Ciara Skrevet 2. november 2005 #1 Skrevet 2. november 2005 Fikk en telefon nettopp med et ukjent nummer, så jeg tok den ikke. Så slo jeg opp nummeret i telefonkatalogen og fant ut at det er en jeg kjenner litt, men ikke veldig godt. Så nå lurer jeg på om jeg bør ringe opp, eller vente til h*n ringer opp igjen selv. Hva pleier dere å gjøre?
Cata Skrevet 2. november 2005 #2 Skrevet 2. november 2005 Hvis det er noen jeg kjenner godt og jeg regner med de har en grunn til å ringe meg, så ringer jeg opp igjen. I et tilfelle som det du nevner så ville jeg ikke brydd meg med å ringe. Regner som så at hvis folk virkelig vil meg noe, så ringer de nok igjen.
Gjest Emera Skrevet 2. november 2005 #4 Skrevet 2. november 2005 Nei, jeg ringer ikke opp igjen. Vil noen ha tak i meg, så ringer de vel en gang til. Kan ikke se at jeg skal være forpliktet til å ringe opp de som prøver å nå meg. De får ta ansvar for det selv. Dette gjelder selvsagt ikke dersom jeg venter en viktig telefon, eller hvis skolen til datteren min har ringt!
Ciara Skrevet 2. november 2005 Forfatter #5 Skrevet 2. november 2005 Det er så deilig når dere er enige Følte samvittigheten min ble mye renere med en gang
Gjest Violetta Skrevet 2. november 2005 #6 Skrevet 2. november 2005 Ringer alltid opp igjen til familie og nære venner, ellers om jeg gidder og det passer sånn.
monja Skrevet 2. november 2005 #7 Skrevet 2. november 2005 Jeg regner og med at dem som ringer prøver igjen om dem vil ha tak i meg. Men foreldre og søsken ringer jeg tilbake til.
Gjest seroxata Skrevet 2. november 2005 #8 Skrevet 2. november 2005 ringer opp igjen om jeg er nysgjerrig, og har penger på kortet.. er det noe veldig viktig, så ringer de vel alltids opp igjen
Tusseline Skrevet 2. november 2005 #9 Skrevet 2. november 2005 Ja, som regel. Dersom jeg ikke kjenner nummeret, er det heller sjelden.
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2005 #10 Skrevet 2. november 2005 Jeg leker alltid detektivog forsøker å finne ut hvem det er som har ringt. I dag tidlig hadde en fyr jeg ikke aner hvem er (og som det er lite trolig at trenger å få tak i meg i en eller annen forbindelse) ringt. Da gidder jeg ikke ringe opp igjen. Men som regel begynner det jo å demre hvis jeg får sjekket navnet. Men jeg er slik stilt at ukjente ringer ang ting, og da må jeg jo ringe tilbake. Er jeg usikker sender jeg en melding hvor jeg skriver noe ala "Jeg har et ubesvart anrop fra dette nr?"
Elodi Skrevet 2. november 2005 #11 Skrevet 2. november 2005 Det kommer helt en på hvem som har ringt! Er det familie, en nær venninne eller skolen til barna ringer jeg tilbake. Ellers syns jeg folk kan ringe igjen om de vil noe...
Kristin S Skrevet 2. november 2005 #12 Skrevet 2. november 2005 Hvis det er venner eller familie så ringer jeg som regel tilbake. Men ellers hvis det er noen jeg ikke kjenner / prater lite med så lar jeg de ringe tilbake.
Gjest gjest1 Skrevet 2. november 2005 #13 Skrevet 2. november 2005 Hvis det er nære venner eller familie så ringer jeg opp igjen. Hvis det er jobben eller noen jeg ikke kjenner så godt lar jeg være. Synes godt at de kan ringe meg tilbake hvis det er noe viktig, eller i det minste legge igjen en beskjed på telefonsvareren.
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2005 #14 Skrevet 3. november 2005 Hvis det ringer på hustelefonen så lar jeg personen ringe igjen, det er jo ikke sikkert det er noe viktig, og kanskje det ikke spiller noen rolle lenger når jeg ser at noen har ringt. Ringer det på mobilen så spør jeg personen hva det gjelder, enten ved å ringe opp igjen eller ved å sende sms
Gjest Skauta Skrevet 3. november 2005 #15 Skrevet 3. november 2005 Jeg har alltid telefonkatalogen på nett tilgjengelig så jeg kan se om anropet er av hunkjønn eller hankjønn. Er det av førstnevnte, er jeg så klart på pletten til å ringe opp igjen, og synger gjerne en italiensk strofe til den vakre kvinnen med nydelig banjomusikk i bakgrunnen. Det lærte jeg da jeg drev et gondol-firma i Venezia på mine yngre dager.
Brunhilde Skrevet 3. november 2005 #16 Skrevet 3. november 2005 Hva pleier dere å gjøre? ← Jeg pleier å ta telefonen når den ringer, uavhengig av om jeg kjenner nummeret eller ikke.
Gjest Milah Skrevet 3. november 2005 #17 Skrevet 3. november 2005 Jeg pleier å ta telefonen når den ringer, uavhengig av om jeg kjenner nummeret eller ikke. ← Det samme gjør jeg.. Men hvis jeg mot formodning ikke skulle gjøre det, ringer jeg som regel tilbake.. Og da mest av nysgjerrighet..
tommeline Skrevet 3. november 2005 #19 Skrevet 3. november 2005 Jeg tar telefonen, men gidder ikke ringe opp igjen hvis det ikke er noen jeg kjenner. Søker gjerne opp nummeret hvis jeg ikke kjenner det igjen. Når det kommer opp "ukjent nummer" når noen ringer til fasttelefonen vår har vi sluttet å ta den, er bare selgere likevel.
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2005 #20 Skrevet 3. november 2005 Jeg er tydeligvis ganske alene om å ringe opp igjen... Er det et ukjent nummer sjekker jeg det opp, og ringer bare tilbake om det er en privatperson.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå