Gå til innhold

«Må» man ha enkel, rund giftering?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Liker mer stilen av kanskje mer forlovelsesring-typen. Ser for meg at jeg ville likt best å ha en slik type, og ikke nødvendigvis en enkel ring i tillegg.

Ville ikke det ha blitt oppfattet som en giftering om jeg feks bare hadde gått med en slik:

image.jpeg.aaae2d907d3f3d9091094cfc894992f4.jpeg

Anonymkode: 2fd87...881

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du må ingenting :) Vi har ikke klassiske gifteringer.

Jeg hadde tenkt det kanskje var en forlovelsesring eller en pen ring, men syns du det er viktig hva andre mener? Det er du som skal gå med den, så det er bare din/mannens mening som betyr noe.

Anonymkode: 1a4a6...b23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Liker mer stilen av kanskje mer forlovelsesring-typen. Ser for meg at jeg ville likt best å ha en slik type, og ikke nødvendigvis en enkel ring i tillegg.

Ville ikke det ha blitt oppfattet som en giftering om jeg feks bare hadde gått med en slik:

image.jpeg.aaae2d907d3f3d9091094cfc894992f4.jpeg

Anonymkode: 2fd87...881

Oppfatter ikke denne ringen som giftering. Men dere velger selvfølgelig helt fritt. Noen velger ekteskapshalskjede isteden, hvis noe gjør bruk av ringer vanskelig, som feks jobb.

En annen ting som gjør at jeg ikke ville valgt den ringen du har plukket ut er at den er mer utsatt for slitasje, kan hekte seg opp i votter og i mitt hode ikke er egnet til hver-dag-hele-året-bruk.

Anonymkode: 5527b...4c5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tenker ringen skal signalisere at du er gift, vil ikke en slik ring gjøre det etter min mening. Dette er for meg en forlovelsesring og ikke en giftering. Men man gjør jo det som passer best for en selv. 🙂 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tenker ikke giftering når jeg ser den. Når det er sagt er det en svært pen ring og det er dere som bestemmer hvordan dere vil ha det🥰

Anonymkode: 68033...545

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Våre gifteringer er tykke,i sølv.

Har du denne ringen på 'riktig'finger, ser jeg det som en giftering☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man,må jo selvsagt ingenting, men om du vil at ringen skal signalisere at du er gift, velger du en tradisjonell ring. Jeg synes også dette er mye mer praktisk og behagelig.

Med det sagt er ringen veldig vakker.

Anonymkode: 791ff...858

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fin ring, men jeg hadde ikke orket å ha den på meg hele døgnet hele året. Den blir møkkete, slitt og hekter seg fast. Det er mye mer praktisk med en glatt ring når man skal ha den på fingeren resten av livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis målet er at andre umiddelbart skal se og forstå at du er gift, ville jeg gått for en klassisk glatt gullring. Utover det kan man gjøre akkurat som man vil. Jeg kjenner mange som har valgt alternative løsninger, også varianter som likner på den i HI.

Som singel bærer jeg for øvrig de ringene jeg vil på de fingrene jeg vil og ser ingen automatikk i at en ring er en giftering bare fordi den sitter på en spesiell finger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kan ikke fordra ringer som hekter seg fast i alt, drar ut tråder i gensere og overalt, i vanter og luer og alt som er strikket.

Skitten blir den også innimellom gripeklørne og steinene, og må stadig renses for å holde seg pen, og du må ta den av deg hele tiden for f.eks. matlaging for å ikke søle den til innimellom alle kriker og kroker på den.

Jeg hadde aldri orket en sånn ring som på bildet ditt til hverdagsbruk. Foretrekker en glatt ring der ingenting setter seg fast, helst gull, men man kan velge sølv eller hvitt gull om man vil.

Anonymkode: 9a75e...4a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har ikke det store behovet for å være "merket" som gift.

Jeg har diamantbånd, og enstens diamantring, som jeg bruker når jeg ønsker. Mannen har en enkel gullring han bruker innimellom. 

Anonymkode: 0fc3c...0a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg kan ikke fordra ringer som hekter seg fast i alt, drar ut tråder i gensere og overalt, i vanter og luer og alt som er strikket.

Skitten blir den også innimellom gripeklørne og steinene, og må stadig renses for å holde seg pen, og du må ta den av deg hele tiden for f.eks. matlaging for å ikke søle den til innimellom alle kriker og kroker på den.

Jeg hadde aldri orket en sånn ring som på bildet ditt til hverdagsbruk. Foretrekker en glatt ring der ingenting setter seg fast, helst gull, men man kan velge sølv eller hvitt gull om man vil.

Anonymkode: 9a75e...4a3

Har aldri hatt problemer med noe av dette, etter 15 år med tre ringer med "klør" som jeg stort sett bruker i hverdagen.

Har du brukt (kvalitets)ring med stener selv over tid? Eller uttaler du deg bare om hvordan du tror det er? Eventuelt -  jobber du i fjøs? 

Anonymkode: 0fc3c...0a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bruker forlovelsesringen som giftering. Den har ganske stor diamant og noen safirer på siden. 

Anonymkode: c0cb1...602

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...