AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #1 Skrevet 10. april 2022 Er prøver, men noen sykluser så kommer jo livet og diverse hindringer i veien. Trodde det kunne gå denne gangen, men viser seg at jeg har mest sannsynlig eggløsning i dag, og vi hadde samleie sist fredag morgen. Mannen er bortreist til mandag kveld. Leser om levetid for sædceller inni livmor eller eggleder, og når jeg googler varierer det fra 3 dager til 7 dager eller mer. Men hvordan er det mulig? For det første hadde vi sex hvor jeg var øverst, så kanskje det bidro til at ikke nok sædceller kom seg langt nok opp? For det andre så virker det rart at de skal klare å holde seg inni kroppen når jeg går og står hele dagen på jobb. Vet jeg er litt kunnskapsløs på dette, så glad om noen kan opplyse meg om hva som faktisk er fakta/mulig her. Er det mulig å bli gravid selv om siste samleie var fredag morgen, og eggløsning er i dag? Og selv om samleie var med meg øverst? 😕 Anonymkode: 1a00b...903
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #2 Skrevet 10. april 2022 Jeg har blitt gravid både 5 og 7 dager etter samleie! Altså, den siste gangen så stoppet vi å ha sex 7 dager før eggløsning, siden vi røyk på det på forrige barn. Men neida, jaggu satt den likevel! Husk også at sædcellene lett kommer seg oppover uansett. Tenk hvor mange som blir uplanlagt gravide! Som kanskje få et lite hull i kondomet, eller som forter seg å "grave" ut sæden. Så ja, det er absolutt mulig Anonymkode: c7b47...f56
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #3 Skrevet 10. april 2022 Les denne artikkelen, synes den var veldig opplysende: https://aeon.co/essays/the-idea-that-sperm-race-to-the-egg-is-just-another-macho-myth Anonymkode: fa4c3...667
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #4 Skrevet 10. april 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er prøver, men noen sykluser så kommer jo livet og diverse hindringer i veien. Trodde det kunne gå denne gangen, men viser seg at jeg har mest sannsynlig eggløsning i dag, og vi hadde samleie sist fredag morgen. Mannen er bortreist til mandag kveld. Leser om levetid for sædceller inni livmor eller eggleder, og når jeg googler varierer det fra 3 dager til 7 dager eller mer. Men hvordan er det mulig? For det første hadde vi sex hvor jeg var øverst, så kanskje det bidro til at ikke nok sædceller kom seg langt nok opp? For det andre så virker det rart at de skal klare å holde seg inni kroppen når jeg går og står hele dagen på jobb. Vet jeg er litt kunnskapsløs på dette, så glad om noen kan opplyse meg om hva som faktisk er fakta/mulig her. Er det mulig å bli gravid selv om siste samleie var fredag morgen, og eggløsning er i dag? Og selv om samleie var med meg øverst? 😕 Anonymkode: 1a00b...903 For de som fungerer tipp topp hos begge parter så går det fint det og. Anonymkode: 9245b...eb4
Laura80 Skrevet 11. april 2022 #5 Skrevet 11. april 2022 Ja det går an, men sjansene er små. Jeg har lært at de aller fleste sædceller dør etter 2 dager , selv om det Kan skje de lever lenger. Hvis han kommer hjem i kveld og du har el i dag treffer du bedre om dere har sex i kveld istedenfor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå