pliktsex mange ganger, men det har jo ikke vært traumatisk på noen måte. Jeg vil tro de fleste kvinner har pliktsex av og til. Han har jo skjønt at jeg ikke nyter det slik som før, og det dreper jo gnisten hans også. Derfor har jeg tenkt på å spørre fastlegen, men tør ikke. Aner ikke hva slags lege jeg har med å gjøre. Noen leger gidder ikke behandle ting som sitter i hodet. Anonymkode: 2b5e0...19c AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Høres ut som det kan være lignende det som skjedde med meg? Jeg hadde mye pliktsex med eksen min, mye sex etter mye mas, han brydde seg bare om sine behov, ikke mine. Han ville ikke tilbringe så mye tid med meg romantisk og all kyssing, klining, fysisk intimitet, lidenskap forsvant og det sammen med det faktum at vi kjente hverandre så godt gjorde at jeg følte at det nesten var broren min jeg hadde sex med. Det føltes helt feil. Det ble for rart rett og slett. Når jeg tenker tilbake nå så synes jeg det er ekkelt, og vi var sammen i mangeee år. Anonymkode: 0ea00...7b9 Pliktsex er en stille død for seksualitet, som er avhengig av gode opplevelser med sex for å opprettholdes. Det er som små selvpåførte voldtekter. Det er ikke traumatisk for hodet, men likevel traumatisk for kroppen, som begynner å reagere på sex som noe negativt. Da følger hodet etterhvert etter. Nei, alle kvinner har ikke pliktsex. Noen av oss er veldig bevisst på å verne vår kropp og seksualitet mot negative opplevelser. Noen fordi vi har lært gjennom tidligere forhold hvordan det går da, og noen har bare slik selvrespekt i utgangspunktet. Aldri ha pliktsex! Det er et sted å begynne. Så må seksualiteten bygges opp igjen gradvis, med kun positive opplevelser. Det må gjøres i samarbeid med partner. Eventuelt ny partner... som det ofte ender med. Ikke alltid da. Noen klarer å samarbeide om å fikse slikt. Anonymkode: 1cbac...d31 3
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #14 Skrevet 11. april 2022 Pliktsex har gjort dette også med min mann og meg. Jeg blir fysisk kvalm av tanken på å ha sex med ham. De få gangene vi har sex så må det være helt mørkt slik at jeg kan fantasere om andre. Anonymkode: 66ef5...36d 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #15 Skrevet 11. april 2022 Du er lei av mannen din, og hjernen din har da gjort sex til noe ekkelt. Så snart mannen er ute av bilde og du kan knulle hvem som helst så er nok sexen ikke lengre ekkel skal du se. Anonymkode: eceb7...ad8 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #16 Skrevet 11. april 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Brukte p-piller for lenge siden pga hormonell ubalanse, men da hadde jeg for lavt østrogennivå. Håper det er så enkelt som det, men føler ikke det er lav sexlyst som er problemet. Anonymkode: 2b5e0...19c Har du lavt østrogen nå da? Anonymkode: ef77d...0bf
feliek54 Skrevet 11. april 2022 #17 Skrevet 11. april 2022 Du bør gå til legen som sendere deg videre. Men din kjære bør du også snakke med. Han bør prøve å forstå deg. snakke mye sammen. Sex for meg må være nytelse for begge. Sex må heller ikke være samleie. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå