Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en nyskilt mann på 23 år, min eks-kone er 22 år. Vi har fortsatt sex og koser masse, men hun sier at alt er kun fysisk. Sex og kosing er kjempebra det, men jeg vil så gjerne bli sammen med henne igjen. Eneste grunnen til skilsmissen er at hun sier mistet følelsene. Jeg føler jeg har prøvd alt for å få henne til å få følelser igjen. Jeg gjør hva som helst for å fikse dette. Vi har vært sammen i to og et halvt år og vært gift i ett år. Er det noen som har noen tips her? Jeg vil virkelig ikke skilles, og elsker henne veldig høyt.

Anonymkode: 7a014...7fb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Date andre. Om det ikke virker er løpet virkelig kjørt. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Virker som hun liker bekreftelsen hun får fra deg selv om hun har mistet de rette følelsene. Hun ønsker å ‘holde deg varm» og liker kanskje ikke tanken på at du finner deg ei ny. Kanskje hun vil ha en type kontroll over deg. Det kan være mange forklaringer, men det beste er nok likevel å bryte ut om hun ikke vil noe mer og du fortsatt har sterkere følelser for henne. Du utsetter bare bare sorgen og tapet etter henne. Anbefaler sterkt (selv om det er vanskelig) å kutte kontakten med eksen. Og kanskje avlede de vonde følelsene med å treffe andre. 

Anonymkode: 4b602...04e

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er trygg og tilgjengelig. Du må tro henne når hun sier at kjæreste følelsene er vekke. Kanskje hvis hun får levd uten deg og prøvd ut andre så innser hun at det er deg hun vil ha. Men følelsene kommer ikke plutselig tilbake nå med å fortsette slik som dere pleier. Når en dame er kommet til det punktet er det som regel for sent (kanskje det hadde fungert med parterapi på et tidligere tidspunkt). 

Dere har heller ikke hastverk, flytt fra hverandre, lev singellivet og prøv å kom videre. Hvis hun finner ut at hun egentlig ville ha deg så kommer hun tilbake, og kanskje når hun har kommet til den konklusjonen så har du funnet noen andre og innsett at dere ikke var riktige for hverandre. Med tiden vil du komme over hun. 

Man skal ikke trenge å overbevise andre om å ha følelser for deg. 

Anonymkode: 70d92...f3f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Trolltunge skrev (54 minutter siden):

Date andre. Om det ikke virker er løpet virkelig kjørt. 

Ingenting får deg til å innse følelsene dine mer enn når du holder på å miste det. Så det er også et godt tips, date andre. Kanskje det vekker en del følelser hos hun. Men man skal være litt forsiktig med det også. Jeg slo opp med eksen min, han rotet med noen, jeg ble drit sjalu og eiesyk og tok han tilbake. Jeg hadde jo følelser på den måten, men jeg visste jo innerst inne at vi ikke var en perfekt match og kom til å vare livet ut.

AnonymBruker
Skrevet

Oi det hørtes vondt ut. Jeg ville kuttet all kontakt. Hun må kjenne på hvordan det er å miste denne eventuelle kontrollen, bekreftelsen er. Tenker det er den eneste måten hun vil kjenne på om hun får panikk og må ha deg tilbake eller ikke. Høyst sannsynlig så er det over fra hennes side, men for all del. Du må bryte kontakten med henne slik det er nå. Gjør deg en tjeneste. Lykke til! 

Anonymkode: 44617...114

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ingenting får deg til å innse følelsene dine mer enn når du holder på å miste det. Så det er også et godt tips, date andre. Kanskje det vekker en del følelser hos hun. Men man skal være litt forsiktig med det også. Jeg slo opp med eksen min, han rotet med noen, jeg ble drit sjalu og eiesyk og tok han tilbake. Jeg hadde jo følelser på den måten, men jeg visste jo innerst inne at vi ikke var en perfekt match og kom til å vare livet ut.

Helt klart en risiko, men om man begynner å date andre og eksen trekker på skulderene og synes det er topp er det iallefall fullstendig dødt følelsesmessig hos henne. 

Jeg var glad da min eks begynte å date andre. Da slapp jeg å ha dårlig samvittighet for at han ikke hadde det bra. Godt at han gikk videre. Da er det steindødt.

AnonymBruker
Skrevet
Trolltunge skrev (Akkurat nå):

Helt klart en risiko, men om man begynner å date andre og eksen trekker på skulderene og synes det er topp er det iallefall fullstendig dødt følelsesmessig hos henne. 

Jeg var glad da min eks begynte å date andre. Da slapp jeg å ha dårlig samvittighet for at han ikke hadde det bra. Godt at han gikk videre. Da er det steindødt.

Helt sant! Man kommer ikke tilbake fra det. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og… du bør kutte kontakten så mye du kan og sett grenser for deg selv å stå for de. Ingen «henging», ingen kyssing, ingen sex, kos osv. Stå fast med det.  Akkurat nå får jo hun i både pose og sekk og hun vet at du ikke tar det like bra, det er dessverre ikke så sexy med menn som ikke m respekterer egne grenser, prøver for hardt og gjør alt for deg. Altså misforstå meg rett, det er fint at du vil være der for hun og prøver, men ikke når det går på bekostning av deg selv og lar hun bruke deg på den måten. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei uff... Du bør nok komme deg videre ja. Hun holder på deg bare for kosing og bekreftelse, og hun slutter heller ikke fordi hun vet at du vil være med henne. 

Du har jo prøvd, ingenting ser ut til å fungere. Da er det bare en vei å gå, dessverre, og det er å fokusere på deg selv og prøve å glemme henne. Det er svært vanskelig i starten, men hvis du klarer å holde deg og ha nok viljestyrke, så kommer det til å bli mye lettere fremover. Du er også ganske ung og har mye tid foran deg, ikke for å glemme at det er mange andre fisk i havet også. 

Et generelt tips i livet: ikke gå for de som ikke vil ha deg like mye tilbake, vær så snill. Finn deg noen som har gjensidig interesse og gjensidig tanker. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er 23år og har allerede vært gift? Hva f***? Kom deg ut fra dette forholdet så du ikke kaster vekk mere tid. Dulling og dalling som dette du driver med nå kan du gjøre når du er 50 og ikke har noen andre valg. 

20-årene er til for å leve, reise, nyte, oppleve, realisere. Akkurat nå lever du ikke!

Anonymkode: c32a5...4ad

• Liker 1
Gjest MullahDadullah
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du er 23år og har allerede vært gift? Hva f***? Kom deg ut fra dette forholdet så du ikke kaster vekk mere tid. Dulling og dalling som dette du driver med nå kan du gjøre når du er 50 og ikke har noen andre valg. 

20-årene er til for å leve, reise, nyte, oppleve, realisere. Akkurat nå lever du ikke!

Seriøse mennesker gifter seg tidlig og får seg familie. Det er bare i vesten man driver og "realiserer seg selv", i den virkelige verdenen har man andre, ekte, utfordringer i livet og hanskes med.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

For et idiotisk svar! Selvfølgelig skal  han ikke holde på mer med en slik merr! Hun utnytter han, og han er verdens største tøffel. Ingen har godt av å bli behandlet slik. Gifte seg og få familie tidlig med den rette som elsker deg, og du henne tilbake er det beste som kan skje. Da kan den "realiseringen" skje sammen med noe man elsker og deler det med. Så mye bedre en å gjøre det alene. Men når hun sier at hun ikke har følelsene? Da hadde jeg kuttet all kontakt, og gått videre. Om jeg var 20 eller 60 betyr ikke noe som helst. Være sammen med noen som ikke vil ha deg er vel det mest avtennende som finnes. Når ordene "jeg har ikke følelser/ jeg har mistet følelsene" faller er det ikke noe vei tilbake. Da er båndene hugget av. Mange med psykiske problemer "mister følelser" i  hytt og pine, og kan være et unntak i en periode. Men da er det helt andre problemer som man snakker om. Går sjeldent godt det heller.

AnonymBruker
Skrevet

NEI, NEI OG NEI!

Anonymkode: a5da3...9f4

Skrevet

Hørres ut som det er over og ut bro. Sekundet hun finner noen andre så blir det mindre kontakt med deg, og det lille dere har igjen visner. Å kose og knulle etter et forhold er nå okay, men når den ene parten har gjort det fullt klar at det er kun fysisk, så er det rødt flagg og over. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...