Gå til innhold

Hvem kjøper og selger samme leilighet i løpet av 2 mnd?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal på visning på en leilighet der selger har nettopp kjøpt boligen, men skal selge den igjen.

Selger har ikke bodd i leiligheten og har heller ikke leid den ut den korte tiden han har eid den.

Selger har heller ikke pusset opp/ rehabilitert boligen.

Kjenner jeg blir mistenkelig og lurer på hvorfor?

Anonymkode: dab71...c2c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan være utroskap og at de flytter fra hverandre. 

Anonymkode: 40162...1d9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kjøpt billig for å selge dyrere.

Endret livssituasjon.

Bedre bolig dukket opp.

Anonymkode: e7e2b...e65

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kjøpt billig for å selge dyrere.

Endret livssituasjon.

Bedre bolig dukket opp.

Anonymkode: e7e2b...e65

Prisen nå er den samme som den ble solgt for til selger.

Det kan jo hende at han har angret kjøpet og ikke klarer å flytte inn i boligen?

🤔

Ts 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje vedkommende må dekke opp gjeld som ligger i egenkapitalen? Kanskje han skal selge også dra ned til Polen for å hjelpe flykntingene?

Spør selgeren hvorfor han skal selge etter så kort tid? Har du prøvd å se på fb eller some etter han? Kanskje noen spor der.

Anonymkode: 370f7...f09

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Prisen nå er den samme som den ble solgt for til selger.

Det kan jo hende at han har angret kjøpet og ikke klarer å flytte inn i boligen?

🤔

Ts 

Kan du prøve å finne selgeren på SoMe og se om du klarer å finne ut noe på den måten? 😆 Ellers tenker jeg at det kanskje var et impulskjøp som han angrer på. Kanskje den egentlig var for dyr for ham, eller at han har oppdaget noe? Hvordan var leilighetens kjøps- og salgshistorikk før dette?

Anonymkode: ed2ef...08d

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Huff dette blir taps prosjekt.

AnonymBruker
Skrevet

Kan du prøve å finne selgeren på SoMe og se om du klarer å finne ut noe på den måten? 😆 Ellers tenker jeg at det kanskje var et impulskjøp som han angrer på. Kanskje den egentlig var for dyr for ham, eller at han har oppdaget noe? Hvordan var leilighetens kjøps- og salgshistorikk før dette?

Den ble også solgt for samme pris som nå i 2015 står det, men det står ikke at den ble solgt igjen i år, men det står i egenerklæringen.

Skal spørre megleren 

Ts 

Skrevet

Den ble også solgt for samme pris som nå i 2015 står det, men det står ikke at den ble solgt igjen i år, men det står i egenerklæringen.

Skal spørre megleren 

Ts 

Overdratt fra familie?

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg skal på visning på en leilighet der selger har nettopp kjøpt boligen, men skal selge den igjen.

Selger har ikke bodd i leiligheten og har heller ikke leid den ut den korte tiden han har eid den.

Selger har heller ikke pusset opp/ rehabilitert boligen.

Kjenner jeg blir mistenkelig og lurer på hvorfor?

Fordi han ikke trivdes 

Anonymkode: 6b934...89f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Mrs Robinson skrev (3 minutter siden):

Overdratt fra familie?

Det kan være en gammel slektning som har bodd der, fordi boligen har interiør som eldre mennesker liker.

Gamle furumøbler fra 80 tallet osv

Ts 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte en leilighet for mange år siden, fordi den lå ute for billig i forhold til det jeg anså som markedsverdi. Solgte leiligheten raskt videre og tjente noen tusen på det. 

Anonymkode: 1ee57...922

AnonymBruker
Skrevet

Samlivsbrudd og får ikke ha lånet alene er vel det eneste logiske?

Anonymkode: 42699...7a0

• Liker 1
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Hvem kjøper og selger samme leilighet i løpet av 2 mnd?

Ole fra Kløfta. Han kjøpte leiligheten i februar 1993, og solgte den igjen i april 1993. Årsaken til dette bisarre valget ble derimot aldri offentliggjort.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Spoiler

En kollega fkk kalde føtter etter at hun ble litt ivrig på budrunde. Hun angret like etter hun vant budrunden og angret. Men salget var jo bindende. Hun valgte da å selge like etter hun fikk leiligheten.

Kan godt være det bare er noe lignende som har skjedd her, men husk å kontroller salgsrapporten grundig. De er pliktige til å føre alle avvik i leiligheten her. Dette er strengere enn noen gang nå, og langt strengere enn i 2016 for å si det slik. Megleren er også pliktig å svare ærlig på spørsmål. H*n trenger ikke svare ærlig på hvorfor selger ønsker å selge så snart uten å flytte inn, men må svare ærlig om du spør rett ut om salget skyldes avvik med leiligheten selger ikke var klar over da h*n kjøpte den. Si at du vil unngå at det samme skjer med deg fordi det er noen avvik som kanskje ikke kommer klart frem i salgsrapporten.

Anonymkode: 160e1...f34

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Om han ikke hadde flytta inn en gang, så kan det ikke være at han ikke trivdes. 

Det kan jo være så mangt. Samlivsbrudd, en avtale om jobb som likevel ikke gikk gjennom, osv.

Anonymkode: e1704...f5b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner en som bød på leilighet i fylla. Budet var jo bindene, så han var fint nødt til å selge igjen veldig raskt. Det er nok ikke en veldig vanlig hendelse, men like fullt en mulighet. 😛

Anonymkode: e26a4...7b8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg kjenner en som bød på leilighet i fylla. Budet var jo bindene, så han var fint nødt til å selge igjen veldig raskt. Det er nok ikke en veldig vanlig hendelse, men like fullt en mulighet. 😛

Huff da 😂🙈

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

🤣

AnonymBruker
Skrevet

Naboleiligheten vår skjedde det med. Ny eier ble permittert fra jobb og hadde ikke lenger råd til å eie. 

Anonymkode: b3795...77d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...