Gå til innhold

Hvordan kan det man faller for, plutselig bli noe man «hater»?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner det bare ikke. Jeg ble forelsket i en mann, ikke nødvendigvis den alle andre faller for. Han har sine «feil», men jeg likte dette. Nå etter noen år, så føler jeg totalt avsky og kan ikke fatte hvordan jeg en gang fallt for dette? 

Anonymkode: 9eee9...81e

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva er det du hater? Selve mannen? Eller en "søt" feil han gjorde som ikke var så søt lenger når forelskelsen la seg?

Anonymkode: 375cd...638

AnonymBruker
Skrevet

Fordi man blir fascinert av noe man ikke orker å leve med på sikt.

Anonymkode: 6fb2c...c65

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva er det du hater? Selve mannen? Eller en "søt" feil han gjorde som ikke var så søt lenger når forelskelsen la seg?

Anonymkode: 375cd...638

Er mer «skavanker», som jeg ikke hang meg opp i den gang.

Anonymkode: 9eee9...81e

Skrevet

Vet ikke sånn helt hva du ville frem til eller hva du trengte hjelp til, men forstår dog hva du mener. 

Jeg selv har vært i samme situasjon nesten alle ganger med gutter i fortiden. Det er bare så enkelt som at vi faller for vedkommendes førsteinntrykk, men så viser det seg at vedkommende er noen helt andre personer etter tid. Vi alle mennesker viser oss fra våre beste sider første gangen vi møter på et menneske, og gjerne innenfor de første 1-2 månedene. Deretter begynner den virkelige siden å komme frem. 

Derfor har jeg lært i livet at førsteinntrykk er bare noe bullshit. Folk viser deg hva du vil se, ikke hvordan de egentlig er. Det er derfor også viktig å ikke danne noe seriøst forhold med noen etter det har gått minst 4-5 måneder. Man må lære seg å kjenne vedkommende. 

Men - man kjenner en person aller best etter å ha bodd i lag med de. Så, det er ekstremt vanlig å gå fra å like noen til å "hate" de. Det kommer av handlinger, personlighet, intensjon osv. 

Gjest lurven
Skrevet

Fordi der er en tynn grense mellom kjærlighet og hat. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...