Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ufør og har et barn. Søsteren min er enslig og eier en enebolig. Hun har tenkt til å lage en leilighet i huset (påbygg eller tilbygg kalles det vel?) og vil at jeg og datteren min kan bo der. Kan jeg få startlån for å finansiere byggeprosjektet? Eller eventuelt kjøpe meg inn? 

Takk for svar 😄 

Anonymkode: 50cf4...e14

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er ufør og har et barn. Søsteren min er enslig og eier en enebolig. Hun har tenkt til å lage en leilighet i huset (påbygg eller tilbygg kalles det vel?) og vil at jeg og datteren min kan bo der. Kan jeg få startlån for å finansiere byggeprosjektet? Eller eventuelt kjøpe meg inn? 

Takk for svar 😄 

Sjekk med Husbanken

Anonymkode: e2468...0d5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Sjekk med Husbanken

Anonymkode: e2468...0d5

Skal høre etter påske :) Ville bare vite om noen vet

AnonymBruker
Skrevet

Tror det er vanskelig å få til nybygg, sats heller på en egen leilighet. Eventuelt kan huset bli til tomannsbolig og så kan du kjøpe den ene delen.

Anonymkode: c80d7...468

AnonymBruker
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker said:

Tror det er vanskelig å få til nybygg, sats heller på en egen leilighet. Eventuelt kan huset bli til tomannsbolig og så kan du kjøpe den ene delen.

Anonymkode: c80d7...468

Gjøre om huset til tomannsbolig er kanskje ikke dumt? Da må vi bygge på huset - for å så seksjonere? 

AnonymBruker
Skrevet

Dytter jeg :) 

TS

AnonymBruker
Skrevet

Du får ikke startlån for å delfinansiere et byggeprosjekt, men du kan kanskje få startlån til å kjøpe deg inn når det står ferdig. Det forutsetter imidlertid at boenheten er blant de billigste i kommunen, og det er sjelden nybygg. 

Anonymkode: 42be7...112

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...