Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes forslaget er glimrende.

Det er da ikke aktuelt å erstatte fengselsstraff med fotlenke. Derimot kan det være aktuelt med fotlenke når en er ferdig med straffen.

Frem til i dag har det vært den forulempede som har måttet gi beskjed om den med besøksforbud har nærmet seg. Og om en går i byen, er på fritidsaktiviteter eller annet, kan det være vanskelig å se vedkommende i mengden. Fortsatt må nok den forulempede ha en form for alarmgiver, men situasjonen bør forenkle livet vesentlig for de som er tilkjent besøksforbud.

Skrevet
Jeg synes forslaget er glimrende.

Jeg synes forslaget er barbarisk. Jeg er oppriktig provosert på menneskehetens vegne.

Hadde nå enda PK-mentaliteten vært konsekvent i SV, men dette er bare enda en spiker i kista til mitt medlemskap i det partiet.

Skrevet

Jeg syns det er et meget bra forslag. Det henger ko ikke på greip at ofrene må lide pga en dom mot overgriperen.

Skrevet

Men vil datatilsynet godta en slik alarm? Det blir jo overvåkning av personen 24 timer i døgnet.

Men er det i tillegg til fengselsstraff eller alternativ til fengselstraff? Men det vil jo uten tvil være en sikkerhet for den voldsutsatte.

Skrevet (endret)
Jeg syns det er et meget bra forslag. Det henger ko ikke på greip at ofrene må lide pga en dom mot overgriperen.

Enig

Men det er jo ikke bare snakk om kvinner - det gjelder vel uansett kjønn.

Endret av LilleBille
Skrevet

tåler den vann altså?

Skrevet
Det henger ko ikke på greip at ofrene må lide pga en dom mot overgriperen.

Greia er den at i en voldssak er det sjelden bare ett offer.

Kvinner er også en del av det samfunnet som genererer vold mot kvinner. Ergo er også kvinner en del av problemet.

Dermed blir det meningsløst å anklage voldsutøveren alene. Individet er som oftest en irrelevant størrelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...