AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #1 Skrevet 10. april 2022 Jeg sier til personen at min barndomsvenn har jobb og mann, nå er alt på stell hos henne og jeg venter bare på at hun skal få barn nå. Jeg tror jeg kommer til å syns det blir trist og gråte, men vet ikke hvorfor jeg føler det. Så sier personen: Kansje du føler misunnelse? Det syns jeg var veldig frekkt å si til meg når jeg akkurat har avsluttet ett langt forhold. Det handlet ikke om meg, men om min nære veninne som har etablert seg og det er rørende for meg. Jeg er forsatt sint av den komentaren. Hvorfor spørre om jeg er misunnelig? Jeg har ikke engang tenkt at jeg vil ha barn, er faktisk usikker på det. Anonymkode: 849b2...42b
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #2 Skrevet 10. april 2022 Vel, sånn du sa det kan være ganske forvirrende å forstå, spesielt når du sier " jeg veit ikke hvorfor jeg føler det" så her tror jeg du må ta litt selvkritikk på hvordan du ordla deg selv om det ikke var det du mente. Jeg ville nok selv ha tolka det sånn siden du nevnte at du ville blitt trist. Anonymkode: 7b786...b82 9 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #3 Skrevet 10. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vel, sånn du sa det kan være ganske forvirrende å forstå, spesielt når du sier " jeg veit ikke hvorfor jeg føler det" så her tror jeg du må ta litt selvkritikk på hvordan du ordla deg selv om det ikke var det du mente. Jeg ville nok selv ha tolka det sånn siden du nevnte at du ville blitt trist. Anonymkode: 7b786...b82 Takk. Jeg forstår det nå. Jeg mente ihvertfalv at jeg blir rørt. Hun er som em søster for meg. Jeg gråt når jeg holdt barnet til min søster. Tårene bare rant over. Jeg trives aom tante, men vil ikke ha barn selv, det er fengsel for meg. Anonymkode: 849b2...42b 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #4 Skrevet 10. april 2022 Men du sa jo trist? Man er jo ikke trist når man gleder seg på andres vegner? Anonymkode: 0eff4...1b2 7 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #5 Skrevet 10. april 2022 Trist og rørt er da helt ulike følelser? Rørt er jo glad...Hvorfor sier du til personen at du vil bli trist når du mener det motsatte? Anonymkode: ead19...aca 4 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #6 Skrevet 10. april 2022 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Trist og rørt er da helt ulike følelser? Rørt er jo glad...Hvorfor sier du til personen at du vil bli trist når du mener det motsatte? Anonymkode: ead19...aca Jeg kom ikke på riktig ord. Jeg var trøtt den dagen. Jeg forstår ay jeg ordla meg feil. Anonymkode: 849b2...42b
Gjest Adobyen Skrevet 10. april 2022 #7 Skrevet 10. april 2022 Din barndomsvenninne begynner jo på et nytt liv, en ny tilværelse uten deg. Dere vil sikkert være gode venner fortsatt, men det blir jo annerledes når du ikke lenger tar like mye plass i hennes liv. Det var kanskje grunn til å bli trist, og samtidig er du rørt fordi du synes det er fint og gleder deg på hennes vegne. Oppfattet jeg det helt feil eller?
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #8 Skrevet 11. april 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg kom ikke på riktig ord. Jeg var trøtt den dagen. Jeg forstår ay jeg ordla meg feil. Anonymkode: 849b2...42b Da var det jo ikke så frekk kommentar du fikk, heller. Anonymkode: ead19...aca 3
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #9 Skrevet 11. april 2022 Ut fra hva du selv sa, så er ikke kommentaren frekk. Du fikk en respons på det du faktisk sa, selv om du muligens mente noe annet. Du er selv kommet ut fraet langvarig forhold, og kanskje da vedkommende tenkte at du ble trist og ville gråte fordi du da kunne vært misunnelig. At du mente noe annet kan ikke vedkommende vite. Forstår ikke helt selv hva du egentlig mener. Er du glad på vegne av venninnen din som etablerer seg, eller trist fordi du da får en mindre rolle i hennes liv? Du er jo singel selv... At tårene dine rant når du holdt tantebarnet ditt, vet vi heller ikke grunnen for her i tråden. Anonymkode: c6174...8b0 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #10 Skrevet 11. april 2022 Venninnen din var ikke frekk. Ut i fra det du sa, så var misunnelse det mest naturlige å si. Hun kunne ikke noe for at du sa feil og egentlig mente å si noe helt annet. Når man er rørt, så er det en "positiv" følelse. Trist er en "negativ" følelse. Hvis du ga uttrykk ovenfor henne at du synes hun var frekk, så håper jeg du kommer med en beklagelse siden det var du som sa feil og hun ikke kan lese tankene dine. Anonymkode: 6fc90...311 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå