Gå til innhold

Kan en person som aldri har hatt kjæreste og nesten ikke hatt sex gi råd om forhold?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en venninne som aldri har hatt kjæreste og nesten ikke hatt sex, kun noen få one night stands.

Hun er veldig skråsikker når det gjelder råd til meg angående partner, kjærlighetssorg og hvordan forhold skal være, men jeg tenker at dama ikke har snøring for hun har jo opplevd noe av dette selv.

Anonymkode: 81e9c...1e6

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har en venninne som aldri har hatt kjæreste og nesten ikke hatt sex, kun noen få one night stands.

Hun er veldig skråsikker når det gjelder råd til meg angående partner, kjærlighetssorg og hvordan forhold skal være, men jeg tenker at dama ikke har snøring for hun har jo opplevd noe av dette selv.

Aldri, skulle det være

Ts 

Skrevet

Tydeligvis. Du snakker jo med henne.

Skrevet

Selvsagt kan man ikke stole på henne som en ekspert. Men det betyr ikke at hun ikke kan ha interessante synspunkter likevel. 

Og selv om man er eller har vært i et eller flere forhold så betyr jo heller ikke det at man vet alt om hvordan det fungerer i andres forhold. 

Personer er forskjellige, forhold og situasjoner er forskjellige. Det er  ingen som er eksperter på akkurat din situasjon. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Venninna di bør minst ha bak seg to 5-årige ekteskap for å kunne gi deg kvalifiserte råd om forhold. 

Anonymkode: 7b0eb...784

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Sondre Sumstad skrev (2 minutter siden):

Tydeligvis. Du snakker jo med henne.

Jeg mener at hennes meninger er litt for bastante for hun snakker utifra hva hun mener hun hadde tenkt og følt hvis hun hadde hatt en kjæreste, eller ting hun har lest som hun tror er reelt i et forhold, men hun snakker jo ikke ut fra egne erfaringer. 

Ts 

Skrevet

Har en venninne på snart 50, som ofte kommer med råd angående kjærester og forhold. Selv så har hun aldri hatt kjæreste, og det er to tiår siden hun var på forrige date. Må innrømme at hun ikke er den jeg ville ha oppsøkt hvis jeg slet på hjemmebane. 

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hun kan selvfølgelig gi råd. Og om hun ikke har hatt kjærste selv,  så har jo de fleste sett hvordan andres forhold har vært, og hva som funka bra og dårlig for dem..   så en mening kan en jo ha. Og av og til kan det jo være hode innspill også, sikkert. Men som andre og sier.... hun jan gi råd.men du trenger ikke å følge dem. Men om du spør henne om råd så er det jo lurt å vurdere om rådet er godt eller dårlig og så gjøre det du finner ut er best for deg. 

Men så er det det med å være bastant da.. Det er jo ikke alltid bastante råd er det beste. Det kan jo hende det man  ofte trenger er noen som lytter og er interessert i dine perspektiv og opplevelser? 

Anonymkode: e4d8b...50b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at de som har vært single lenge har en annen forståelse av ting, og faktisk kan ha noe å tilføre, ja.  Det er mye man finner seg i når man har vært i forhold (kanskje destruktive) hele livet, mens en som ikke har det lettere kan se hva som er uakseptabelt, fordi man som voksen har reflektert over det, eller rett og slett tenker logisk i stedet uten de tilknytningene man har. Uansett er det interessant å høre fra et annet perspektiv, det trenger ikke å bety at du må ta rådene hennes. 

Anonymkode: d138d...d68

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg mener at hennes meninger er litt for bastante for hun snakker utifra hva hun mener hun hadde tenkt og følt hvis hun hadde hatt en kjæreste, eller ting hun har lest som hun tror er reelt i et forhold, men hun snakker jo ikke ut fra egne erfaringer. 

Ts 

Hvis rådet er "slå opp" så er det ofte litt for enkelt ja. Man må jo være klar for sånne ting selv, selv om at tegnene på at man burde det kanskje er der. 

Anonymkode: d138d...d68

Skrevet

Vedkommende kan jo ha erfaring med familie, vennskap etc. Det kan være relevant for forhold også. Uansett er jo ingen forhold de samme. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Coaches don't play

Anonymkode: 61619...ce7

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er mer det at hun tror at alt er svart/ hvitt, og hvis ikke en ting fungerer så gjør man sånn og sånn og da blir alt bra.

Hun har en drøm om hvordan hennes forhold skal være, og hvis vi andre ikke har det akkurat sånn, er det helt idiotisk.

Ts 

Skrevet

Det er mer det at hun tror at alt er svart/ hvitt, og hvis ikke en ting fungerer så gjør man sånn og sånn og da blir alt bra.

Hun har en drøm om hvordan hennes forhold skal være, og hvis vi andre ikke har det akkurat sånn, er det helt idiotisk.

Ts 

Du trenger jo ikke høre på rådene hennes om du ikke synes det er nyttig. 

AnonymBruker
Skrevet

Jo mindre man vet, jo mer bastant blir man. 

Anonymkode: 756e3...209

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Virrevirrevapp skrev (1 time siden):

Du trenger jo ikke høre på rådene hennes om du ikke synes det er nyttig. 

Hun blir oppgitt og irritert hvis jeg ikke hører på hennes råd, for hun mener hun har svaret.

Ts 

Skrevet

Hun blir oppgitt og irritert hvis jeg ikke hører på hennes råd, for hun mener hun har svaret.

Ts 

Da kan du velge å trekke deg unna henne. 

AnonymBruker
Skrevet

Vel, ingen er eksperter. Folk spyr som regel bare ut sine egne anekdotiske råd. KG er jo et kjempegodt eksempel på det. 

Hun kan fint gi like gode råd som noen som har kasta bort 9 år i et forhold gjennom 20-årene og egentlig har særs lite å by på av råd annet enn hva man ikke bør bruke 20-årene til.

Anonymkode: ccac4...b2e

AnonymBruker
Skrevet

Problemet med venninna di er nok ikke at hun ikke har erfaring med forhold. Det er at hun ser verden i svart-hvitt og gir bastante råd. Det kommer hun sikkert til å fortsette med å gi selv om hun havner i et forhold. 

Anonymkode: a6b56...b11

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...