Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har fått meg enda en liten vuggebaby/klistremerke. Hun er nå 10 uker, og må vugges i søvn til alle hviler + når hun er litt urolig. Nyter å ligge i armene våre og bare vugges 🙈 

Forrige unge var sånn også, og jeg sverget på at jeg aldri skulle gå i fellen igjen - men her er jeg da - humpende på en yogaball😂

Forrige baby klarte jeg ikke avvenne før rundt 8 mnd alder, da ble han rett og slett for tung. 
Det gjør meg absolutt ingenting å vugge babyen nå, jeg har helt ro med det, og hun er så liten enda - men er det noen som har erfaringer med avvenning litt tidligere enn 8 mnd? 
Hvordan gikk dere frem for å få det til? 

Eneste som er kjedelig med det er at man blir ganske bundet opp til hjemmet, vogn er foreløpig ikke populært, men vi øver støtt og stadig 😅

Anonymkode: 02753...f30

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Har fått meg enda en liten vuggebaby/klistremerke. Hun er nå 10 uker, og må vugges i søvn til alle hviler + når hun er litt urolig. Nyter å ligge i armene våre og bare vugges 🙈 

Forrige unge var sånn også, og jeg sverget på at jeg aldri skulle gå i fellen igjen - men her er jeg da - humpende på en yogaball😂

Forrige baby klarte jeg ikke avvenne før rundt 8 mnd alder, da ble han rett og slett for tung. 
Det gjør meg absolutt ingenting å vugge babyen nå, jeg har helt ro med det, og hun er så liten enda - men er det noen som har erfaringer med avvenning litt tidligere enn 8 mnd? 
Hvordan gikk dere frem for å få det til? 

Eneste som er kjedelig med det er at man blir ganske bundet opp til hjemmet, vogn er foreløpig ikke populært, men vi øver støtt og stadig 😅

Anonymkode: 02753...f30

Jeg har også hatt to «vuggebabyer» og klistremerker. her fungerte en kombinasjon av at de bare ble eldre og dermed tolererte bedre andre måter å bli lagt på. Og at jeg testet ulike ting for å se om det gikk litt av og til. Og hvis det ikke fungerte så ventet jeg til en annen dag og prøvde på nytt. 

det kan være lurt å teste en ny form for legging tidlig på dagen. Her er i allefall erfaringen min at jo senere på dagen det blir, jo vanskeligere blir leggingen. 

min likte også godt å bli vugget slik som din, så da gikk jeg over til å forsøke bæresele med vugging i stedet for å bære i hendene. Deretter støvsugde jeg med bæresele og slapp «vuggebevegelsen». Så tok jeg baby med på en vanlig tur i bæresele. Og jo flere leggemåter som ble tolerert jo enklere ble det. Da forsøkte jeg etterhvert vogn. Men da måtte jeg ha sportsdel og hun var over seks måneder og sovner bare 1 av 100 der.. 

Men ja. Tror bare du av og til må prøve nye måter å legge på og se om baby går med på det. Helst på en tid du er ganske sikker på at baby pleier å sove. Og hvis det ikke går så prøv igjen en annen dag. Eller gjør noen justeringer. 

Anonymkode: 3a6aa...dea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...