Gå til innhold

Altså, hvorfor går man ikke ned ved sykdom?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Nå har jeg ligger rett ut med først oppkast og deretter influensa med feber i 5 dager. Knapt dursjet og så vidt fått i meg et par knekkebrød. Drukket litt væske men ikke store mengder. Så og si en fastekur...nå er jeg bedre og sku på vekta. Tenkte at ja nå har jeg ivertfall hatt "ufrivillig slankekur"...men nei...ikke et j...gram engang. 

Skjer?

Anonymkode: a46c2...81b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg vet ikke hvorfor det er sånn, men jeg har opplevd det samme flere ganger selv. Nå sist etter jeg hadde korona og lå for det meste i senga. Spiste lite og hadde feber. Ikke gått ned et gram jeg heller. Aner ikke hva det skyldes. Kanskje at det blir så lite bevegelse? 

Anonymkode: d3805...0d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er ikke sånn til meg, har opplevd flere ganger å gå ned under sykdom. Sist da jeg hadde omgangssyken forsvant tre kilo på en helg. Ettersom jeg spiste så forsiktig hele uka etter, så holdt de seg borte.

Det høres veldig rart ut, det er jo i utgangspunktet kalorier inn vs. kalorier ut. Mulig kroppen tviholder på den energien den kan ettersom den skjønner at det er krise og den trenger energien for å bli frisk? 

Anonymkode: e1280...52c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Veldig rart. Jeg raser ned i vekt når jeg ligger syk. Kanskje du generelt har mindre væske i kroppen? Det er jo først og fremst væsketap som gjør det, man rekker jo egentlig ikke å gå ned sånn på ordentlig på noen få dager, men jeg har såpass mye væske i vevet at jeg ser myye tynnere ut med det samme jeg blir litt dehydrert. 

Anonymkode: c2152...a18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Veldig rart. Jeg raser ned i vekt når jeg ligger syk. Kanskje du generelt har mindre væske i kroppen? Det er jo først og fremst væsketap som gjør det, man rekker jo egentlig ikke å gå ned sånn på ordentlig på noen få dager, men jeg har såpass mye væske i vevet at jeg ser myye tynnere ut med det samme jeg blir litt dehydrert. 

Anonymkode: c2152...a18

Slet med å få i meg væske pga kvalme ja, og jeg er 8 kg unna idealvekt. Så kanskje det ligger noe der🤔

Anonymkode: a46c2...81b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...