Catgirl Skrevet 15. april 2022 #61 Skrevet 15. april 2022 Er sikkert flere muligheter som å bruke donor og få barn alene, fryse ned egg (sikkert dyrere) og bruke de senere, adoptere eller eventuelt å bruke donor egg hvis du skulle treffe en mann senere.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #62 Skrevet 15. april 2022 Vanskelig kanskje, men slå deg til ro med det. Å få barn alene er knalltøft. Å få barn alene i en alder av 39 år er enda tøffere. Jeg er 41, ville aldri engang ha vurdert å få en baby til nå. Våkenetter og ikke en hel natta søvn på årevis igjen frister ikke. Det du dog kan vurdere, er å adoptere eller være fostermor. Anonymkode: 04cba...15b 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #63 Skrevet 15. april 2022 Catgirl skrev (5 minutter siden): Er sikkert flere muligheter som å bruke donor og få barn alene, fryse ned egg (sikkert dyrere) og bruke de senere, adoptere eller eventuelt å bruke donor egg hvis du skulle treffe en mann senere. Hun er 39? Finnes ikke noe «senere» da. Vi lever ikke til vi er 200 år. Knappe åtti, om vi er «heldige»… Anonymkode: 04cba...15b 3
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #64 Skrevet 15. april 2022 Du må enten forsone deg med at det ikke ble barn, date aktivt og samtidig være ærlig om at du ønsker barn, dra til Danmark eller satse på adopsjon/fosterbarn. Forstår at dette ikke er en lett situasjon å havne i. Ingen ønsker å gå inn for å få barn med spesielle behov, men det er gjerne en risiko du må ta stilling til at kan skje. Jeg har barn selv, men tror oppriktig at en kan ha et fint liv uten også. Elsker barnet mitt over alt på jord og vet jo at jeg ikke ville vært foruten nå når barnet først er her. Men sånn verden er i dag er det jo nesten som jeg angrer av og til. Rett og slett fordi jeg er så SINNSYKT redd det skal skje noe med barnet mitt. Else Kåss Furuseth hadde en serie om dette for litt siden tror jeg, der hun tok opp mulighetene som finnes. Anbefaler å se den! Anonymkode: 8ffca...5ca 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #65 Skrevet 15. april 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du må enten forsone deg med at det ikke ble barn, date aktivt og samtidig være ærlig om at du ønsker barn, dra til Danmark eller satse på adopsjon/fosterbarn. Forstår at dette ikke er en lett situasjon å havne i. Ingen ønsker å gå inn for å få barn med spesielle behov, men det er gjerne en risiko du må ta stilling til at kan skje. Jeg har barn selv, men tror oppriktig at en kan ha et fint liv uten også. Elsker barnet mitt over alt på jord og vet jo at jeg ikke ville vært foruten nå når barnet først er her. Men sånn verden er i dag er det jo nesten som jeg angrer av og til. Rett og slett fordi jeg er så SINNSYKT redd det skal skje noe med barnet mitt. Else Kåss Furuseth hadde en serie om dette for litt siden tror jeg, der hun tok opp mulighetene som finnes. Anbefaler å se den! Anonymkode: 8ffca...5ca Ikke trådstarter men samme alder. Jeg skal få et biolgisk barn uansett måte. Er ikke snakk om noe annet. Folk får si hva faen de vil. Lev ditt liv, så lever jeg mitt!! Anonymkode: 0977f...5fb 5
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #66 Skrevet 16. april 2022 Dere som skriver "bare dra til Danmark", hvorfor gjør dere det? Tror dere alle driter penger? Hvis man får barn alene så må man jo ansette en au pair og det er jo dyrt. Så først må man bruke flere hundre tusen på å bli gravid, så skal man bruke en halv mill i året på au pair i tillegg til alt utsyr etc til baby. Hvordan har folk råd til det? Det er ikke alle som har et stort nettverk og det er uansett egoistisk å anta at familie og venner kan stille opp som barnevakt, fordi man blir syk/må jobbe overtid etc. Så det er faktisk ikke bare dra til Danmark! Med mindre man er super-rik. Anonymkode: d2b7f...c98 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #67 Skrevet 16. april 2022 ts her. jeg har jo datet en mann i 2 år. han er 44 nå og barnløs. Han har visst funnet ut at han er for gammel for barn. at han er sammen med ei 5 år yngre dame spiller visst ingen rolle. føler meg snytt, nok en gang. Men da orker jeg såklart ikke forplikte meg noe seriøst til han. samboere ol er helt akuelt. skal jeg ha flere samboere nå skal det være for at vi har felles barn, ellers ser jeg ikke vitsen. Anonymkode: 789bf...870 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #68 Skrevet 16. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): ts her. jeg har jo datet en mann i 2 år. han er 44 nå og barnløs. Han har visst funnet ut at han er for gammel for barn. at han er sammen med ei 5 år yngre dame spiller visst ingen rolle. føler meg snytt, nok en gang. Men da orker jeg såklart ikke forplikte meg noe seriøst til han. samboere ol er helt akuelt. skal jeg ha flere samboere nå skal det være for at vi har felles barn, ellers ser jeg ikke vitsen. Anonymkode: 789bf...870 Hva med tipset om å få barn med en skeiv mann? Er ikke det vinn-vinn? Anonymkode: ac15f...52a 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #69 Skrevet 16. april 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hva med tipset om å få barn med en skeiv mann? Er ikke det vinn-vinn? Anonymkode: ac15f...52a Forstår ikke hvorfor det er noe poeng? Anonymkode: 43c6c...8a3
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #70 Skrevet 16. april 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Dere som skriver "bare dra til Danmark", hvorfor gjør dere det? Tror dere alle driter penger? Hvis man får barn alene så må man jo ansette en au pair og det er jo dyrt. Så først må man bruke flere hundre tusen på å bli gravid, så skal man bruke en halv mill i året på au pair i tillegg til alt utsyr etc til baby. Hvordan har folk råd til det? Det er ikke alle som har et stort nettverk og det er uansett egoistisk å anta at familie og venner kan stille opp som barnevakt, fordi man blir syk/må jobbe overtid etc. Så det er faktisk ikke bare dra til Danmark! Med mindre man er super-rik. Anonymkode: d2b7f...c98 Du trenger ikke en au-pair og ikke trenger du flere hundre tusen heller. Min venninne brukte 56 000 på å bli gravid til Storlkklinikken. Man betaler 10 000 pr befruktning og det er inkludert flybilletter t/r Oslo-København for man reiser den dagen man får eggløsning. Anonymkode: 6fb11...310 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #71 Skrevet 16. april 2022 Den norske familiekulturen er en falitt i dette landet. Dessverre. Kvinner skal ha lang utdanning og karriere så familielivet blir nedprioritert og mange har kjærester helt fra 13 års alder, men lærer aldri konsekvenser av valgene sine. Bare ta piller, bruk kondom og ha det gøy til du blir ferdig med det. Plutselig er man nettop 35+ og det er for sent. Til fremtidens kvinner: finn mann når du er 20 og få barn innen 30. Folk kaster bort for mye tid på tull i dette landet. For å svare på innlegget ditt da. Alternativet er Danmark nu eller aldri. Ta danskebåten asap om du må. Anonymkode: f03d4...04e 3
totti_1 Skrevet 17. april 2022 #72 Skrevet 17. april 2022 ABM skrev (På 4/11/2022 den 0.49): Hvorfor drar du ikke på byen og finner en som knuller deg? Hvor vanskelig kan det være for en fertil kvinne å bli gravid ? Kanskje hun legger lista litt høyere om hun først skal bli gravid, idk 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #73 Skrevet 17. april 2022 On 4/13/2022 at 4:58 PM, Serafin said: Du kan adoptere et barn da vettu ☺️ Man kan jo ikke det. Er du enslig er det faktisk nesten umulig å adoptere. Jeg kjenner par som har vært på venteliste i årevis. Det er kjempevanskelig å adoptere, det tar maaaange år, er utrolig dyrt og de fleste land har skyhøye krav til de som skal adoptere. Virker som mange tror det er klikk og hent. Anonymkode: 6ac7c...31c 7 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #74 Skrevet 17. april 2022 Min historie ligner mye på din. Jeg valgte å reise til Danmark. I dag kunne jeg gjort det i Norge, noe som hadde forenklet prosessen. Jeg hadde flaks og brukte maks 40000 på hele prosessen, men det kan godt koste mer selvfølgelig. Det har vært slitsomt, men angrer ikke! Mitt liv er så mye bedre nå. Jeg har ikke au pair, gjennomsnittlig inntekt og klarer meg fint. Får hjelp av familie, men kjenner de som ikke får mye hjelp som også klarer seg bra. Anonymkode: 6ac7c...31c 1
Curiousine Skrevet 17. april 2022 #75 Skrevet 17. april 2022 Må du ta abort om barnet har Downs syndrom da 😳 noen av de herligste personene jeg kjenner har det. Vet ikke om noen som har mer livsglede og setter pris på små ting enn de. Du kan jo få barn på egenhånd om du har økonomi og stabilitet til det.
Rhodiola Skrevet 17. april 2022 #76 Skrevet 17. april 2022 Tråden er ryddet for innlegg kun bestående av lenker, brukerdebatt og siteringer av slettede innlegg. - Rhodiola, mod.
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #77 Skrevet 17. april 2022 AnonymBruker skrev (På 15.4.2022 den 21.00): Vanskelig kanskje, men slå deg til ro med det. Å få barn alene er knalltøft. Å få barn alene i en alder av 39 år er enda tøffere. Jeg er 41, ville aldri engang ha vurdert å få en baby til nå. Våkenetter og ikke en hel natta søvn på årevis igjen frister ikke. Det du dog kan vurdere, er å adoptere eller være fostermor. Anonymkode: 04cba...15b Å adoptere eller være fostermor uten erfaring med egne barn? Som fosterforelder må du dessuten kjøre barnet til alle slags undersøkelser og behandlinger som barnevernet finner nødvendig. Anonymkode: e2b94...afd
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #78 Skrevet 17. april 2022 AnonymBruker skrev (På 4/14/2022 den 5.11): Du vet jo ingenting om hennes selvfølelse. Eller hva hun har å tilby. Så det der kunne du heller sagt på tv. Ikke rettet mot denne kvinnen. Anonymkode: 16573...328 Skrev jeg at jeg visste hva hun har å tilby? Jeg skrev at jeg håpte at hun har mye å tilby dersom hun skal bli gravid på egenhånd! Og jo, hun sier jo at grunnen til at hun er alene i dag, er på grunn av dårlig relasjon til blant annet foreldre. Noe som igjen påvirker selvfølelsen. Hvorfor skal jeg si dette på tv når en kvinne oppretter en tråd på et diskusjonsforum? Anonymkode: 5dad2...186
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #79 Skrevet 17. april 2022 Skjønner kke hvorfor alle anbefaler Danmark? Dra til nærmeste klinikk i Norge, så slipper du sannsynligvis unna med lavere/ingen reiseutgifter: https://www.helsedirektoratet.no/tema/assistert-befruktning/tilbud-om-assistert-befruktning-i-norge. Her er en konkret privat aktør: https://www.klinikkhausken.no/fertilitetssjekken/singel-kvinne?gclid=CjwKCAjw9e6SBhB2EiwA5myr9kndjR7U_me4u7bYDazRNcVM0vH8KIJ_7WmBpDavxKIsGSpgGX3uIhoCMZ8QAvD_BwE Anonymkode: 27fb3...743 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #80 Skrevet 17. april 2022 Jeg har lest igjennom hele tråden og må si til TS at jeg har vært i dine sko. Jeg har kjent på følelsen av å være ufrivillig barnløs, hatt en ekstrem trang til å få barn, mann og det som hører med. Såpass sterk at jeg var i ferd med å rote meg inn i et forhold med en drittsekk, som var 13 år eldre. Takker gud og høyere makter for at jeg unngikk det. Det hadde vært grusomt både for meg selv og et potensielt barn. Jeg traff den rette etter noen år, vi fikk barn. Barnet vårt er nå 2 år. Man skulle tro at lykken var komplett og høydepunktet nådd for mitt liv. Men nei! Det å få barn er noe av det mest krevende, både fysisk og psykisk, jeg har vært igjennom. Jeg har både foreldre som stiller opp masse og god jobb/økonomi. Mannen er en fantastisk god pappa og vi har «alt» på stell. Altså såkalte ressursterke foreldre. Men likevel har jeg perioder der jeg dagdrømmer om å være barnløs igjen. Barnet krever utrolig mye, hele dagen min, faktisk livet mitt må koordineres rundt barnet. Egentid finnes ikke. De få timene jeg har mellom barnets leggetid og min egen brukes til å rydde opp etter barnet og forberede meg til dagen som kommer. Og dette er en helt normal hverdag til en småbarnsforelder. Jeg har en helt gjennomsnittlig 2 åring, barnet har ingen ekstraordinære omsorgs - eller tilretteleggingsbehov. Mitt råd er: Tenk deg godt om, før du følger rådet til majoriteten her og går for å få barn alene. Det er fordeler og ulemper ved alt. Det å få barn er ingen dans på roser. Her er vi to voksne «ressurssterke» foreldre som holder på å gå på veggen i perioder. Har du ressurser, økonomi, og kapasitet til å ta deg av ett barn alene? For det er krevende og det er et livslangt prosjekt du begir det ut på. Du blir aldri ferdig som forelder. Det er ekstremt mange goder du må gi slipp på når du får barn. Anonymkode: f2211...4cc 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå