AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #1 Skrevet 10. april 2022 Eller er du en konfliktsky person som har angst for å ta ordet, og vegrer deg for å sei din mening under sosiale samankomster der ein blir oppfordret å komme med innspel fordi du er en konfliktsky person. ? Eller er du ein person som på avdelingsmøte eller styremøter etc og tar . gjerne ordet, og er slett ikkje bekymra for å "sei din oppriktige mening" ? . Anonymkode: 399b5...03c
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #2 Skrevet 10. april 2022 Er aldri redd for å ta ordet eller si min mening diplomatisk. Liker på ingen måte konflikter og tar kun de kampene jeg må ta. Anonymkode: 7c7db...f52 1
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 10. april 2022 #3 Skrevet 10. april 2022 I noen tilfeller ja, i andre tilfeller nei.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #4 Skrevet 10. april 2022 Ikke konfliktsky, men heller ikke oppsøkende Anonymkode: b04a8...ed8 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #5 Skrevet 10. april 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Eller er du en konfliktsky person som har angst for å ta ordet, og vegrer deg for å sei din mening under sosiale samankomster der ein blir oppfordret å komme med innspel fordi du er en konfliktsky person. ? Eller er du ein person som på avdelingsmøte eller styremøter etc og tar . gjerne ordet, og er slett ikkje bekymra for å "sei din oppriktige mening" ? . Anonymkode: 399b5...03c Jeg setter ikke likhetstegn mellom konfliktsky og angst for å komme med innspill. Jeg prater gjerne med folk og er ganske sosial. Men. Jeg er konfliktsky så jeg holder en litt lav profil på ting som det kan bli en konflikt av. Jeg hadde nok vært litt mer forsiktig med å "si min oppriktige mening" hvis det var noe negativt. Jeg sier ting som er bra og mindre bra ting lar jeg bare være å si. Anonymkode: 0d032...1af
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #6 Skrevet 10. april 2022 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Jeg setter ikke likhetstegn mellom konfliktsky og angst for å komme med innspill. Jeg prater gjerne med folk og er ganske sosial. Men. Jeg er konfliktsky så jeg holder en litt lav profil på ting som det kan bli en konflikt av. Jeg hadde nok vært litt mer forsiktig med å "si min oppriktige mening" hvis det var noe negativt. Jeg sier ting som er bra og mindre bra ting lar jeg bare være å si. Anonymkode: 0d032...1af At mange har angst for å ta ordet i en offentlige forsamlinger/ debatter er en kjent sak,og den underliggende årsaken kan vera at de rett og slett er konliktskye, og bekymra for å bli missforstått, og komme på kant m/ naboen, venner, arbeidskolegaer etc. Anonymkode: 399b5...03c
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #7 Skrevet 10. april 2022 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): At mange har angst for å ta ordet i en offentlige forsamlinger/ debatter er en kjent sak,og den underliggende årsaken kan vera at de rett og slett er konliktskye, og bekymra for å bli missforstått, og komme på kant m/ naboen, venner, arbeidskolegaer etc. Anonymkode: 399b5...03c Ok. Du har sikkert rett i definisjonen, det er bare meg som ikke har hatt den definisjonen på konfliktsky. Det ligger jo i ordet - å være sky for konflikter - altså unngå konflikter. Så jeg ser jo at det du sier her er riktig, bare jeg som ikke har tenkt på det sånn. Jeg har aldri vært bekymret for å komme på kant med noen, fordi jeg er konfliktsky og ville ikke sagt eller gjort noe som kan bli en konflikt, men jeg er ikke redd for å si ting eller snakke med noen. Kan hende vi mener akkurat det samme og at det bare er meg som er trøtt og surrer i hodet. Anonymkode: 0d032...1af
Silva Pluvialis Skrevet 10. april 2022 #8 Skrevet 10. april 2022 (endret) Jeg er aller mest konfliktsky i nære relasjoner. Endret 3. oktober 2022 av Tvillingsjel
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #9 Skrevet 10. april 2022 Tvillingsjel skrev (4 minutter siden): Jeg er aller mest konfliktsky i nære relasjoner. Jeg er flinkere til å si ifra hvis det er noen litt mer perifere. Sånn har jeg og det. Er flink til å si ifra på jobb osv for der er jeg trygg. Ikke redd for å si min mening eller noe. I nære relasjoner er jeg ganske så konfliktsky. Tør ikke å stå opp for meg selv osv. men mener ikke nødvendigvis konfliktsky og ta ordet er det samme. Anonymkode: 64227...a35
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #10 Skrevet 10. april 2022 Jeg ser for meg at en konfliktsky person er en som løper vekk og ikke tar ansvar, en person som lar ett problem vokse til ett større problem, en person som ofte er passiv aggresiv. Det vil jeg si er en konfliktsky person. Jeg liker ikke konflikter, kampene jeg tar er de som er veldig viktig for meg, ellers lar jeg det gå. Det kommer veldig mye på hvor viktig det er for meg. Jeg er ikke redd for konflikter, kom gjerne til meg og si ifra. Det værste jeg vet er de som er konfliktskye og ikke tørr å ta det opp med meg og går heller rundt til andre og slenger dritt. Det lager bare enda mer konflikt, og det liker jeg ikke. Anonymkode: 9d6c7...931
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå