AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #1 Skrevet 10. april 2022 Jeg arbeider i NAV statlig del. Arbeidet her under et år. Opparbeidet meg litt fleksitid og skal avspasere mandag til onsdag nå i påska. Planen var å reise hjem til mine foreldre nå i helgen og ha noen dager der, også en hyttetur med kjæresten og venner noen av de røde dagene. Men jeg har blitt syk.. Jeg har foreløpig sagt at jeg ikke kommer hjem til mine foreldre, og at jeg må se an formen. Jeg orker ikke å sette meg i bil eller treffe folk. Jeg kan kanskje komme på tirsdag om formen er bedre, men at jeg tviler sterkt fordi jeg er veldig dårlig. Jeg har ingen feber, men er slapp, trøtt, vondt i hode, hår hals, tett og rennende nese, vanvittig hodeverk, og vondt i nakke og skuldre. Jeg sover ikke noe om nettene. Jeg er for frisk til at jeg klarer å sove hele dagen. Men for slapp og vondt til at jeg orker å gå tur med hunden eller vaske klær. Kjæresten min mener at jeg bør bruke egenmelding og ikke miste fleksitimene mine når jeg er blitt syk nå. Jeg nevnte dette for venner og familie på messenger i går kveld, og alle ble litt i stuss. De mente sånn gjorde man ikke, det tok seg ikke bra ut. Jeg har vært i jobben under et år osv.. og at selv om mine opprinnelige planer om turer med familie, bål, kakao, ut å spise og spillkvelder utgår, så har jeg jo likevel fri... så spør de meg om jeg hadde brukt egenmelding hvis jeg ikke hadde bedt om fri, og da blir jeg litt usikker. At jeg muligens hadde spurt om å sitte på hjemmekontor siden jeg var pjusk. Og det kan godt stemme.. Jeg er veldig usikker. Tar det seg dårlig ut? Jeg vurderer å ringe legen i morgen, be om time og spørre om sykemelding og mulighet for bedre hostesaft og smertestillende. Jeg får virkelig ikke sove og føler meg som en zombie. Men er også redd for hva leder vil tenke, at jeg sykemelde meg når jeg hadde fri liksom. Ønsker å gjøre et godt inntrykk i jobben.. De er foreløpig godt fornøyd med meg og fåt masse skryt. Men er min første ordentlige jobb etter utdannelsen, så jeg synes det er vanskelig. Anonymkode: 395f2...2b2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #2 Skrevet 10. april 2022 Er det avtalt avspasering går det som fri og ikke noe du kan bruke egenmelding eller sykemelding på. Har du bare tenkt å ta avspasering, men ikke klargjort det med arbeidsgiver er det bare å ta sykedager. Anonymkode: a404a...2de 3
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #3 Skrevet 10. april 2022 Jeg er lærer og er sykemeldt nå, også i påsken. Det er ikke noe jeg kan søke om å få ta igjen, for det er avspasering og ikke ferie. Så vil tro at du ikke får gjort noe med dette, desverre. Anonymkode: 50540...959 1
Maiava88 Skrevet 10. april 2022 #4 Skrevet 10. april 2022 På min arbeidsplass er praksisen at vi ikke omgjør avtalt avspasering til egenmelding. Før gjorde vi det, men nå er det ikke aktuelt.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #5 Skrevet 10. april 2022 Er også statlig ansatt i NAV. Skulle avspasere i julen, men ble syk. Fikk ikke igjen noe, og alt av fleksitid ble tapt. Hadde jeg tatt det ut som ferie derimot.. Anonymkode: 7f884...d39 2 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #6 Skrevet 10. april 2022 Du får ikke igjen avspasering om du blir syk, så den sykemeldingen har ingenting for seg i så måte. Anonymkode: 16def...03e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå