Gå til innhold

Bryllup uten egne barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter mange år sammen har endelig samboeren min funnet ut at han vil gifte seg. Av mange årsaker er det vi har aller mest lyst til å gifte oss alene på en ambassade, bo på et fantastisk hotell og bruke penger på å spise på en skikkelig god restaurant - at dagen skal være bare vår.

Har ikke dårlig samvittighet for å ikke invitere med foreldre, søsken og venner, men kjenner det er litt vanskelig at ikke barna våre på 4 og 6 får være med. Hadde de vært noen år eldre kunne vi reist alle fire, men de er såpass små og viltre at det dessverre er uaktuelt. Særlig eldstemann er veldig opptatt av kjærlighet og å gifte seg for tiden, så ser for meg hun blir lei seg. Samtidig går jo skuffelser fort over i den alderen…

Noen andre som har giftet seg uten felles (små) barn tilstede? Noen som har noen gode ideer til hvordan vi kan inkludere dem selv om de ikke får være med? 

Anonymkode: 38aa2...be7

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Etter mange år sammen har endelig samboeren min funnet ut at han vil gifte seg. Av mange årsaker er det vi har aller mest lyst til å gifte oss alene på en ambassade, bo på et fantastisk hotell og bruke penger på å spise på en skikkelig god restaurant - at dagen skal være bare vår.

Har ikke dårlig samvittighet for å ikke invitere med foreldre, søsken og venner, men kjenner det er litt vanskelig at ikke barna våre på 4 og 6 får være med. Hadde de vært noen år eldre kunne vi reist alle fire, men de er såpass små og viltre at det dessverre er uaktuelt. Særlig eldstemann er veldig opptatt av kjærlighet og å gifte seg for tiden, så ser for meg hun blir lei seg. Samtidig går jo skuffelser fort over i den alderen…

Noen andre som har giftet seg uten felles (små) barn tilstede? Noen som har noen gode ideer til hvordan vi kan inkludere dem selv om de ikke får være med? 

Ta med barna ut på en barnevennlig restaurant når dere kommer hjem . Forklar med at først hadde dere voksenbryllup , å nå er det med barna . Lag en fin enkel og minneverdig markering sammen med de etterpå når dere kommer hjem ☺️

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er noe av det rareste og tristeste jeg har lest angående bryllup. Hvorfor ikke la barna være med, dra på barnevennlig restaurant, og så drar dere på en liten bryllupsreise bare dere to?? 

Skulle tro det var stebarna dine når du kommer med en så forrykt ide! Hadde forstått om vi snakket om en 1 åring og 3 åring, men de her er jo store!

Anonymkode: eb429...46e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette vil de huske til de blir voksne. Jeg var fem og fikk være brudepike, mens søsteren min var tre og ikke fikk. Hun har aldri glemt det, og den gangen var hun rasende. Så lag noe de også kan være med på, samme dag, eller etterpå. Blir det etterpå så ikke fortell at dere drar for å gifte dere. 

Anonymkode: ee64e...870

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi snakker om å gifte oss etter 17 år Og tre barn❤️Vil ha det helt enkelt,en god middag og en ferie til maldivene-men våre barn hadde aldri tilgitt oss om vi hadde gjort dette uten de, de er jo de viktigste gjestene og de viktigste i vårt liv og mye av grunnen til at vi enda har det godt i lag💙❤️💙

Anonymkode: 0569c...6f1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å arrangere et fint "før-bryllup" hjemme hos dere sammen med barna? 

Alle har på seg pene klær, og mor har hvit kjole og blomster. Lag til en høytidelig seremoni der barna blir direkte involvert. For eksempel kan det eldste barnet foreta "vielsen" og det yngste barnet kan være ringbærer. Og selvfølgelig er de brudepiker/-svenner. Pynt stua med masse stæsj og blomster, og husk å ha flott kake! 

Etterpå kan dere reise bort, og gifte dere på ordentlig.

Barna vil ha gode minner fra da mamma og pappa giftet seg. 

Anonymkode: b8ef9...d13

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vi snakker om å gifte oss etter 17 år Og tre barn❤️Vil ha det helt enkelt,en god middag og en ferie til maldivene-men våre barn hadde aldri tilgitt oss om vi hadde gjort dette uten de, de er jo de viktigste gjestene og de viktigste i vårt liv og mye av grunnen til at vi enda har det godt i lag💙❤️💙

Hadde våre barn blitt sure fordi vi dro alene på bryllupsreise, hadde jeg lurt på om jeg hadde feilet i oppdragelsen. 

Anonymkode: 35cbb...d5a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Men hvor vanskelig skal det være egentlig? Tenker alt koker ned hvordan vil dere ha forhold til barna deres etterpå. Mange som har ordentlig papir vielse hjemme og  velsignelse i utlandet. Ungene deres kommer neppe til å glemme dette, spesielt når han ene er veldig optatt av det. Han kommer jo til å føle at dere ikke bryr dere om han. 

Så mitt forslag, er å gifte seg på kontor her, med forlovere og barna (la de være en del av det, som brudesvenn og brudepiker. Spis en bedre middag med dem. Og lag dagen litt for dem. Så drar dere på bryllups reise, og tar en velsignelse der og har et privat romantisk bryllup der. Barna er faktisk en stor del av et ekteskap. Og da er det dumt å utestenge dem. Hadde litt samme dilemma selv. Men så jo hvor mye det betydde for barna. Så da ble det bryllup for hele familien 

Anonymkode: 32d92...5eb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Men hvor vanskelig skal det være egentlig? Tenker alt koker ned hvordan vil dere ha forhold til barna deres etterpå. Mange som har ordentlig papir vielse hjemme og  velsignelse i utlandet. Ungene deres kommer neppe til å glemme dette, spesielt når han ene er veldig optatt av det. Han kommer jo til å føle at dere ikke bryr dere om han. 

Så mitt forslag, er å gifte seg på kontor her, med forlovere og barna (la de være en del av det, som brudesvenn og brudepiker. Spis en bedre middag med dem. Og lag dagen litt for dem. Så drar dere på bryllups reise, og tar en velsignelse der og har et privat romantisk bryllup der. Barna er faktisk en stor del av et ekteskap. Og da er det dumt å utestenge dem. Hadde litt samme dilemma selv. Men så jo hvor mye det betydde for barna. Så da ble det bryllup for hele familien 

Dette 👏🏻👏🏻🤝

Anonymkode: 0b0eb...185

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.4.2022 den 23.48):

Dette er noe av det rareste og tristeste jeg har lest angående bryllup. Hvorfor ikke la barna være med, dra på barnevennlig restaurant, og så drar dere på en liten bryllupsreise bare dere to?? 

Skulle tro det var stebarna dine når du kommer med en så forrykt ide! Hadde forstått om vi snakket om en 1 åring og 3 åring, men de her er jo store!

Anonymkode: eb429...46e

AnonymBruker skrev (På 12.4.2022 den 13.04):

Dette vil de huske til de blir voksne. Jeg var fem og fikk være brudepike, mens søsteren min var tre og ikke fikk. Hun har aldri glemt det, og den gangen var hun rasende. Så lag noe de også kan være med på, samme dag, eller etterpå. Blir det etterpå så ikke fortell at dere drar for å gifte dere. 

Anonymkode: ee64e...870

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

herregud. Er det helt krise hvis et barn på seks år blir fornærma? Det er da for faen de voksne som bestemmer over eget bryllup! Slutter aldri å la meg overraske over hvor mye folk lar barn diktere livet sitt.

Hadde forklart dem at denne dagen er for mamma og pappa, og at selv om dere forstår at de syns det er trist så er ikke dette et arrangement for barn. 

Anonymkode: c47f8...63e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.4.2022 den 23.31):

Ha et "bryllup" hjemme med barna, før dere reiser ned og gifter dere. 
Pynt dere, ha "vielse",spis god mat og masse is til barna. Ta fine bilder sammen...

Litt rart å ikke inkludere barna sine i et bryllup...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...