AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #1 Skrevet 10. april 2022 Har en kompis jeg har hatt et godt vennskap til de siste årene. Jeg er gift, han har samboer. Vi har kunnet prate om alt uten noe som helst blir kleint, helt til jeg nevnte sex her for litt siden. Han ble så rar, akkurat som han ble sur? Vi snakket videre om tema, men merket humøret skiftet på han 🤔 Så vi skiftet tema, og nå har jeg ikke pratet med han siden denne samtalen 🙄 noen som har lign erfaringer? kan det være at han har følelser for meg siden han reagerteslik? Skjønner virkelig ingenting og ikke så lett å ta det opp med han enda.. Anonymkode: 97def...416
Frk Midnattsol Skrevet 10. april 2022 #2 Skrevet 10. april 2022 Jeg tenker at det kanskje er noe seksuelt han sliter med, som gjør at han kanskje ikke føler seg vel med seksualitet som samtaletema. Det kan være mange typer problemer, alt fra at han sliter med reisning, lysttematikk, at samboeren hans har kommet med en sårende seksuell kommentar, at samboer kanskje har vært utro osv.... Det kan være 1000 grunner, og den tanken om at han kanskje har følelser for deg, kan selvfølgelig være en av disse, men jeg tenker at det muligens ikke hadde vært min første tanke.... 2 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #3 Skrevet 10. april 2022 Hm hva ville vært din første tanke da? Ts Anonymkode: 97def...416
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #4 Skrevet 10. april 2022 Det er faktisk ikke alle som er interessert i å snakke om sex med venner. Anonymkode: 5256b...de6 4
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #5 Skrevet 10. april 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er faktisk ikke alle som er interessert i å snakke om sex med venner. Anonymkode: 5256b...de6 Forståelig det såklart, men da kan man vel si at dette syns jeg ikke vi burde prate om?☺️ Syns jo det er rett og rimelig da isåfall, lettere å forstå hverandre da. Ts Anonymkode: 97def...416
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #6 Skrevet 10. april 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Forståelig det såklart, men da kan man vel si at dette syns jeg ikke vi burde prate om?☺️ Syns jo det er rett og rimelig da isåfall, lettere å forstå hverandre da. Ts Anonymkode: 97def...416 Han har samboer. Hvorfor skulle han da sitte og diskutere sex med deg? Sikker på at det ikke er DU som er interessert? Og projiserer følelsene dine på ham? Anonymkode: 5256b...de6 4 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #7 Skrevet 10. april 2022 Ganske mulig at han syntes det var upassende og ukomfortabelt siden dere er venner av ulike kjønn, med partnere på hver side. Ganske vanlig at menn kan tolke slikt som at en dame prøver seg eller ønsker seksuell oppmerksomhet. Han tror nok at du har følelser for han siden han har vært slik i ettertid. Anonymkode: e7c71...a26 5
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #8 Skrevet 10. april 2022 Frk Midnattsol skrev (7 timer siden): Jeg tenker at det kanskje er noe seksuelt han sliter med, som gjør at han kanskje ikke føler seg vel med seksualitet som samtaletema. Det kan være mange typer problemer, alt fra at han sliter med reisning, lysttematikk, at samboeren hans har kommet med en sårende seksuell kommentar, at samboer kanskje har vært utro osv.... Det kan være 1000 grunner, og den tanken om at han kanskje har følelser for deg, kan selvfølgelig være en av disse, men jeg tenker at det muligens ikke hadde vært min første tanke.... At han sliter med noe seksuelt hadde ikke vært min første tanke heller. Men ja det kan være 1000 grunner, og vi mennesker tolker gjerne andre ut fra oss selv og våre egne erfaringer. Dersom jeg skulle gjettet ville jeg tenkt at det sannsynligvis handlet om at dette var et tema han ikke var komfortabel med å snakke om (spesielt ikke med en kvinne), siden dette er veldig vanlig. Men den eneste måten å finne ut av hva det faktisk handler om, er jo å spørre han. Det syns jeg Ts burde gjøre. Anonymkode: e7c71...a26 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #9 Skrevet 10. april 2022 Det var ikke noe seriøs prat om sex forsåvidt, litt sånn småklein setting i grunn. Jeg pleier ikke å prate om sex med venner på den måten egentlig, så det blir stortsett småkleint og rart uansett og da er det på en måte stemning deretter, at man fniser det litt bort liksom. Jeg vil ikke tråkke over noen grense med han og vil gjerne beholde vennskapet. ts Anonymkode: 97def...416
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #10 Skrevet 11. april 2022 Samme svar som i den identiske tråden din her: https://forum.kvinneguiden.no/topic/1572644-sjalu-kompis/?tab=comments#comment-29636951 Han er ikke sjalu, han synes det er ubehagelig å snakke med deg om sex. Du tråkker over grensen hans og han liker det ikke. Om du er en god venn så er du oppmerksom på slikt å styrer unna slike tema. Anonymkode: cd187...992 4
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #11 Skrevet 11. april 2022 Du skriver ikke rett ut at du er kvinne, men menn er ikke "kompiser" med kvinner. Så tanken på at du har sex med noen annen, er ikke noe han har lyst til å forholde seg til. Noen er jo dessverre helt ubrukelige til å snakke om sex, enten det er på et overfladisk, eller nært plan, men jeg tror at du likegodt kan ha rett i din mistanke, som noe annet. Anonymkode: 078e3...7b6 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #12 Skrevet 11. april 2022 AnonymBruker skrev (På 10.4.2022 den 16.49): Har en kompis jeg har hatt et godt vennskap til de siste årene. Jeg er gift, han har samboer. Vi har kunnet prate om alt uten noe som helst blir kleint, helt til jeg nevnte sex her for litt siden. Han ble så rar, akkurat som han ble sur? Vi snakket videre om tema, men merket humøret skiftet på han 🤔 Så vi skiftet tema, og nå har jeg ikke pratet med han siden denne samtalen 🙄 noen som har lign erfaringer? kan det være at han har følelser for meg siden han reagerteslik? Skjønner virkelig ingenting og ikke så lett å ta det opp med han enda.. Anonymkode: 97def...416 Jeg synes som mann at det er rart at du tolker dette som sjalusi. Han er vennen din, og dere er begge opptatt. Er det rart at han synes det blir kleint å snakke om sex med deg? Han synes kanskje det blir feil. Hvis han faktisk bare vil ha deg som venn ønsker han kanskje ikke å tenke på sex med deg. Å tolke dette til at han har følelser for deg blir også noe spesielt. Kan seff ikke utelukkes, men det er et tynt grunnlag å bygge en slik mistanke på. Det kan som en annen nevnte være tusen grunner, så den tolkningen du har valgt kan like gjerne høres ut som ønsketenkning fra din side. Hvorfor skal du snakke om sex med ham? Erfaringsgrunnlaget vil være veldig forskjellig. Med venner av samme kjønn kan man lett relatere seg til erfaringene, ikke sånn nødvendigvis med motsatt kjønn. Anonymkode: d6db4...dbd 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå