AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #1 Skrevet 10. april 2022 Hvor sender man for å få fjernet hvem som er mor på papiret til meg? Anonymkode: ce1f0...95d
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #3 Skrevet 10. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvor sender man for å få fjernet hvem som er mor på papiret til meg? Anonymkode: ce1f0...95d Er du et barn? Da sender du en melding til barnevernet. Anonymkode: 91504...3a7 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #6 Skrevet 10. april 2022 Høh? Hvis man er satt opp som mor så blir ikke dette fjernet. Man er ført opp som mor for alltid. Anonymkode: bc5d3...e1f 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #7 Skrevet 10. april 2022 Ditt biologiske opphav, får du ikke fjernet fra papirene selv om du adopterer deg selv bort. Hvis du er under 18, og trenger en ny omsorgsperson, kontakter du barnevernet. Anonymkode: c4fdb...488 4
GammelKaktus Skrevet 10. april 2022 #8 Skrevet 10. april 2022 Hvem som er din mor blir ikke fjernet før hun er død, dessverre. Er nå slik at man kan lettere kvitte seg med sine barn enn man kan bli kvitt sine foreldre på papiret. Eneste som kan løse det før hun er død er om du blir adoptert.
Jadaomatte Skrevet 10. april 2022 #9 Skrevet 10. april 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvor sender man for å få fjernet hvem som er mor på papiret til meg? Anonymkode: ce1f0...95d Papiret er vel bare en formalitet, om du vil kvitte deg med din mor så bryt kontakten. 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #10 Skrevet 11. april 2022 Men hvis jeg skal søke om tapt barndom, så er den jo kryss lagt i retning kommune. Men det er ikke kommune jeg er ute etter, men diskvalifisering av familieliv. Anonymkode: ce1f0...95d
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #11 Skrevet 11. april 2022 Ikke lett å forstå hva du mener, mener du å ta foreldreansvaret fra din mor eller ? Hvor gammel er du ? Anonymkode: 89b4c...2a8 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #12 Skrevet 11. april 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Men hvis jeg skal søke om tapt barndom, så er den jo kryss lagt i retning kommune. Men det er ikke kommune jeg er ute etter, men diskvalifisering av familieliv. Anonymkode: ce1f0...95d Hva er det du mener egentlig? Anonymkode: bc5d3...e1f
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #13 Skrevet 11. april 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hvor sender man for å få fjernet hvem som er mor på papiret til meg? Anonymkode: ce1f0...95d Først så går man barneskolen ferdig så man kan skrive forståelig norsk. Anonymkode: a43f6...3e9 4
tussi680 Skrevet 11. april 2022 #14 Skrevet 11. april 2022 (endret) Foreldrene mine er borte, men de står likevel oppført som det hos Folkeregisteret fremdeles. Endret 11. april 2022 av tussi680
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #15 Skrevet 11. april 2022 FrøkenMånestråle skrev (12 timer siden): Hvem som er din mor blir ikke fjernet før hun er død, dessverre. Er nå slik at man kan lettere kvitte seg med sine barn enn man kan bli kvitt sine foreldre på papiret. Eneste som kan løse det før hun er død er om du blir adoptert. Det blir da ikke fjernet når foreldre dør! Anonymkode: b2475...d4c 3
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #16 Skrevet 11. april 2022 Du må nok slite med din mor på papiret for all tid. Du kan selvfølgelig kutte ut kontakten, men på papiret vil hun alltid stå. Anonymkode: a3947...5bc
Gjest Blondie65 Skrevet 11. april 2022 #17 Skrevet 11. april 2022 Nå vet ikke jeg hvor gammel du er TS, så jeg svarer litt forskjellige alternativer her. UNDER 18 Du som barn har krav på omsorg og samvær med begge dine foreldre, ikke omvendt. Du kan nekte samvær og hvis en av dine foreldre er uegnet til å ha den daglige omsorgen kan den andre forelderen få det i stedet. OVER 18 Voksne mennesker har ikke den samme rettighet til omsorg og samvær, men når man er voksen så bestemmer man over sitt eget liv. Plagsomme foreldre som glemmer at man ikke lenger er et barn må man selv holde avstand fra. HVEM SOM ER BARNETS FORELDRE ... blir fastsatt når barnet blir født. Dette handler om hvem som er biologiske foreldre. Det er noe som alle kan være helt uavhengig av evnene. Selv om en adopteres bort vil ikke dette endres. Jeg vet imidlertid om flere som har blitt adoptert i voksen alder av den forelderen som faktisk har vært reell pappa eller mamma for dem hele livet. Da har det handlet om at man har styrket båndet som allerede finnes der og gitt barnet de samme juridiske rettigheter som biologiske barn til de samme har (arv f.eks.). Dette endrer imidlertid ikke det biologiske opphav.
GammelKaktus Skrevet 11. april 2022 #18 Skrevet 11. april 2022 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Det blir da ikke fjernet når foreldre dør! Anonymkode: b2475...d4c Inne på helse Norge sine sider blir det fjernet når de er er døde. Gikk ut i fra at det var hovedproblemet til ts, da det er det som vanligvis er problemet. Har du ikke kontakt med dine foreldre i dag kan du faktisk risikere at de blir kontaktet om du havner i en ulykke og du havner på sykehus. Og det til tross for at du uttrykkelig har skrevet ned i journal at de ikke skal kontaktes og ikke er skrevet opp som pårørende.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #19 Skrevet 12. april 2022 FrøkenMånestråle skrev (På 11.4.2022 den 9.11): Inne på helse Norge sine sider blir det fjernet når de er er døde. Gikk ut i fra at det var hovedproblemet til ts, da det er det som vanligvis er problemet. Har du ikke kontakt med dine foreldre i dag kan du faktisk risikere at de blir kontaktet om du havner i en ulykke og du havner på sykehus. Og det til tross for at du uttrykkelig har skrevet ned i journal at de ikke skal kontaktes og ikke er skrevet opp som pårørende. Det er nok det siste du skriver som er saken her. Jeg er i samme situasjon. 40år og ønsker ikke at mamma blir den som man ringer til om jeg dør eller havner i en ulykke. Vi har et så ekstremt dårlig forhold og jeg ønsker å ha avstand. Jeg ønsker at hu skal vite minst mulig. Og ivertfall ikke være det menneske som tror hu har enerett til å ordne med en begravelse for meg eller ta ansvar om jeg blir ufør. Da vil hun nok bare kose seg med oppmerksomheten og sympatien hun får som følger. Så selv om jeg er godt voksen så kunne jeg tenkt meg å fjerne hun fra å stå som mor i Helse-Norge eller andre offentlige steder. Anonymkode: 71a0c...ac0
GammelKaktus Skrevet 12. april 2022 #20 Skrevet 12. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er nok det siste du skriver som er saken her. Jeg er i samme situasjon. 40år og ønsker ikke at mamma blir den som man ringer til om jeg dør eller havner i en ulykke. Vi har et så ekstremt dårlig forhold og jeg ønsker å ha avstand. Jeg ønsker at hu skal vite minst mulig. Og ivertfall ikke være det menneske som tror hu har enerett til å ordne med en begravelse for meg eller ta ansvar om jeg blir ufør. Da vil hun nok bare kose seg med oppmerksomheten og sympatien hun får som følger. Så selv om jeg er godt voksen så kunne jeg tenkt meg å fjerne hun fra å stå som mor i Helse-Norge eller andre offentlige steder. Anonymkode: 71a0c...ac0 Ja, det er synd man som voksen ikke har mulighet til å "fraskrive" seg sine foreldre. Det man kan gjøre om man ikke ønsker at ens foreldre skal bli kontaktet er jo å få det skrevet ned i journalen. Skal man ta en operasjon eller annet innenfor helse så dobbeltsjekker man hvem som står som pårørende slik at ikke feil person blir ringt om det skulle være noe. En fremtidsfullmakt er og smart å ha og gi den til noen du stoler på som og alltid blir skrevet som nærmeste pårørende slik at du vet ikke din mor kan komme inn å blande seg, men det vet du nok allerede. Skal man ta en operasjon eller annet innenfor helse så dobbeltsjekker man hvem som står som pårørende slik at ikke feil person blir ringt om det skulle være noe. Men sikre seg kan man jo aldri helt gjøre, havner man i en bilulykke så sjekker kanskje politi og da ringer de nok de som er registrert på folkeregisteret... Utrolig irriterende. De burde da kunne finne opp en boks en kunne krysse av i, så en kunne velge om en ønsker at ens foreldre eller annen familie blir kontaktet om det skulle være noe. Så hvis offentlige instanser som politi og helse hadde søkt på navnet så popper det opp at familien ikke skal kontaktes, eventuelt hvem som skal kontaktes. Er jo ganske mange i dag som ikke har kontakt med familien.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå