AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #1 Skrevet 10. april 2022 Blir du trist av å se de dø? Anonymkode: 1182c...bab
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #3 Skrevet 10. april 2022 Ja, utenom vepsen, den gulstripede bøllen kan dø Anonymkode: 3ccf8...eff
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #4 Skrevet 10. april 2022 Ja derfor dreper jeg dem ikke lenger. Jo eldre jeg blir jo mer hater jeg alt som dør. Bor i Oslo, så sliter ikke med mygg. Fikk tilbud om å kjøpe et hus til svært god pris i Fetsund som kryr av mygg, men det var faktisk en av grunnene til at jeg lot være. Visste jeg da måtte bli massemorder av mygg, samtidig som jeg sikkert ble stukket masse likevel, og det virket ikke koselig. Synes ikke noe om å drepe noe som helst og redder selv stygge fluer ut av leiligheten med en kopp med papir under. Blitt ganske flink til å fange selv de kjappeste. Vet det er sært. Og unormalt. Men når jeg slipper flua ut terassedøren føler jeg meg faktisk veldig bra. Anonymkode: 6a1cb...5ad 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #5 Skrevet 10. april 2022 Nei. Folk som sliter med det, gjør seg til. Anonymkode: 2959f...0fa 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #6 Skrevet 10. april 2022 Akkurat mygg tar jeg når de spiser på kroppen min. Det tenker jeg på som selvforsvar. Men utover det så tenker jeg alt liv er liv. Jeg har reddet fluer fra å drukne i glasset f.eks. Jeg tar ikke livet av dyr for moro skyld, men jeg blir ikke trist om en flue dør heller. Anonymkode: 8d3fe...cc4 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #7 Skrevet 11. april 2022 Ikke trist, men gjør det heller ikke unødvendig. Tenner mygglys og slipper ut insektene så langt det lar seg gjøre i stedet for å drepe dem. Mygg er viktig mat for fugler, og fugler er noe av det fineste jeg vet, så det er viktig å ha litt respekt og omtanke for dem òg. Men flåtten sliter jeg med å elske. Anonymkode: 0504f...04b 2
17.11 Skrevet 11. april 2022 #9 Skrevet 11. april 2022 Medfølelse og tristhet er å ta i litt, men jeg kjenner definitivt på ubehag om jeg dreper insekter eller andre dyr uten at det er helt nødvendig. Eneste unntaket her er edderkopper, som jeg rett og slett er livredd for. Og ting som stikker meg, hvis jeg rekker å ta dem når de er på huden min, typisk klegg, f.eks. 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #10 Skrevet 11. april 2022 Flåtten dreper jeg hver gang jeg finner den og får null dårlig samvittighet for den. Klasker jo til myggen som spiser på meg også, men prøver først og fremst å benytte meg av ikke-kverkende redskaper. Prøver å ikke drepe så langt det lar seg gjøre med omtrent alt egentlig. Med untak av den sykdomsfremmende flåtten da. Anonymkode: a6df5...f9f
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #11 Skrevet 11. april 2022 Slipper ut edderkopper, mygghanker etc. Men mygg og under kan dø, nå er jeg nok under kategorien bananflue-massemorder. Anonymkode: a3930...526
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #15 Skrevet 11. april 2022 De jeg dreper har jeg ikke dårlig samvittighet for, slik som veps, mygg, flått og klegg. Anonymkode: 2e7ee...10c 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #16 Skrevet 11. april 2022 Ja. Når jeg hadde hjemmekontor fikk jeg besøk av en rar flue som satte seg foran meg på desken. Jeg prøvde å klaske til den et par-tre ganger. Hver gang satte den seg tilbake på samme plass. Det virker nesten som den satt og kikket på meg. Ville være kompisen min. Etter det hadde jeg ikke hjerte til å slå etter den mer og lot den leve. Merkelig nok kom den tilbake flere dager på rad og satte seg på samme plass. Man blir litt overtroisk. Siden har jeg ikke sett noe til den. Anonymkode: c0727...020 1
Gjest MullahDadullah Skrevet 15. april 2022 #18 Skrevet 15. april 2022 Nei, ikke mygg. Men andre insekter, ja.
sturedur Skrevet 15. april 2022 #19 Skrevet 15. april 2022 Iblandt får jeg dårlig samvittighet men prøver å fortrenge det. Tror jeg hadde blitt gal etterhvert om jeg begynte å bry meg for mye om de minste, hadde fått dårlig samvittighet av å gå ute pga maur og å vaske sengetøy hvor det er midd.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #20 Skrevet 15. april 2022 Ja hvis jeg tenker over det. Edderkopper, bananfluer, mygg, sølvkre/skjeggkre og vepser er eneste jeg dreper/kan drepe med vilje, men jeg prøver å unngå det hvis jeg kan for jeg har «medfølelse» for de også. Altså dreper de bare hvis de er i hjemmet mitt eller inne på jobb og det ikke er noen som kan fjerne de for meg (veldig redd veps og eddis), heldigvis er det svært sjeldent. Vanligvis tenker jeg ikke så mye over det men når jeg tenker over det så bryr jeg meg og jeg tenker at det er helt unødvendig å drepe når man kan slippe fri/unngå det, det er jo liv det og. Anonymkode: 5b195...bb1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå