Gå til innhold

snart 39 år og barnløs

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har ei venninne som tok skjeen i egen hånd og kjøpte sæd på Storkklinikken og ble mor når hun var 42 år.

Den andre kjøpte egg og sæd i St. Petersburg og ble mor da hun var 46 år.

Lykke til 💛

Anonymkode: 6fb11...310

• Hjerte 2
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Slutt med den jævla negativiteten og pek finger mot andre og fortell de hva som er rett eller galt. Folk kan og får barn i alle aldre. Og så da om man blir en eldre mor? Vi har like mye omsorg som folk i tyveårene eller tidlig tredveår. Ikke alle kan velge dette. Jeg skulle gjerne fått barn for ti år siden, men det ble ikke slik. Betyr ikke at ting er tapt fordi. 

Lise Karlsnes kom nettopp ut med at hun venter FØRSTE i en alder av snart FØRTITRE. Camilla Phil fikk første barnet som 41-åring og det er sikkert ørten flere eksempler. 

Anonymkode: 0977f...5fb

Ja, en av mine venninner har ei mor som var 46 år, da hun ble født. Gikk helt fint det, hun ble enebarn, hadde en fin og trygg oppvekst.

Endret av Oppland
Rettet ordfeil
  • Liker 3
  • Hjerte 2
AnonymBruker

Har ei venninne som reiste mange ganger til Danmark uten å bli gravid. Å si at man skal reise til Danmark er løsningen er ikke alltid det for alle. Det skal faktisk litt til å klaffe slik at man blir gravid på første forsøk. Og det koster en del penger per forsøk. Men har du midler og sparepenger så go for it. 

Det er ikke mulig å fryse egg da? Vet ikke om det er noen aldersgrense for dette. 

Anonymkode: 0d637...4c4

• Liker 2

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har ei venninne som tok skjeen i egen hånd og kjøpte sæd på Storkklinikken og ble mor når hun var 42 år.

Lykke til 💛

Så sykt desperat og patetisk. Damer som har surret rundt i 20 år og kastet bort tiden før de får panikk rundt den tiden de runder 40. Har du ikke klart å skaffe en mann som vil ha barn med deg innen den tiden, ville jeg lagt det på hylla. The truth is ugly. 

Anonymkode: 5dad2...186

• Liker 2
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Så sykt desperat og patetisk. Damer som har surret rundt i 20 år og kastet bort tiden før de får panikk rundt den tiden de runder 40. Har du ikke klart å skaffe en mann som vil ha barn med deg innen den tiden, ville jeg lagt det på hylla. The truth is ugly. 

Makan til frekkhet. Jeg har prøvd å finne drømmemannen siden jeg var 25 år. Pga svært kritiske foreldre, en ekstremt dømmende mor,hakking,fraråding av alt i livet nesten,så har jeg aldri følt meg god no og aldri klart å hatt et langvarig forhold. Enten har jeg ikke vært god nok, eller sabotert sev fordi det har vært vanskelig og "feil" for meg å bli elsket av noen andre. Så det er ikke alt i dette livet som er frivillig og ønskelig. Og å få barn er ikke en menneskerett men om du er litt eldre og ønsker deg barn og det er muligheter så må an faen meg få lov til å få barn selv om det er litt utenom normen. Blir så ekstremt opptrekt av folk som skal lage reglene for andre. Ærlig talt!!Pass på deg selv og la andre få ta sine valg. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Makan til frekkhet. Jeg har prøvd å finne drømmemannen siden jeg var 25 år. Pga svært kritiske foreldre, en ekstremt dømmende mor,hakking,fraråding av alt i livet nesten,så har jeg aldri følt meg god no og aldri klart å hatt et langvarig forhold. Enten har jeg ikke vært god nok, eller sabotert sev fordi det har vært vanskelig og "feil" for meg å bli elsket av noen andre. Så det er ikke alt i dette livet som er frivillig og ønskelig. Og å få barn er ikke en menneskerett men om du er litt eldre og ønsker deg barn og det er muligheter så må an faen meg få lov til å få barn selv om det er litt utenom normen. Blir så ekstremt opptrekt av folk som skal lage reglene for andre. Ærlig talt!!Pass på deg selv og la andre få ta sine valg. 

Trist å lese at du har hatt det sånn. Håper du har fått hjelp og bearbeidet ting så du ikke overfører dårlig selvfølelse på et eventuelt barn da. Og at du er ressurssterk nok til å oppfostre et barn alene. Jeg blir nemlig ekstremt opptrekt av folk som skal få barn, koste hva det koste vil, uten å tenke over selv hva de har å tilby et barn, ikke hva barnet skal fylle for dem.. 

• Liker 2
AnonymBruker

Trist at folk skal gå rundt og kjenne på så mye vonde følelser fordi de av ulike grunner skulle ende opp med å aldri få barn. Jeg fikk ett barn sent og hadde egentlig forsonet meg med å være barnløs før den tid. Som alle andre lå det alltid over meg et press fra omgivelsene og en usikkerhet på om det var riktig å velge barn bort. Det endte med at jeg valgte å få ett, da alt lå til rette for det og jeg var så heldig at jeg ble gravid fort.

Men jeg husker mitt barnløse jeg, og jeg føler jo ikke at den dama manglet noe. Jeg hadde jo massevis av ting i livet mitt da som nå har forsvunnet, fordi barnet tar så mye av tiden min. Det ble bare et helt annet liv. Det er vakkert og nydelig med barn , men du ofrer jo mye. Bare ikke tro at hele lykken din avhenger av å få barn liksom. Det blir ikke automatisk et superbra liv da liksom. 

Anonymkode: 77ac6...357

• Liker 5
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Trist å lese at du har hatt det sånn. Håper du har fått hjelp og bearbeidet ting så du ikke overfører dårlig selvfølelse på et eventuelt barn da. Og at du er ressurssterk nok til å oppfostre et barn alene. Jeg blir nemlig ekstremt opptrekt av folk som skal få barn, koste hva det koste vil, uten å tenke over selv hva de har å tilby et barn, ikke hva barnet skal fylle for dem.. 

Du vet jo ingenting om hennes selvfølelse. Eller hva hun har å tilby. Så det der kunne du heller sagt på tv. Ikke rettet mot denne kvinnen. 

Anonymkode: 16573...328

• Liker 2
AnonymBruker

I din situasjon hadde jeg søkt etter en homofil mann som ønsket å bli far, og inngått avtale om å bli foreldre sammen. Da hadde barnet hatt både mor og far som ønsket det, og som fulgte det opp og elsket det. 

Bedre situasjonen enn mange barn, med foreldre som hater hverandre etter brudd er i. 

Anonymkode: 85a3e...9eb

• Liker 3
  • Hjerte 1
On 4/13/2022 at 4:53 PM, AnonymBruker said:

Ekkokammer. Skulle tro det var meg selv som hadder skrevet dette med noen få unntak. Fyller 39 selv om noen få måneder. Ønsker meg barn men har panikk for hvordan osv.  Har faktisk begynt å kjøpe inn nøytrale babyklær, leker og bøker om graviditet/nytt liv.  Må selvsagt finne ut hvordan jeg skal bli gravid. Har dessverre slitt med å finne the one og vært ufrivillig enslig i mange år. Kasta vekk altfor mye tid på menn som ikke vil noe så er ikke på noen som helst datingapp.  Tiden min er dyrbar nå. Skulle virkelig ha møtt en flott,snill fyr som ønsket langvarig forhold, samboerskap og et barn. 
Jeg har eksremt mye kjærlighet og omsorg å gi. Og nei en hund er ikke en erstatning selv om den er menneskets beste venn.  Jeg ønsker meg et biologisk barn. 
Jeg har vært isolert noen år så derfor ikke eksponert meg for mye for omverdenen og potensielle menn. Men på mindre steder er det ikke så stort utvalg. 
Jeg vet om flere damer som er eldre enn meg som har avtalt barn med bekjente/kompiser og deler på omsorgen for barna. Så det fins muligheter. Bare vet ikke med hvem det skulle vært. 

Hva koster det å gjøre det i Norge nå da?

Hveken din tid eller gener er "dyrebar". Verden trenger ikke at du reproduserer. 

Annonse

On 4/13/2022 at 5:16 PM, AnonymBruker said:

Lykke til 💛

For ei egoistisk drittkjerring. Tenk å ta fra en unge en forelder med viten og vilje på den måten . Fy faen jeg blir matt av at det går an å være så desperat egoistisk

AnonymBruker
Kutta skrev (1 minutt siden):

Hveken din tid eller gener er "dyrebar". Verden trenger ikke at du reproduserer. 

Tiden min er dyrebar jo. Finn noen andre å lemp negativiteten din på! Jeg trenger at jeg reproduserer. Ferdig snakket!!

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 11.4.2022 den 8.13):

Hva med å prøve å finne et homofilt par eller en homofil mann som du kan dele et barn med?

Eller bli besøkshjem eller fosterhjem?

Evt få deg en hund som du kan gi den omsorgen til?

Anonymkode: e99ed...9aa

Dele på en unge? :haar:

Anonymkode: 5391e...18f

• Liker 3
Annonse
AnonymBruker
Just now, AnonymBruker said:

Dele på en unge? :haar:

Anonymkode: 5391e...18f

Jeg har sett menn som søker dette på Tinder. Og kjenner den slags type konstellasjoner fra danmark. 
Hvorfor ikke? Er usansett slik det ender opp med 50% sannsynlighet

Anonymkode: 26bf2...c25

• Liker 5
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 13.4.2022 den 17.05):

Lise Karlsnes kom nettopp ut med at hun venter FØRSTE i en alder av snart FØRTITRE. Camilla Phil fikk første barnet som 41-åring og det er sikkert ørten flere eksempler. 

Det blir litt feil å bare hente frem solskinnshistoriene, slik du vil at man skal. Det er viktig å være klar over hva man risikerer når man går inn for å bli gravid sent i livet.

Du husker selvsagt bare suksesshistoriene, om de kvinnene som faktisk klarte å bli gravide etter 40. Du sier ingenting om alle de som strever med å klare og bære frem et barn i førtiårene. Det er f.eks. en 25% sjanse for spontanabort om man blir gravid i førtiårene, faktisk. Risikoen for en hel del vansker og plager med svangerskap og fødsel også, samt økt risiko for at det skal feile fosteret noe, som Downs eller diverse misdannelser.

Vi hører og husker omtrent alltid bare de vellykkede svangerskapene når slike tråder dukker opp. For hver suksesshistorie, er det drøssevis av mislykkede historier hos kvinner i førtiårene.

"Det er ingen selvfølge å klare og bli gravid i førtiårene, og klarer du det er du heldig", leste jeg i en artikkel for ikke så lenge siden. Tror det var via en link her på KG jeg fant den artikkelen, muligens.  

Anonymkode: 3e241...199

• Liker 2
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Det blir litt feil å bare hente frem solskinnshistoriene, slik du vil at man skal. Det er viktig å være klar over hva man risikerer når man går inn for å bli gravid sent i livet.

Du husker selvsagt bare suksesshistoriene, om de kvinnene som faktisk klarte å bli gravide etter 40. Du sier ingenting om alle de som strever med å klare og bære frem et barn i førtiårene. Det er f.eks. en 25% sjanse for spontanabort om man blir gravid i førtiårene, faktisk. Risikoen for en hel del vansker og plager med svangerskap og fødsel også, samt økt risiko for at det skal feile fosteret noe, som Downs eller diverse misdannelser.

Vi hører og husker omtrent alltid bare de vellykkede svangerskapene når slike tråder dukker opp. For hver suksesshistorie, er det drøssevis av mislykkede historier hos kvinner i førtiårene.

"Det er ingen selvfølge å klare og bli gravid i førtiårene, og klarer du det er du heldig", leste jeg i en artikkel for ikke så lenge siden. Tror det var via en link her på KG jeg fant den artikkelen, muligens.  

Anonymkode: 3e241...199

Jeg er ikke trådstarter men brenner veldig for dette, men jeg gidder ikke å diskutere mer. Nå kan du avslutte svangerskapet innen en viss tid om barnet skulle ha downs. Jeg vil ikke ha et barn med downs syndrome. Kall det egoistisk. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...