Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Slettet.

Endret av Wanheda
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du sier selv at hun er i en livskrise. Da er hun ikke seg selv - det betyr ikke at hun ikke bryr deg om deg. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Wanheda skrev (1 minutt siden):

Hadde besøk av ei barndomsvenninne i dag som jeg er så utrolig glad i og setter høyt. Hun ble dumpet av partneren sin før jul. Dette har blitt en livskrise for henne og jeg har aldri sett henne så nedbrutt før, 

jeg forsøkte alt jeg kunne for å gi henne all mulghet for å snakke ut om alt det vonde idag og det gjorde hun. 

Men da hun dro, satt jeg igjen og var uendelig trist. I løpet av di samme månedene siden hun ble dumpet havnet jeg selv i ett pakkeforløp for kreft og hat hatt noen mildT sagt vonde måneder med en tøff operasjon og mye inn og utav sykehus. 

da vi møttes stilte hun ikke noen direkte spørsmål og kom jeg inn på temaet feide hun det over og fortsatte med å snakke om seg selv og sin situasjon. 

er det slik vennsksp skal være? 

Nei, det er det ikke, men i kriser blir enkelte ekstremt selvsentrerte dessverre. Så raust av deg å la henne snakke ut. Hun bør føle på at hun ikke ga deg rom for å snakke om dine vanskelige måneder. Kanskje kommer det en melding om dette senere eller i morgen.

Anonymkode: 2385e...869

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man må ta på seg selv først maske i flyet før man tar maske på andre. La hun få komme til seg selv og finne tryggheten. Det kan være ekstra tungt for henne med din situasjon oppi det hele og derfor klarer hun ikke tenke på det itillegg. Hvis du vet at hun er en person som alltid har støttet deg, så vet du at hun blir seg selv igjen. Hvis du klarer å støtte henne, så gjør det nå. Hun vil aldri glemme det og hun vil bli bedre fortere. Bruk tid på kjekke ting ilag med henne. 💜

Anonymkode: 31acc...9b0

• Liker 1
Skrevet

Har selv både hatt kreft og opplevd at en nær venninne fikk det. Og av og til er det rett å slett bare vanskelig å vite hva man skal si og hvordan man skal oppføre seg. Så kanskje venninna di er av typen som ikke helt vet hvordan hun skal ordlegge seg, og derfor valgte å vri samtalen over på noe som hun følte var "trygt" å snakke om?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Synes spørsmålet kan reflekteres tilbake på deg. Har du vært en god venninne? Raushet ovenfor henne er på sin plass. Dere opplever begge vør deres livskrise. 

Anonymkode: 4d6ac...263

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Wanheda skrev (6 timer siden):

Hadde besøk av ei barndomsvenninne i dag som jeg er så utrolig glad i og setter høyt. Hun ble dumpet av partneren sin før jul. Dette har blitt en livskrise for henne og jeg har aldri sett henne så nedbrutt før, 

jeg forsøkte alt jeg kunne for å gi henne all mulghet for å snakke ut om alt det vonde idag og det gjorde hun. 

Men da hun dro, satt jeg igjen og var uendelig trist. I løpet av di samme månedene siden hun ble dumpet havnet jeg selv i ett pakkeforløp for kreft og hat hatt noen mildT sagt vonde måneder med en tøff operasjon og mye inn og utav sykehus. 

da vi møttes stilte hun ikke noen direkte spørsmål og kom jeg inn på temaet feide hun det over og fortsatte med å snakke om seg selv og sin situasjon. 

er det slik vennsksp skal være? 

Jeg tror ikke dere var så gode venner likefullt. Gå videre selv. Og ikke forvent noe tilbake. Du har vel andre venner?

Anonymkode: 98294...053

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...