AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #1 Skrevet 10. april 2022 Jeg er ufør, ungen vet hvorfor. Likevel bruker hn det stadig mot meg, at jeg er lat, ikke gidder å jobbe. Hn er rimelig fæl i kjeften og det skjer stadig. Hn er 15 år. Hva kan jeg gjøre? Anonymkode: 0265b...d45
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #2 Skrevet 10. april 2022 Fortell hva du føler. «Når du sier …, så blir jeg … (lei meg/trist)» etc. Anonymkode: df695...31a 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #3 Skrevet 10. april 2022 Overse det. Jatt med. Jeg kan også si direkte at vedkommende er frekk om han går for langt. Min sønn har en kompis som har kommet med en del kommentarer her hos oss. Han er veldig opptatt av det materielle og kommenterer stadig på at de har så mye penger (faren), og at moren skal bli advokat. Og så kommenterer han at det må være deilig å bare gå hjemme og få penger gratis fra staten. Men han vet jo ytterst lite om den virkelige verden, så han vil nok få seg noen aha-opplevelser etterhvert. Anonymkode: 3a7d2...546 4
Gjest MullahDadullah Skrevet 10. april 2022 #4 Skrevet 10. april 2022 Du kan starte med å skrive hAn eller hUn. Kjønnet til ditt barn er irrelevant, men det er også fullstendig unødvendig å skrive "hn". Du må snakke til ungen din og forklare vedkommende hvorfor du er ufør, og hvordan du til tross for det stiller opp og gjør ditt ytterste. Du må også ikke være så hårsår, unger har lite forståelse for ting, og kan være udannet.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #5 Skrevet 10. april 2022 Inndra goder til drittungen har lært å oppføre seg. Dulling og degging om å møte sinne med forståelse funker på treåringer, ikke femtenåringer. Anonymkode: ad212...c4c 15 1 8
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #6 Skrevet 10. april 2022 Da tenker jeg at tenåringen blir mobbet fordi at du ikke er i jobb. Ville ha forsøkt å undersøkt om dette er årsaken. Anonymkode: fe0d6...805 5 1 3
Trilili Skrevet 10. april 2022 #7 Skrevet 10. april 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Inndra goder til drittungen har lært å oppføre seg. Dulling og degging om å møte sinne med forståelse funker på treåringer, ikke femtenåringer. Anonymkode: ad212...c4c Jeg er helt enig. Det er å gå for langt, rett og slett 4
AprilLudgate Skrevet 10. april 2022 #8 Skrevet 10. april 2022 Tja. Han er vel generelt ufordragelig og peker på det han kan, da 🤷♀️ Men du kan jo skrive ned alle hans utgifter - inkludert bolig/mat/strøm. Så innkaller du ham på et familieråd. «Du, angående at jeg ikke jobber og bidrar noe. Her er dine utgifter som jeg betaler for deg. Siden du er så opptatt av å bidra - hvordan tenker du å dekke disse inn? Om vi regner siden den dagen du ble født så er beløpet X. Vil du betale tilbake alt, eller hva tenker du»? Hadde ikke gitt ham et FLATT øre eller gjort en eneste ting for ham med den atferden. Og jeg hadde forklart tydelig at det er greit man er litt ekstra brei i kjeften i tenårene. Men dette er hets og så respektløst at ingen kommer til å akseptere det. Så du tenker oppdra ham nå så en fremtidig kjæreste/venn eller arbeidsgiver slipper. 9 6
Nooni Skrevet 10. april 2022 #9 Skrevet 10. april 2022 Fortell tenåringen din hva du føler når hn sier det hn gjør. Fortell også at shaming er uakseptabelt både ute og hjemme og hvorfor. Så gjør du deg opp noen tanker på hva du skal gjøre hvis hn fortsetter. Jeg mener at hvis hn fortsetter så vitner det om en total mangel på respekt for deg - og sine medmennesker. 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #10 Skrevet 10. april 2022 Dette har vart en stund og jeg har prøvd forskjellige taktikker. Først overså jeg kommentarene. Så forklarte jeg. Deretter ble jeg forbannet. Nå er jeg forbannet og tar bort goder; mobildata er stengt etter siste drittslenging. Ikke en optimal situasjon, det har låst seg og vi trenger hjelp. (Ps hn har lært det fra sin far, min eks. Jeg synes likevel ikke det er en unnskyldning siden ungen nå er 15 år). Anonymkode: 0265b...d45 4 2
Gjest O.G. Skrevet 10. april 2022 #11 Skrevet 10. april 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg er ufør, ungen vet hvorfor. Likevel bruker hn det stadig mot meg, at jeg er lat, ikke gidder å jobbe. Hn er rimelig fæl i kjeften og det skjer stadig. Hn er 15 år. Hva kan jeg gjøre? Anonymkode: 0265b...d45 Hive Hn ut?
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #12 Skrevet 10. april 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg er ufør, ungen vet hvorfor. Likevel bruker hn det stadig mot meg, at jeg er lat, ikke gidder å jobbe. Hn er rimelig fæl i kjeften og det skjer stadig. Hn er 15 år. Hva kan jeg gjøre? Anonymkode: 0265b...d45 Han er frekk og tøyer grensene. Det er ikke hans sak om du jobber eller ikke. La han få minst mulig og bruk anledningen til å si at han må gjøre god jobb på skolen ellers blir han like fattig. Han må ikke få all verdens ting om han ikke oppfører seg ordentlig. Du fortjener bedre enn dette. Det er ikke av egne barn man skal hetses og dømmes. Sdu skal ikke bare gi og få dritt i retur. Anonymkode: 04caa...6dc 4
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #13 Skrevet 10. april 2022 O.G. skrev (1 minutt siden): Hive Hn ut? Det er ikke lov. Men man kan kreve oppførsel. Sperr mobilabbonement, si opp tv, Netflix etc gi ikke lommepenger. Si at du gir pengene heller til rumenske tiggere enn en som mobber deg. For mobbing er det verste som finnes. Si at rumenere var veldig takknemlige. Det føles fint å gi til noen som er takknemlige. Anonymkode: 04caa...6dc 10
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #14 Skrevet 10. april 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er ikke lov. Men man kan kreve oppførsel. Sperr mobilabbonement, si opp tv, Netflix etc gi ikke lommepenger. Si at du gir pengene heller til rumenske tiggere enn en som mobber deg. For mobbing er det verste som finnes. Si at rumenere var veldig takknemlige. Det føles fint å gi til noen som er takknemlige. Anonymkode: 04caa...6dc Kan vel la barnevernet ta over den utakknemlige ungen. Anonymkode: 5d301...1ab
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #15 Skrevet 10. april 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Inndra goder til drittungen har lært å oppføre seg. Dulling og degging om å møte sinne med forståelse funker på treåringer, ikke femtenåringer. Anonymkode: ad212...c4c Typisk oppdragelse fra foreldre med lav foreldrekompetanse Anonymkode: 16f51...be2 4
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #16 Skrevet 10. april 2022 Hvorfor har du ikke fortalt hvorfor? Det er jo litt rart å ikke gjøre det om det er ditt eget barn? Anonymkode: 5de9b...0ac 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #17 Skrevet 10. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor har du ikke fortalt hvorfor? Det er jo litt rart å ikke gjøre det om det er ditt eget barn? Anonymkode: 5de9b...0ac AnonymBruker skrev (30 minutter siden): er ufør, ungen vet hvorfor. Anonymkode: d6387...5f6 1
Hannah80 Skrevet 10. april 2022 #18 Skrevet 10. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor har du ikke fortalt hvorfor? Det er jo litt rart å ikke gjøre det om det er ditt eget barn? Anonymkode: 5de9b...0ac Barnet vet hvorfor. Det skrev ts i første setning:)
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #19 Skrevet 10. april 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor har du ikke fortalt hvorfor? Det er jo litt rart å ikke gjøre det om det er ditt eget barn? Anonymkode: 5de9b...0ac Jeg har fortalt hvorfor. Ts Anonymkode: 0265b...d45
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #20 Skrevet 10. april 2022 Hn virker utrolig uintelligent å skrive. Og man får de barna man oppdrar. Anonymkode: d0a6d...2bc 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå