Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobba 5 forskjellige steder og alltid var baksnakking. Når noen går ut av rommet, da begynner å prate om.

hvordan er deres miljø?

Anonymkode: cb4e3...63d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er helt sinnsykt mye baksnakking på alle arbeidsplasser her i Norge, som i alle andre land. 

Jobbet på tre forskjellige plasser og det involverte baksnakking på alle plassene. En av disse hadde mer alvorlig baksnakking, den første var det lite men fortsatt noe, mens den andre hadde også en del alvorlig baksnakking. Når jeg sier alvorlig så mener jeg at det var så mye at ledelsen ble involvert og måtte skvære opp. 

Det som er så sjokkerende er at denne type baksnakking involverer godt voksne folk også. Jobbet med eldre damer som drev å kverulerte og baksnakket så mye. Veldig barnslig oppførsel, men man får dessverre ikke bli kvitt det. 

Vær deg selv and do you, folk snakker uansett. 🥰

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dårlig miljø på det fleste arbeidsplasser.

Tenk deg heller om HVA du snakker om, aldri del noe privat.

Ikke snakk dritt om andre.

Anonymkode: 32dc9...24d

AnonymBruker
Skrevet

Typisk norsk.

Anonymkode: a0471...697

AnonymBruker
Skrevet

Helt typisk norskt. På alle mine arbeidsplasser også. En kollega var blid og smilende, med en gang personen gikk ut av rommet så snakket de norske kollegane dritt om personen. Jeg fikk helt sjokk. Hva er greia med det? Et annet sted fullt av kvinner på en jobb. Samma regla der. Drittsnakk om alle og jeg lurer på om de ikke liker hverandre. Smiler på ansiktet tip personen med en gang personen snur seg så begynner de. Falskt. 

Anonymkode: 54ff7...0be

AnonymBruker
Skrevet

Ja, mye baksnakking overalt. Det er alltid noen som skal kommentere alt og henge seg opp i alt.

Hvis noen er glade og hyggelige, ja da er de falske. 

Hvis noen ikke er glade og smiler konstant, nei da er de bare sinte og negative mennesker som ikke bryr seg. Kvinner er desidert verst, men jeg har en mannlig kollega som går meg på nervene fordi han snakker ned alle. Jeg holder meg nøytral og møter alle på en vennlig måte.

Anonymkode: 5a51b...206

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke samme erfaring, jeg har opplevd svært lite baksnakking på arbeidsplassene jeg har hatt.

Men det betyr kanskje at jeg var den som ble baksnakket da jeg gikk ut av rommet?

Anonymkode: 92627...de6

Skrevet

Vi har veldig lite baksnakking. På forrige arbeidsplass var det mye, så pass mye at jeg byttet jobb.

Har bare en. Hun har fått tilsnakk av rektor flere ganger, men snakker om alle. Tror det ligger i personligheten, for hun skjerper seg kanskje en kort stund. Så er det på an igjen.

Skrevet

Når det er sagt. Ikke noe bedre i USA, der jeg bodde en stund i oppveksten.

AnonymBruker
Skrevet

Du vet at i Norge er det blitt langt med attraktivt, og "Snakke om hverandre, en med hverandre" og dette har bredd om seg, og blitten slags ukultur.  Årsaken ligg nok i at samfunnet har endret seg, og sosiale medier har endret på mye.

Anonymkode: 2096b...fa1

Skrevet

Nei, det har jeg ikke opplevd. Opplever heller at kollegaer er veldig forsiktige med å snakke om andre. 

Gjest Paramount
Skrevet

Framsnakking er mer vanlig synes jeg. Det kommer nok mye an på hvilket miljø du er i. Jobber du i butikk eller på lager er det nok mye baksnakking. Folk som er misfornøyde baksnakker andre, og stemmer til venstre i politikken, det er hovedregelen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har slutta og tenke på det og bry meg om det, for jeg vet jeg er mye bedre menneske enn de fleste. 

Anonymkode: 52007...463

AnonymBruker
Skrevet
Ghostface skrev (4 timer siden):

Det er dessverre vanlig.

ikke sant!

Anonymkode: cb4e3...63d

AnonymBruker
Skrevet

Er nok ikke et norsk fenomen dette. Har jobbet i mange land, og det avhenger helt av sammensetning av mennesker - uansett hvor på kloden man vefinner seg.

Anonymkode: b9fcb...a33

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Er nok ikke et norsk fenomen dette. Har jobbet i mange land, og det avhenger helt av sammensetning av mennesker - uansett hvor på kloden man vefinner seg.

Anonymkode: b9fcb...a33

Enig.

Lite baksnakking i min krets. Vil absolutt ikke kalle det «typisk norsk». Baksnakking er noe mennesker med lav selvtillit bedriver tiden med.

Anonymkode: dcfe5...68d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...