Gå til innhold

Barna vil ikke til bestemoren sin.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hun har hverken Wi-Fi eller smarttelefon, hun nekter og få seg nymotens ting. Hva burde jeg gjøre? Er ikke kredittverdig, så får ikke ordnet med abonnement til barna. Er invitert på påskefest, helt rådvil. 

Anonymkode: 0f929...c3c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke latt dem velge det. Uansett skal vel ikke barna sitte med mobil/nettbrett når de er på besøk? 

Anonymkode: 5c5a8...f75

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Da går du ikke på påskefest. 

Eller finner andre løsninger, kan bestemor komme til deg? 

Anonymkode: c98c7...3cd

• Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hun har hverken Wi-Fi eller smarttelefon, hun nekter og få seg nymotens ting. Hva burde jeg gjøre? Er ikke kredittverdig, så får ikke ordnet med abonnement til barna. Er invitert på påskefest, helt rådvil. 

Barna er invitert til påskefest hos bestemor og de nekter å dra fordi de ikke kan bruke skjerm der? Ja, da viser du dem at det finnes en verden også uten skjerm. Mine tre er alle veldig glade i iPad, barnetv og skjerm, men det begrenses - litt på morgenen i helgedager og ferie (så stakkars mor kan slumre litt i sofaen) og litt på kvelden med kveldsmaten før leggetid. Eventuelt noe ekstra hvis noen er syk og ikke orker annet enn å ligge i sofaen. Jeg og far er strenge på det - vi har brettspill, puslespill, barna er ute, de har besøk av venner, vi besøker familie eller familie besøker oss, så der er det ikke skjerm. Det blir nok av skjerm når de blir større, så iallefall de første årene får de oppleve en barndom uten.

P.S. Besteforeldrene lever ikke for evig, så jo flere gode minner med dem, jo bedre. Kanskje ha skattejakt eller noe hvor bestemor har funnet frem noen esker med ting fra gamle dager som kanskje kan være spennende?

Endret av Drizzt
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Er dette seriøst ment? 

De nekter å dra fordi de ikke kan sitte på nettet??? Du bør dra disse bortskjemte drittungene dit etter ørene, det er det du skal gjøre. Herregud......

Anonymkode: 2eecd...87b

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Altså påskefest, en ettermiddag hvor flere er samlet? Om ikke barna klarer seg disse timene uten wifi o.l så har dere virkelig et problem?!?!

Anonymkode: e137f...dc4

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Drizzt skrev (6 minutter siden):

Barna er invitert til påskefest hos bestemor og de nekter å dra fordi de ikke kan bruke skjerm der? Ja, da viser du dem at det finnes en verden også uten skjerm. Mine tre er alle veldig glade i iPad, barnetv og skjerm, men det begrenses - litt på morgenen i helgedager og ferie (så stakkars mor kan slumre litt i sofaen) og litt på kvelden med kveldsmaten før leggetid. Eventuelt noe ekstra hvis noen er syk og ikke orker annet enn å ligge i sofaen. Jeg og far er strenge på det - vi har brettspill, puslespill, barna er ute, de har besøk av venner, vi besøker familie eller familie besøker oss, så der er det ikke skjerm. Det blir nok av skjerm når de blir større, så iallefall de første årene får de oppleve en barndom uten.

P.S. Besteforeldrene lever ikke for evig, så jo flere gode minner med dem, jo bedre. Kanskje ha skattejakt eller noe hvor bestemor har funnet frem noen esker med ting fra gamle dager som kanskje kan være spennende?

De har brukt nettbrett siden de var veldig små, blitt like avhengig som meg. Jeg forstår barna, veldig godt. + De sier bestemor lukter rart..

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Altså påskefest, en ettermiddag hvor flere er samlet? Om ikke barna klarer seg disse timene uten wifi o.l så har dere virkelig et problem?!?!

Anonymkode: e137f...dc4

En fest for meg, varer fort i 3-4 dager. Så hvile i 2-3 igjen. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er dette seriøst ment? 

De nekter å dra fordi de ikke kan sitte på nettet??? Du bør dra disse bortskjemte drittungene dit etter ørene, det er det du skal gjøre. Herregud......

For voksne er så mye bedre, til og ikke bruke nettbrett/mobiltelefon? 

AnonymBruker
Skrevet

De har brukt nettbrett siden de var veldig små, blitt like avhengig som meg. Jeg forstår barna, veldig godt. + De sier bestemor lukter rart..

Herregud, ta dere sammen og dra på besøk.

Anonymkode: 3c799...866

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hadde ikke latt dem velge det. Uansett skal vel ikke barna sitte med mobil/nettbrett når de er på besøk? 

Gjør ikke alle det på besøk? Tar bilder, osv. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kanskje på tide med skjermdetox? Ingen skjerm hele påsken 👍

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For voksne er så mye bedre, til og ikke bruke nettbrett/mobiltelefon? 

Nå er det jo ikke voksne som det er spm om her, er det vel? 

AnonymBruker
Skrevet

Okei... Kanskje barne skulle blitt værende hos bestemor da?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gjør ikke alle det på besøk? Tar bilder, osv. 

Nei.... Og dersom man MÅ ta et par bilder, gjør man fint det uten nett -og blir sittende med nesa nedi skjermen. 

• Liker 1
Skrevet

Vel, det er aldri for sent å snu trenden. Både for din og for barnas skyld. Ja, noen eldre mennesker kan lukte ''rart'' uten at det skyldes dårlig hygiene. Dessuten så lukter det ofte ''rart'' i eldre menneskers hjem. altså, man lukter med en gang man kommer inn at her bor det eldre mennesker. Barna dine vil prøve å finne all slags grunner å ikke være med hos bestemor. Men det er jo opp til deg til syvende og sist. Hvor store er de? Er de tenåringer eller yngre? Jo eldre barna er, jo mer kan de bestemme over egen hverdag. Likevel er det kjipt å tilbringe enda noen timer med nettbrett og skjerm istedet for å møte familie ... 

Skrevet

Merker det er påskeferie, ja

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er dere invitert i 3-4 dager hos bestemor? Det er lenge. Dere kan være der i noen timer hvis barna synes det blir for lenge med 3 dager uten Internett og skjerm.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Herregud, ta dere sammen og dra på besøk.

Anonymkode: 3c799...866

Jeg vil på fest, barna vil ikke til bestemoren. Det er saken. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...