Gå til innhold

Nyfødt sover ikke om natten😟

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen som har råd? Hun er voken og vil amme hele natten! Normal om dagen. Hva skyldes dette?

Anonymkode: 75805...8b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nyfødte har ingen døgnrytme ennå så de vet ikke at det er natt. Det er helt normalt. Forhåpentligvis går det seg til etter hvert. Min nyfødte baby holdt det gjerne gående med amming til 2-3 tiden før jeg endelig fikk noen timer søvn. Bare følg babyen sine behov. Lykke til.

Anonymkode: e92c1...d51

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hun er nok sulten og trenger mat og nærhet. Helt vanlig oppførsel fra en nyfødt, de vet ikke at det er natt. Døgnrytmen deres går i rykk og napp ❤ 

Anonymkode: e53a0...660

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette jevner seg gradvis etter rumdt 6-8 uker. Husk å ha det mørkt eller dempet belysning om natten. Ikke prat/dull med baby nattestid. Samtidig duller og leker du med baby når det er dag og har det lyst i rommet, også når baby sover. Etterhvert faller døgnrytmen på plass av seg selv. Er bare å holde ut og vite at dette går over. Mange babyer våkner jågjentstte ganger om natten frem mor 1-årsalderen, men de sover likevel mest om natten og de fleste sover minst 6-8 timer sammenhengende natt innen 1 år.

Anonymkode: 48acb...b5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanskje det er for stille og rolig om natta? Babyen har jo levd med lyder og bevegelse i 9 mnd i magen. 

Anonymkode: 82f02...3cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har du 11 små du da?

At nyfødte ikke har døgnrytme vet alle. Det kan ta alt fra noen uker til over 1 år før barn sover godt og sammenhengende om natten. 

Anonymkode: 48399...7fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har du 11 små du da?

At nyfødte ikke har døgnrytme vet alle. Det kan ta alt fra noen uker til over 1 år før barn sover godt og sammenhengende om natten. 

Det er da ikke vanlig at nyfødte er våkne 5 timer i strekk!!!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så små har ikke evnen til å ha døgnrytme. 

Google er din venn

https://nhi.no/familie/barn/nar-skal-barnet-legge-seg/

Anonymkode: d55d7...064

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nyfødte har ingen døgnrytme ennå så de vet ikke at det er natt. Det er helt normalt. Forhåpentligvis går det seg til etter hvert. Min nyfødte baby holdt det gjerne gående med amming til 2-3 tiden før jeg endelig fikk noen timer søvn. Bare følg babyen sine behov. Lykke til.

Anonymkode: e92c1...d51

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er da ikke vanlig at nyfødte er våkne 5 timer i strekk!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette jevner seg gradvis etter rumdt 6-8 uker. Husk å ha det mørkt eller dempet belysning om natten. Ikke prat/dull med baby nattestid. Samtidig duller og leker du med baby når det er dag og har det lyst i rommet, også når baby sover. Etterhvert faller døgnrytmen på plass av seg selv. Er bare å holde ut og vite at dette går over. Mange babyer våkner jågjentstte ganger om natten frem mor 1-årsalderen, men de sover likevel mest om natten og de fleste sover minst 6-8 timer sammenhengende natt innen 1 år.

Anonymkode: 48acb...b5b

Dette kan du bare ignorere, så små har ikke forutsetning for å skille natt og dag enda. Kommuniser med baby når den er våken og ikke forstyrr baby som sover. 

Anonymkode: b8d94...04b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nyfødte må få ha sin egen rytme. Sov når baby sover du, det går seg til etterhvert. Her var samsoving løsning ift amming på natta, da slipper du å stå opp.

Anonymkode: bd742...576

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Samsoving er gull på natta. Bare sleng ut puppen og rull unna når baby har sovnet. Det er litt knot i begynnelsen, men når teknikken er inne så er det veldig deilig å slippe å stå opp. Ellers så endrer døgnrytmen seg når de blir 6-7 uker, og ennå mer tydelig natt rubdt 4 mnd. Prøv heller å sove på dagen.

Hvis baby er veldig lenge våken i strekk så prøv å byss litt, sett på litt hvit støy og svøp. Det fungerer ofte veldig fint på nyfødte. 

Anonymkode: 3761b...5a4

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Nyfødte må få ha sin egen rytme. Sov når baby sover du, det går seg til etterhvert. Her var samsoving løsning ift amming på natta, da slipper du å stå opp.

Anonymkode: bd742...576

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Samsoving er gull på natta. Bare sleng ut puppen og rull unna når baby har sovnet. Det er litt knot i begynnelsen, men når teknikken er inne så er det veldig deilig å slippe å stå opp. Ellers så endrer døgnrytmen seg når de blir 6-7 uker, og ennå mer tydelig natt rubdt 4 mnd. Prøv heller å sove på dagen.

Hvis baby er veldig lenge våken i strekk så prøv å byss litt, sett på litt hvit støy og svøp. Det fungerer ofte veldig fint på nyfødte. 

Bruker dere kun det ene brystet om natten da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ammer på et bryst per gang, både dag og natt. Om natta flytter jeg baby over på andre siden og snur meg etter når han våkner og vil ha mat. Med eldste fikk jeg til å amme fra begge brystene uten å snu meg når baby ble litt større.

Anonymkode: 517dd...d32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Har du 11 små du da?

Man kan faktisk ikke forvente at småbarn sover natta rundt før de er 4 år. Jeg sier ikke at de våkner annenhver time så lenge, men at de sover hele natta rundt fra de legger seg og til morgen, kan man faktisk ikke forvente før de er ganske store :) 

Hilsen trebarnsmamma hvor ingen har sovet rundt før 3-4 års alder, og helsestasjonen sier det er helt normalt. 

Anonymkode: 5d489...28f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg klarer å amme fra begge uten å snu meg, men det går jo også ann å sende mannen på gjesterommet så flytter du bare baby rundt på andre siden hvis du bytter pupp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ammer på et bryst per gang, både dag og natt. Om natta flytter jeg baby over på andre siden og snur meg etter når han våkner og vil ha mat. Med eldste fikk jeg til å amme fra begge brystene uten å snu meg når baby ble litt større.

Hvor lenge ammer dere andre om gangen om natten? Min blir aldri ferdig😟Derfor jeg oppe hele natten. Har sjekket at det kommer melk og ammer også på dagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvor lenge ammer dere andre om gangen om natten? Min blir aldri ferdig😟Derfor jeg oppe hele natten. Har sjekket at det kommer melk og ammer også på dagen. 

Hvis han ammer fordi han er sulten blir det 5-15 min. Men av og til vil han bare sutte på puppen for trøsten sin del, og da kan det gå en time eller to. De første ukene var jeg alltid våken mens han ammet, men nå støtter jeg begge opp med litt dyne i ryggen og legger meg til å sove igjen mens han koser seg. Han er snart tre mnd.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...