Gå til innhold

Bo i kollektiv som voksen? Noen erfaringer? Endring i livet gjør at jeg må flytte

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Noen som har erfaring med å bo i kollektiv som voksen? Har bodd i kollektiv før, men da var jeg student og var på et helt annet sted enn nå. Jeg ønsker å bo i samme området her i Oslo, men skal selge leiligheten min. I det markedet som er nå, så ønsker jeg ikke å kjøpe noe nytt. Ikke nå. Muligens senere, muligens ikke. Jeg kommer til å sitte igjen med penger etter salget, men ønsker ikke å kjøpe en liten leilighet til en dyr sum nå. Har eid egen leilighet lenge, så ikke noe must lenger det.

Ønsket om å spare og ikke binde seg til egen leilighet står sterkt nå i den endringen jeg er i i livet. Lurer derfor på om noen har erfaringer med. bo i kollektiv som voksen? Tenker å bruke inntil 6000 kr på rommet. Da kan jeg sette av 10-15.000 månedlig. Jeg kan også jobbe mindre i perioder om jeg ønsker det. Blir mer fri.

Hadde du ville flyttet til et kollektiv for å spare penger å bli mer fri, med tanke på dyre boligpriser i Oslo?

Anonymkode: 22bd8...a36

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ønsket om å spare og ikke binde seg til egen leilighet står sterkt nå i den endringen jeg er i i livet. Lurer derfor på om noen har erfaringer med. bo i kollektiv som voksen? Tenker å bruke inntil 6000 kr på rommet. Da kan jeg sette av 10-15.000 månedlig. Jeg kan også jobbe mindre i perioder om jeg ønsker det. Blir mer fri.

Anonymkode: 22bd8...a36

Den mest effektive måten å spare er å være i eiendomsmarkedet. Boligprisene stiger såpass mye at det er nesten umulig å ta dem igjen om man går ut av boligmarkedet. 

Selv bodde jeg i kollektiv en stund som voksen og hatet det. Det er skittent, lytt(papirtynne vegger mellom deg og de andre) og jeg følte meg ikke "hjemme" sammen med folk på 18-22 år. 

Anonymkode: 6bf62...db1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...