AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #1 Skrevet 10. april 2022 Utifra alt jeg har lest her og andre steder; dydighet og lav seksuallyst er fortsatt idealet. sex er ikke noe man skal gjøre for egen nytelse; men for reproduksjon og kjærlighet. Når man er gift noen år og den spirende romantiske delen av forholdet er over er også det mest dydige å være opptatt av andre ting. oss andre seksuelle vesner kan ikke fortelle om det uten en viss fordømming. Anonymkode: a0e5d...18c
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #2 Skrevet 10. april 2022 Tror ikke de fleste tenker sånn i dag, men samtidig kunne jeg ikke vært åpen overfor foreldrene mine om hadde et sexliv som singel. De er i midten av 70 årene. Anonymkode: 991d1...f9b
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #3 Skrevet 10. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Når man er gift noen år og den spirende romantiske delen av forholdet er over er også det mest dydige å være opptatt av andre ting. Det er kvinner som forfekter det synet, i hovedsak. Noen unntak finnes, og de er lykkelige, med sin mann, i årevis. Anonymkode: 894c1...cd7
bullehurk Skrevet 10. april 2022 #4 Skrevet 10. april 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): og de er lykkelige, med sin mann, i årevis. På utsiden kanskje, ja
Trolltunge Skrevet 10. april 2022 #5 Skrevet 10. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Utifra alt jeg har lest her og andre steder; dydighet og lav seksuallyst er fortsatt idealet. sex er ikke noe man skal gjøre for egen nytelse; men for reproduksjon og kjærlighet. Når man er gift noen år og den spirende romantiske delen av forholdet er over er også det mest dydige å være opptatt av andre ting. oss andre seksuelle vesner kan ikke fortelle om det uten en viss fordømming. Anonymkode: a0e5d...18c Da har du ikke lest alt verken her eller andre steder. Du har rett i at det synes å være menn med høy sexlyst og kvinner med lav sexlyst som liksom har fått talerett for menn og kvinner, men vi er da rimelig mange som protesterer på dette, og du finner også rikelig med innlegg i den retningen. Problemet er at man ofte legger mest merke til det man allerede mener, så jeg anbefaler deg å lese grundigere. Også det som strider mot det du mener. For om alt du leser her og andre steder sier det samme må du nødvendigvis ha oversett veldig mye. Da må du begynne å lese det du til nå har hoppet over. 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #6 Skrevet 10. april 2022 bullehurk skrev (9 minutter siden): På utsiden kanskje, ja Har du sett slike forhold fra innsiden kanskje? Anonymkode: 894c1...cd7 1
KvinneguidenBruker Skrevet 10. april 2022 #7 Skrevet 10. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Utifra alt jeg har lest her og andre steder; dydighet og lav seksuallyst er fortsatt idealet. sex er ikke noe man skal gjøre for egen nytelse; men for reproduksjon og kjærlighet. Når man er gift noen år og den spirende romantiske delen av forholdet er over er også det mest dydige å være opptatt av andre ting. oss andre seksuelle vesner kan ikke fortelle om det uten en viss fordømming. Anonymkode: a0e5d...18c Can't relate 🤷🏻♀️
bullehurk Skrevet 10. april 2022 #8 Skrevet 10. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har du sett slike forhold fra innsiden kanskje? Anonymkode: 894c1...cd7 Jeg har kjennskap til en god del, ja. Naiviteten lenge leve .... 🙄
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #9 Skrevet 10. april 2022 Trolltunge skrev (7 minutter siden): Da har du ikke lest alt verken her eller andre steder. Du har rett i at det synes å være menn med høy sexlyst og kvinner med lav sexlyst som liksom har fått talerett for menn og kvinner, men vi er da rimelig mange som protesterer på dette, og du finner også rikelig med innlegg i den retningen. Problemet er at man ofte legger mest merke til det man allerede mener, så jeg anbefaler deg å lese grundigere. Også det som strider mot det du mener. For om alt du leser her og andre steder sier det samme må du nødvendigvis ha oversett veldig mye. Da må du begynne å lese det du til nå har hoppet over. Jeg ser jo disse meningene også, og jeg mener jo helt klart at det bør være lite skambelagt å like sex. Problemet er alle disse som mener det motsatte. Dem er det mange av. En av de har allerede kommentert i denne tråden. Anonymkode: a0e5d...18c
Lava Anne Skrevet 10. april 2022 #10 Skrevet 10. april 2022 (endret) Dummeste jeg har hørt. Det er sex overalt. Det finnes vel omtrent ingen tabuer i dag, ikke på samfunnsnivå. Alt er ihjelkokt. Det eneste er at du blir sosialt sanksjonert for ulike ting i ulike miljøer og man dømmes selvfølgelig etter samtidsnormer. Sex utenfor ekteskapet er utroskap, men det er ikke særlig tabu. Det er så mange som synes synd på seg selv her på kg. Ta dere en bolle, bytt miljø og slutt med sutringa. Endret 10. april 2022 av Lava Anne 4
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #11 Skrevet 10. april 2022 bullehurk skrev (Akkurat nå): Jeg har kjennskap til en god del, ja. Naiviteten lenge leve .... 🙄 Mener du da at man ikke kan være lykkelig som kvinne med et aktivt sexliv i ekteskapet, eller forholdet? Anonymkode: a0e5d...18c
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #12 Skrevet 10. april 2022 Lava Anne skrev (Akkurat nå): Dummeste jeg har hørt. Det er sex overalt. Det finnes vel omtrent ingen tabuer i dag, ikke på samfunnsnivå. Alt er ihjelkokt. Det eneste er at du blir sosialt sanksjonert for ulike ting i ulike miljøer og man dømmes selvfølgelig etter samtidsnormer. Sex utenfor ekteskapet er utroskap, men det er ikke særlig tabu. Det er så mange som synes synd på seg selv her på kg. Ta dere en bolle og slutt med sutringa. Sex utenfor ekteskap, som i å ha sex uten å være gift. Anonymkode: a0e5d...18c 1
Lava Anne Skrevet 10. april 2022 #13 Skrevet 10. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sex utenfor ekteskap, som i å ha sex uten å være gift. Anonymkode: a0e5d...18c Jaja, fremdeles ikke tabu. På samfunnsnivå. Da må det være miljøet du er i, sognet du sogner til eller noe.
bullehurk Skrevet 10. april 2022 #14 Skrevet 10. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mener du da at man ikke kan være lykkelig som kvinne med et aktivt sexliv i ekteskapet, eller forholdet? Anonymkode: a0e5d...18c Joda, definitivt. Men her er garantert mye "faking"ute å går.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #15 Skrevet 10. april 2022 Lava Anne skrev (1 minutt siden): Jaja, fremdeles ikke tabu. På samfunnsnivå. Da må det være miljøet du er i, sognet du sogner til eller noe. Egentlig inspirert av kommentarer på tråder her på KG Anonymkode: a0e5d...18c
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #16 Skrevet 10. april 2022 bullehurk skrev (1 minutt siden): Joda, definitivt. Men her er garantert mye "faking"ute å går. Men hva om man som kvinne elsker sex. Anonymkode: a0e5d...18c
bullehurk Skrevet 10. april 2022 #17 Skrevet 10. april 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Men hva om man som kvinne elsker sex. Anonymkode: a0e5d...18c Det er vel ingen problem med det ?
Trolltunge Skrevet 10. april 2022 #18 Skrevet 10. april 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg ser jo disse meningene også, og jeg mener jo helt klart at det bør være lite skambelagt å like sex. Problemet er alle disse som mener det motsatte. Dem er det mange av. En av de har allerede kommentert i denne tråden. Anonymkode: a0e5d...18c Ja, men slike vil alltid finnes. De har også fått talerett i så mange generasjoner at de tror på at de taler sannheten for alle. Det gjør de ikke, så derfor er det bare for oss som virkelig elsker sex å fortsette med å protestere. Si tydelig fra om at de har hatt sin tid som talerør for rett og galt, og at de tar feil når de tror de sitter på fasiten for rett og normalt. At det tar tid før slike skjønner at det er dem som har misforstått sex er ikke så rart. Vi har en arvesynd på hundrevis av år med at "riktige kvinner " er dydige å rette opp i. Det tar tid, men vi er virkelig mange her på kg og ellers som taler slikt gammelt syn midt imot. De fleste mennesker har faktisk forstått at også kvinner har seksuelle lyster og behov, og egen glede av sex, men at de innbarkede moralistene, og - unnskyld utrykket, for mange av disse kvinnene er det nok synd på, angående at de har fått SIN seksualitet ødelagt av skam og ubehagelige opplevelser- tørrfittene brummer og tviholder i at deres syn på sex er riktig, det er en naturlig overgang fra at det var det synet som rådet så lenge at det tar tid å få alle til å skjønne hvor feil det er. Ikke fortvil, protester! Det gjør jeg. Og mange. 😊 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #19 Skrevet 10. april 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er kvinner som forfekter det synet, i hovedsak. Noen unntak finnes, og de er lykkelige, med sin mann, i årevis. Anonymkode: 894c1...cd7 20år i lag, flere barn sammen. Gost sexliv enda ja! Anonymkode: b43cb...83d
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #20 Skrevet 11. april 2022 Trolltunge skrev (14 timer siden): Ja, men slike vil alltid finnes. De har også fått talerett i så mange generasjoner at de tror på at de taler sannheten for alle. Det gjør de ikke, så derfor er det bare for oss som virkelig elsker sex å fortsette med å protestere. Si tydelig fra om at de har hatt sin tid som talerør for rett og galt, og at de tar feil når de tror de sitter på fasiten for rett og normalt. At det tar tid før slike skjønner at det er dem som har misforstått sex er ikke så rart. Vi har en arvesynd på hundrevis av år med at "riktige kvinner " er dydige å rette opp i. Det tar tid, men vi er virkelig mange her på kg og ellers som taler slikt gammelt syn midt imot. De fleste mennesker har faktisk forstått at også kvinner har seksuelle lyster og behov, og egen glede av sex, men at de innbarkede moralistene, og - unnskyld utrykket, for mange av disse kvinnene er det nok synd på, angående at de har fått SIN seksualitet ødelagt av skam og ubehagelige opplevelser- tørrfittene brummer og tviholder i at deres syn på sex er riktig, det er en naturlig overgang fra at det var det synet som rådet så lenge at det tar tid å få alle til å skjønne hvor feil det er. Ikke fortvil, protester! Det gjør jeg. Og mange. 😊 Jo, jeg ser at det er flere som protesterer. Samtidig, jeg erindrer et par tråder her, spesielt en hvor en kvinne ytret at hun likte å ha sex ofte i det langvarige forholdet sitt. Det var ikke måte på hvor mange stygge kommentarer hun fikk. Hun ble bla kalt hore. Det er ganske absurd når andre kvinner kan kalle en annen kvinne hore fordi hun liker å ha sex ofte med egen partner. Det er ikke en engangsforteelse heller, har sett lignende flere steder på KG. Hvis en kvinne har sex med en mann utenfor forhold/ekteskap (ikke som i utroskap!) er jo der verste en dame kan gjøre i øynene til disse kvinnene. Og det ser ut til å gjelde over et bredere publikum blant menn og kvinner.. Anonymkode: a0e5d...18c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå